Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch



Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch

Indlægaf tommy.ipsen » 4. okt 2016, 13:45

Hejsa
Har lavet et spontant køb af et par Fostex TH-X00 og er stadig i tvivl om jeg har "behov" for dem. Hvis de skal bruges, regner jeg med at de som oftest vil blive brugt i forbindelse med en Squeezebox Touch og jeg gætter på at det vil være smart med en dedikeret hovedtelefonforstærker fremfor at bruge hovedtelefonudgangen på Touch'en.
Men hvad kunne være nogle fornuftige forslag til sådan én og hvilke overvejelser bør jeg gøre mig? (Jeg er newbie på dette område, så hav lidt tålmodighed, hvis jeg er lidt fatsvag :-))
Mvh Tommy
tommy.ipsen

 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. okt 2016, 13:36
Geografisk sted: Odense

Re: Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch

Indlægaf tommy.ipsen » 4. okt 2016, 21:19

...måske denne hørte mere hjemme i dedikeret forstærker-kategori... - kan et indlæg flyttes? (evt. af admin?)
tommy.ipsen

 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. okt 2016, 13:36
Geografisk sted: Odense

Re: Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch

Indlægaf M.Gjøl » 4. okt 2016, 21:38

Hej Tommy.
Velkommen til!

Det er nok kun dig der kan finde ud af om du har behovet thumbs
Men der kan, nok være en del at hente ved at tilslutte Touchen en Dac/amp med optisk indgang.

Men inden vi kan komme med en masse gode ideer, skal du nok nævne hvilket musik du lytter til og hvor meget du vil investerer.
Du kan købe en Dac/amp til alt imellem 200kr til flere hundredetusinde rulle4

Men til Fostex TH-X00 ville jeg nok selv bruge mellem 1500-4500kr.
Havde et par TH-X00 sammen med en Chord Mojo det fandt jeg ret godt.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch

Indlægaf Kena » 4. okt 2016, 22:35

Jeg har gennem de sidste måneder læst alle 1575 sider på headfi om Chord Mojo. Der er ret mange tilfredse brugere af netop denne kombination (TH-X00 og Mojo). Jeg har dog ikke personligt lyttet til den. Vi er ret mange brugere af Mojo efterhånden, så du kan måske komme til at lyttet til den. Ellers er der det kommende meet i København.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch

Indlægaf tommy.ipsen » 7. okt 2016, 11:21

Tak for input - jeg hører meget forskelligt musik - 99% er digitaliserede CD'er i FLAC-format - rock, pop, blues, jazz, metal, klassisk osv. Mht budget har jeg ingen idé om niveauet, men pt er det ikke noget jeg vil bruge mere end 3.000kr på - hvis det er nødvendigt for at få noget nævneværdigt ud af det, vil jeg nok vælge at vente og købe senere.
Chord Mojo går igen en del her på forummet - dog noget i overkanten af budgettet pt - hvordan ser det ud med nogle af de (Kina-) rørforstærkere man kan finde rundt omkring - er det hele noget skrammel, som bare (hvis man er til den slags) ser lidt liret ud?
tommy.ipsen

 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. okt 2016, 13:36
Geografisk sted: Odense

Re: Forstærker til Fostex TH-X00 / Squeezebox Touch

Indlægaf Claus-DK » 7. okt 2016, 12:16

Hej Tommy velkommen til.
Prøv at melde dig til touren for X1s, så kan du prøve af næsten gratis om det er en farbar vej for dig..

Der er oceaner af ting der spiller rigtigt godt til prisen, kunsten er at kunne se forskellen og det er noget man skal lærer, jeg ville hellere sige at mange mærker er alt alt for dyre i forhold til hvad samme vare koster med et en andet klistermærke, de der fabrikker i Kina laver jo mere eller mindre alt elektronik i verden, så de har både teknologien og materialerne til at lave lige så fine ting som deres vestlige kollegaer..De har bare ikke fundet ud af hvordan man "puster" priser op...

Ellers har vi træf om under en måned, kom endelig der, så kan vi også se hvordan du ser ud og du kan se hvor grimme vi er, det kan kun blive godt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron