Køb af AMP / DAC



Køb af AMP / DAC

Indlægaf Kcsorensen » 21. nov 2016, 15:55

Hej alle audiophiles!

Mit første par høretelefoner var Sennheiser HD 598. Prøve Aune X1s med dem, men kunne ikke rigtig hører nogen forskel, så købte ingen AMP/DAC til dem. Nu har jeg så fået et ny par høretelefoner Sennheiser HD 650. Og kan godt mærke at min AMP i computeren ikke er stærk nok til at trække 300 ohm. Så har kraftigt overvejeret at købe en Schiit Jotunheim, da jeg har hørt fra flere den skulle være god til prisen og passe godt med HD 650.

Mit første spørgsmål er, køber i direkte fra hjemmesiden eller er der butikker i dk, hvor man kan købe / prøve dem ? Har søgt på nettet men synes ikke jeg kan finde noget?

Mit andet spørgsmål er, er det bedst at købe Schiit Jotunheim med balaceret DAC eller tilkøbe en Modi 2?

Mvh
Kimma
Mvh.
Kim Sørensen
Kcsorensen

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jul 2016, 21:25
Geografisk sted: Aalborg

Re: Køb af AMP / DAC

Indlægaf Walbum4262 » 21. nov 2016, 16:24

Hej kimma


Der er en importør i Holland som klart kan anbefales da du i tilfælde af reklamation ikke skal til at sende til usa osv.

http://www.schiit-europe.com/index.php/ ... odule.html

Jotunheim kommer med et tilvalg til 100€ mere hvor du for et balanceret DAC kort i som er virkelig billigt så for 520€ for du et fuld balanceret setup.

Det skal lige nævnes at den kun tager USB ind og ikke andre digital muligheder.
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved

Re: Køb af AMP / DAC

Indlægaf Kcsorensen » 21. nov 2016, 16:51

Hej Walbum

Tak for det hurtige svar. Tænkte lige præcist på reklamation, så det er dejligt der er en tættere på.

Kan godt være det er et dumt spørgsmål, men de 520€ for et fuld balanceret setup prisen, eller kommer der så også told og moms oveni ?

Er det dårligt at bruge usb?
Mvh.
Kim Sørensen
Kcsorensen

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jul 2016, 21:25
Geografisk sted: Aalborg

Re: Køb af AMP / DAC

Indlægaf Walbum4262 » 21. nov 2016, 17:06

Alt er inkluderet i den pris på nær forsendelsen selfølgelig.

Med hensyn til at den kun har USB er det lidt en religion om hvad man er til og hvad man syntes er bedst.

Jeg bruger selv USB og hvis du har en støjende USB udgang kan en galvanisk afskillese købes for billig penge fra forskellige producenter samt i hi-fi klubben
på skrivebordet: lenovo thinkpad/iphone6->tidal->david's mutant aune/Davids mutant moddet fostex t50rp mk3 med monkey pod træ kopper

PÃ¥ farten: iPhone 7->Airpods eller Sony wh1000x mk2
Walbum4262

Brugeravatar
Tour Kaptajn
 
Indlæg: 1159
Tilmeldt: 25. mar 2015, 18:16
Geografisk sted: Sandved


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron