Ny DAC



Ny DAC

Indlægaf nktnkt » 10. nov 2016, 20:33

Hej

Som sagt søger jeg en god DAC som skal fodres fra min Sonos connect som igen streamer flac filer fra min Nas

Har lige solgt min hegel h12 for vil prøve noget mere headfi agtigt og nyt

Har HD 650 men overvejer at købe nye HT - så en DAC som ikke bare lyder godt men også er neutral og som derved kan bruges med mange bøffer

Med hegel HD 12 følte jeg ikke jeg fik SUB bassen med i mine HD 650 men ved ikke om det var hegel eller min Creek obh 21 der var skyld i det

Synes ikke det var problemet da jeg havde en nad d3020 hjemme og teste for kogle måneder siden

Jeg vil bare gerne have en rigtig god DAC + AMP til at starte på. Helst seperat da man så kan prøve forskellige kombinationer fremadrettet

Prisen er ikke vigtig men helst det bedste til prisen jeg mener her at man også får hvad man betaler for og gerne brugt hvis nogen har noget interessant

Har læst at en Burson ha 160d skulle være en god combi da den har en fantastisk stram og dyb bas men kan ikke finde den brugt

Schiit modi multibit er foreslået

Er der andre bud
Mvh




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Ny DAC

Indlægaf nktnkt » 10. nov 2016, 20:45

Glemte at sige den skal have coax så min sonos kan kobles på


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Ny DAC

Indlægaf nktnkt » 10. nov 2016, 22:51

Hvad med en Fostex A8 - nogle der kan anbefale den ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Ny DAC

Indlægaf kvik » 11. nov 2016, 00:06

Mine erfaring med HD650 er noget begrænset. Har ejet hovedtelefonen i to omgange, først sammen med Naim Headline hvor jeg syntes den var dvask, siden med Zigis Rock'n Glass hvor den livede betydeligt mere op.

I din anden tråd tolkede jeg det sådan, at din Creek forstærker fungerede fint med HD650, det gør den så ikke, forstår jeg nu. Du står i dag med en hovedtelefon, du har hørt lyde godt (med NAD D3020), og tænker, hvordan får jeg mere af det.

Det åbenlyse svar er: Køb D3020! En fugl i hånden er bedre end ti på taget. Jeg ved af erfaring, at man kan brænde mange penge af i jagten på den perfekte løsning.

Som sagt har jeg kun hørt HD650 med to forskellige forstærkere, og det gør det svært at rådgive yderligere. Jeg troede, at du manglede en DAC, men forstår nu bedre dine tanker (i købsannoncen) i retning af en kombineret DAC/AMP-løsning.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Ny DAC

Indlægaf M.Gjøl » 11. nov 2016, 00:46

Jeg ville nok tage et kig på Schiit JOTUNHEIM
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Ny DAC

Indlægaf Ostebaronen » 11. nov 2016, 13:33

M.Gjøl skrev:Jeg ville nok tage et kig på Schiit JOTUNHEIM


Problemet er dog at DAC'en er kun USB. Den ser ellers ret lækker ud til prisen.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ny DAC

Indlægaf nktnkt » 11. nov 2016, 14:54

Hej kvik

Ja både og - jeg er ikke så sikker da jeg er rimelig ny her i head fi - tidligere har jeg brændt mange og jeg mener mange penge af på hi-fi til stuen for at nå den lyd jeg kunne lide og vil ikke brænde det samme af igen hvis forskellen på en DAC/AMP til lad os sige 8000kr i forhold til en på 4000kr ikke er så stor - så vælger jeg bare en den billige løsning som virker fra starten og lever med det

Min pointe her er at jeg gerne vil smide mine penge i noget der virker fra starten og ikke skulle til at skifte ud efter 2mdr igen og skal til at købe nyt og sælge gammel - så hellere noget fornuftigt første gang også selvom det måske koster en 3-4000kr mere - om det så er en samlet boks eller seperat er lige fedt så længe det virker

Og måske kunne det være en Nad d3020 - men spørgsmålet kommer her fordi jeg søger hjælp fra jer eksperter som har prøvet langt mere udstyr end mig og derfor kan vurdere om jeg i forhold til en nad d3020 kan få meget bedre lyd til måske 3-4000kr mere - eller er forskellene minimale ?

Her tænker jeg også på at købe en balanceret forstærker og køre balanceret i forhold til alm ?

Håber i kan hjælpe lidt




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Ny DAC

Indlægaf nktnkt » 11. nov 2016, 15:11

Ja DAC skal kunne tage coax


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Ny DAC

Indlægaf Ostebaronen » 11. nov 2016, 15:32

Jeg er ret glad for min Audio-gd NFB 10.32 og har kigget på NFB-28 flere gange, den kan det samme, bare i en opdateret version med Sabre DAC. Der er også masser af muller i sådan en, især i balanceret drift, for den kan sende 600 mW afsted ved 600 Ohm. Men, jeg ved ikke om det er lige præcis den lyd du søger.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Ny DAC

Indlægaf kvik » 11. nov 2016, 15:55

Hvad med den Schiit Mjölnir, der ligger i hoved-fi's køb&salg afdeling? Så billig, at der er penge til en god DAC også. Her er en anmeldelse fra en nordmand.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Ny DAC

Indlægaf nktnkt » 11. nov 2016, 16:02

Og netop derfor spørger jeg lidt ind til det da man ikke lige kan smutte ned på hjørnet og prøve de forskellige alternativer

Den lyd jeg gerne vil have er følgende

Musik : rock, elektronisk, jazz, lidt moderne pop ingen klassisk - Navne/bands : eagles, dire straits, depeche mode, muse, Allan Olsen, Michael Simpson, panamah, Alex vargas, killswitch engage, ac dc, Diana Krall, miles Davis

Den lyd jeg kan lide skal være så man kan høre der er sub bas og bassen skal være stram og kan mærkes - mellemtone skal være klar og stemmer og instrumenter skal være fremme i skoene. Må endelig ikke være for lys, jeg er allergisk overfor sss lyde, så heller varm og bastung end at alle små detaljer kommer med, stor seperation og sprødhed og lydbillede

SÃ¥dan tror jeg bedst jeg kan beskrive det

Hvilken AMP/DAC kan nogenlunde ramme de punkter jeg nævner og er også klar på at skifte HD 650 hvis det er det der skal til ?



Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster