Forskellige AMP/DAC



Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 21. dec 2016, 21:20

Hej

Jeg synes tit man sidder og tænker over hvilke høretelefoner skal man købe eller hvilken AMP/DAC skal man købe

Men måske kan man lave en tråd hvor ejere af evt Aune AMP/DACs forskellige modeller fortæller om hvilke hovedtelefoner de har prøvet på de forskellige AMP/dacs og hvilke de kan lide og ikke lide og begrunde det

Jeg synes pĂĄ de tours der er lavet med 14 dages indtrykket med en eller 2 hovedtelefoner og det er ogsĂĄ fint nok inden den ryger videre og giver lige et hurtigt billede

Men det er mere tænkt på alle ejere af forskellige mærker AMP /dac at man starter en tråd på for eksempel Aune eller Burson eller andet mærke og så byder dem der ejer en AMP/dac i samme mærke ind med deres erfaringer omkring hvilke hovedtelefoner man har prøvet på hvilke modeller AMP/dacs og hvilke man kan lide og hvilke Man ikke kan lide og beskriver hvorfor

Det kunne hjælpe andre til at indskrænke søgning på nettet om erfaringer og måske også afhjælpe fejlkøb af høretelefoner hvis man kan læse lidt om andres erfaringer om hvilke hovedtelefoner der passer til den AMPdac man har

Mvh


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Claus-DK » 21. dec 2016, 21:34

Du kunne jo genoplive nogle tråde om de forskellige maskiner som allerede er der og spørge i dem, det ville jo være en fin fin hale på en tråd om de forskellige maskiner, hvis de lige slutter af med at anbefale og måske endnu vigtigere hjælpe med at undgå ting der slet ikke passer sammen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12677
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 21. dec 2016, 21:48

Claus-DK skrev:Du kunne jo genoplive nogle tråde om de forskellige maskiner som allerede er der og spørge i dem, det ville jo være en fin fin hale på en tråd om de forskellige maskiner, hvis de lige slutter af med at anbefale og måske endnu vigtigere hjælpe med at undgå ting der slet ikke passer sammen..


Yes


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Mortenhoe » 21. dec 2016, 21:56

Det kommer også ufatteligt meget an på præference af musik. Jeg lytter meget til rock og heavy.
Aune X1 f.eks. var utroligt detaljeret, af en DAC/amp i det prisleje. Dog en anelse skarp i gengivelsen. Ikke ret tilgivende overfor en del af den musik jeg lytter til.
Den nye Aune X1s lyder lige så detaljeret, men nu pludselig uden de skarpe kanter. Den her DAC/amp har fløjlshandsker på.
Yulong D100 II var ogsĂĄ for klinisk til min type musik.

Alt er jo som sagt en vurderingssag af personen der lytter, og det personen lytter til. Yulong D100 II ville i manges øjne nok være den bedste DAC/amp jeg har ejet. Men grundet musik præference og min hang til V-formet lyd, så valgte jeg at beholde min Aune X1s og lytter hovedsageligt til mine TH-600 og HE400.

Men ja, du mĂĄ ind og rode i trĂĄdene som Claus siger. Hvis der er spm til Aune X1 eller X1s ejer jeg begge og hovedtelefonerne beskrevet herunder.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 21. dec 2016, 22:12

Mortenhoe skrev:Det kommer også ufatteligt meget an på præference af musik. Jeg lytter meget til rock og heavy.
Aune X1 f.eks. var utroligt detaljeret, af en DAC/amp i det prisleje. Dog en anelse skarp i gengivelsen. Ikke ret tilgivende overfor en del af den musik jeg lytter til.
Den nye Aune X1s lyder lige så detaljeret, men nu pludselig uden de skarpe kanter. Den her DAC/amp har fløjlshandsker på.
Yulong D100 II var ogsĂĄ for klinisk til min type musik.

Alt er jo som sagt en vurderingssag af personen der lytter, og det personen lytter til. Yulong D100 II ville i manges øjne nok være den bedste DAC/amp jeg har ejet. Men grundet musik præference og min hang til V-formet lyd, så valgte jeg at beholde min Aune X1s og lytter hovedsageligt til mine TH-600 og HE400.

Men ja, du mĂĄ ind og rode i trĂĄdene som Claus siger. Hvis der er spm til Aune X1 eller X1s ejer jeg begge og hovedtelefonerne beskrevet herunder.


Hej Mortenhoe

Jeg har også købt X1S men har en stående aftale med Claus om at jeg lige skal have en lytter til S6 når den bliver sendt på Tour

Jeg synes også som du at man får en fløjlsblød lyd med X1S og det kan jeg godt li på det meste musik jeg smider efter den gennem mine HD 650

Hører også en del heavy og rock, men også blues, jazz og elektronisk så ja hele vejen rundt

Jeg kan absolut ikke med sss lyde og derfor er det for mig et godt match jeg har nu med X1S og HD 650

Men man er altid nysgerrig på at høre hvilke andre hovedtelefoner som andre ejere af x1 eller s16 har valgt og hvorfor - dette ville også hjælpe med at træffe den rigtige beslutning når man står og vil udvide sin samling, at man kan åbne denne eller Tour indtryk tråden og bruge nogle timer på den

Hvordan lyder dine TH 600 og HE 400 pĂĄ X1S ?

Mvh




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 21. dec 2016, 22:27

Mortenhoe skrev:Det kommer også ufatteligt meget an på præference af musik. Jeg lytter meget til rock og heavy.
Aune X1 f.eks. var utroligt detaljeret, af en DAC/amp i det prisleje. Dog en anelse skarp i gengivelsen. Ikke ret tilgivende overfor en del af den musik jeg lytter til.
Den nye Aune X1s lyder lige så detaljeret, men nu pludselig uden de skarpe kanter. Den her DAC/amp har fløjlshandsker på.
Yulong D100 II var ogsĂĄ for klinisk til min type musik.

Alt er jo som sagt en vurderingssag af personen der lytter, og det personen lytter til. Yulong D100 II ville i manges øjne nok være den bedste DAC/amp jeg har ejet. Men grundet musik præference og min hang til V-formet lyd, så valgte jeg at beholde min Aune X1s og lytter hovedsageligt til mine TH-600 og HE400.

Men ja, du mĂĄ ind og rode i trĂĄdene som Claus siger. Hvis der er spm til Aune X1 eller X1s ejer jeg begge og hovedtelefonerne beskrevet herunder.


Og der er jo HE 400s og HE 400 og HE 400i

Hvilken ejer du ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf kvik » 21. dec 2016, 22:55

At folk hører forskellige ting fra samme setup kan have flere årsager. De ovennævnte præferencer kan f.eks. bunde i forskelle i egentlig hørsel, men de kan også være tillærte. Det sidste kan være foranderligt over tid, så gårsdagens perfekte kombination vil ikke nødvendigvis være morgendagens. Sproget vi anvender kan også udgøre en barriere, en mands neutral er en anden mands anæmisk, etc. Det gør det svært at fæste lid til brugeranmeldelser generelt. Man må næsten have hørt det samme setup selv, for så at sammenligne anmelderens syn med egen oplevelse, for derfra at utlede, hvor denne anmelder må korrigeres mentalt, når man læser. Blot fordi et flertal, eller dem der råber højest/skriver bedst, kan lide en bestemt kombination, er det ikke sikkert, at du kan.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 21. dec 2016, 23:31

kvik skrev:At folk hører forskellige ting fra samme setup kan have flere årsager. De ovennævnte præferencer kan f.eks. bunde i forskelle i egentlig hørsel, men de kan også være tillærte. Det sidste kan være foranderligt over tid, så gårsdagens perfekte kombination vil ikke nødvendigvis være morgendagens. Sproget vi anvender kan også udgøre en barriere, en mands neutral er en anden mands anæmisk, etc. Det gør det svært at fæste lid til brugeranmeldelser generelt. Man må næsten have hørt det samme setup selv, for så at sammenligne anmelderens syn med egen oplevelse, for derfra at utlede, hvor denne anmelder må korrigeres mentalt, når man læser. Blot fordi et flertal, eller dem der råber højest/skriver bedst, kan lide en bestemt kombination, er det ikke sikkert, at du kan.


Hej Kvik

Kan helt sikkert følge dig, det gælder om at høre før køb hvis muligt - så kan man selv høre og beslutte sig - enig

Netop derfor vil jeg også opfordre til at man skriver lidt omkring sine erfaringer og oplevelser på bas, mellemtone, diskant områderne på de hovedtelefoner man har prøvet og hvorfor man valgte dem man gjorde. Og så selvfølgelig lidt omkring musik stil man hører

Men man kan jo så selv ligge det man vil i de forklaringer der kommer omkring valg og præferencer - måske Kan det hjælpe nogen i deres valg - måske ikke andre

Hvis man gennem tråden finder ud af der er andre med samme AMP/dac som en selv - så kan man jo også også skrive direkte til dem hvis man ønsker at spørge ind til valg og erfaringer de har gjort sig

Jeg tror jeg vil kunne bruge det - om ikke andet så for at spare tid på at æde mig igennem tråde på en masse andre forums

Men jeg skal også med til næste meet i Jylland og prøve noget forskelligt - det er som du siger absolut at foretrække




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Mortenhoe » 22. dec 2016, 00:01

Kvik har helt ret!

Jeg har de "gamle" HE-400. Jeg har ikke hørt de nye, men jeg har læst mig til at de originale HE-400 skulle være de mest spændende. De nye modeller har en helt anden lydsignatur.

HE-400 er temmelig varme i lyden og en tilbagetrukne i mids. X1s, velour puder og en god portion volumen gør det hele til en ret god kombination. Lige pt. hører jeg absolut kun metal i denne kombination. TH-600 syntes jeg er rigtig slemme til at gøre dårligt mastered/ dårligt indspillet musik trættende at lytte til. HE-400 opnår næsten det samme niveau af detaljer, og gør lyden lidt sjovere. Til gengæld når man så har fat i det helt rigtige musik. Godt indspillet og høj bitrate, så trumfer TH-600 samtlige hovedtelefoner jeg har lyttet til (vi taler stadig heavy, vel at mærke). Jeg lytter også selv lidt til jazz og meget til hiphop. Jeg føler heldigvis at hovedtelefoner der gør sig godt til rock og metal også klare sig rigtig godt i jazz og hiphop. Mindes dog at savne T70 til jazz.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 4. jan 2017, 16:51

Mortenhoe skrev:Kvik har helt ret!

Jeg har de "gamle" HE-400. Jeg har ikke hørt de nye, men jeg har læst mig til at de originale HE-400 skulle være de mest spændende. De nye modeller har en helt anden lydsignatur.

HE-400 er temmelig varme i lyden og en tilbagetrukne i mids. X1s, velour puder og en god portion volumen gør det hele til en ret god kombination. Lige pt. hører jeg absolut kun metal i denne kombination. TH-600 syntes jeg er rigtig slemme til at gøre dårligt mastered/ dårligt indspillet musik trættende at lytte til. HE-400 opnår næsten det samme niveau af detaljer, og gør lyden lidt sjovere. Til gengæld når man så har fat i det helt rigtige musik. Godt indspillet og høj bitrate, så trumfer TH-600 samtlige hovedtelefoner jeg har lyttet til (vi taler stadig heavy, vel at mærke). Jeg lytter også selv lidt til jazz og meget til hiphop. Jeg føler heldigvis at hovedtelefoner der gør sig godt til rock og metal også klare sig rigtig godt i jazz og hiphop. Mindes dog at savne T70 til jazz.


Hej Morten

Mange tak for feedback - har lige været en tur gennem en mindre operation så kom lidt væk fra hovedfi igen

Du skriver du savner en t70 til jazz - har du hørt den beyer på din x1s ?

Jeg tror nemlig at præcis den kunne være min næste HT - ikke fordi mine HD650 gør det skidt, men her efter et par måneder synes jeg godt de kan mangle lidt dynamik og blive lidt kedelige at lytte til i længden - om det så er pga der mangler noget forstærkning fr x1s eller om det bare er lysignaturen kan jeg ikke rigtigt sige noget om før jeg får prøvet noget mere

Skal låne nogle ultrasone signature pro her i weekenden og det bliver de første hovedtelefoner jeg skal teste op mod mine HD 650

Så derfor er jeg meget interesseret i at låne noget Grej eller evt besøge nogle i Nordjylland for at få lyttet til noget forskelligt inden jeg køber nyt

Der er jo lang tid til det næste meet

Mvh
Nicolai


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 4. jan 2017, 16:55

nktnkt skrev:
Mortenhoe skrev:Kvik har helt ret!

Jeg har de "gamle" HE-400. Jeg har ikke hørt de nye, men jeg har læst mig til at de originale HE-400 skulle være de mest spændende. De nye modeller har en helt anden lydsignatur.

HE-400 er temmelig varme i lyden og en tilbagetrukne i mids. X1s, velour puder og en god portion volumen gør det hele til en ret god kombination. Lige pt. hører jeg absolut kun metal i denne kombination. TH-600 syntes jeg er rigtig slemme til at gøre dårligt mastered/ dårligt indspillet musik trættende at lytte til. HE-400 opnår næsten det samme niveau af detaljer, og gør lyden lidt sjovere. Til gengæld når man så har fat i det helt rigtige musik. Godt indspillet og høj bitrate, så trumfer TH-600 samtlige hovedtelefoner jeg har lyttet til (vi taler stadig heavy, vel at mærke). Jeg lytter også selv lidt til jazz og meget til hiphop. Jeg føler heldigvis at hovedtelefoner der gør sig godt til rock og metal også klare sig rigtig godt i jazz og hiphop. Mindes dog at savne T70 til jazz.


Hej Morten

Mange tak for feedback - har lige været en tur gennem en mindre operation så kom lidt væk fra hovedfi igen

Du skriver du savner en t70 til jazz - har du hørt den beyer på din x1s ?

Jeg tror nemlig at præcis den kunne være min næste HT - ikke fordi mine HD650 gør det skidt, men her efter et par måneder synes jeg godt de kan mangle lidt dynamik og blive lidt kedelige at lytte til i længden - om det så er pga der mangler noget forstærkning fr x1s eller om det bare er lysignaturen kan jeg ikke rigtigt sige noget om før jeg får prøvet noget mere

Skal låne nogle ultrasone signature pro her i weekenden og det bliver de første hovedtelefoner jeg skal teste op mod mine HD 650

Så derfor er jeg meget interesseret i at låne noget Grej eller evt besøge nogle i Nordjylland for at få lyttet til noget forskelligt inden jeg køber nyt

Der er jo lang tid til det næste meet

Mvh
Nicolai


Sent from my iPhone using Tapatalk


Ej det passer ikke helt - har ogsĂĄ testet HP1 fra Mitchell and Johnson mod HD 650 og mĂĄ sige den kunne jeg bare ikke med selvom jeg gav den godt 30 timers burn in


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Mortenhoe » 4. jan 2017, 20:34

Ja, jeg hørte T70 på X1s inden jeg solgte dem. Det er en hovedtelefon i den meget lyse ende af spektret. Hvis du med dynamik, mener bass, så er T70 den forkete retning. Jeg købte varme hovedtelefoner efter T70 og jeg har aldrig set mig tilbage :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 6. jan 2017, 13:34

Mortenhoe skrev:Ja, jeg hørte T70 på X1s inden jeg solgte dem. Det er en hovedtelefon i den meget lyse ende af spektret. Hvis du med dynamik, mener bass, så er T70 den forkete retning. Jeg købte varme hovedtelefoner efter T70 og jeg har aldrig set mig tilbage :-)


Er også 100% mere til varme hovedtelefoner og lyd generelt - men synes måske at de HD650 er lidt for laid back efter længere tids lytning

Mangler noget dynamik i dem synes jeg - om det er lukkede, åbne, hvilket mærke/model jeg skal vælge er jeg i tvivl om og derfor søger jeg måske lidt nogen der kan guide en lidt i den rigtige retning, da jeg ikke har prøvet så meget forskelligt som i har

Jeg vil meget gerne teste flere hovedtelefoner i mit set up - og derudfra vælge. Men jeg skal helt sikkert med på næste meet hvis jeg har tid




Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf kvik » 6. jan 2017, 16:39

Har du brugt hoved-fi's søgefunktion? Der er jo skrevet side op og ned om HD650, måske kan derigennem du få et fingerpeg om, hvad andre har haft succes med. Selv synes jeg HD650 var utrolig kedelig med Naim Headline forstærkeren, men meget mere lytteværdig med Zigis Rock'n Glass. Måske vil nogen i din del af landet lade dig komme forbi og prøve din HD650 på deres forstærker.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 6. jan 2017, 18:47

kvik skrev:Har du brugt hoved-fi's søgefunktion? Der er jo skrevet side op og ned om HD650, måske kan derigennem du få et fingerpeg om, hvad andre har haft succes med. Selv synes jeg HD650 var utrolig kedelig med Naim Headline forstærkeren, men meget mere lytteværdig med Zigis Rock'n Glass. Måske vil nogen i din del af landet lade dig komme forbi og prøve din HD650 på deres forstærker.


Det er jo præcis det - hvor i kæden skal man sætte ind - nu fokuserer vi på HD 650 og at finde noget som de spiller godt med og kan læse side op og side ned som du siger - men det kunne også være dem der stod for at blive solgt hvis for eksempel at et par LCD 2 eller andre HT var dem der fik mig til at høre hvad et par rigtige gode HT kan?

Tror bare jeg skal igang med at høre en masse forskelligt og så vælge ud fra de oplevelser - det er godt nok den mest tidskrævende vej men nok desværre den rigtige












Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Mataugust » 6. jan 2017, 19:51

Jeg synes bassen er meget doven og sumpet pĂĄ HD650, og sĂĄ synes jeg ikke, at de 300 ohm er optimalt til X1s.
Samtidig er Signature pro en helt anden boldgade, både hvad angår lyd og teknik. Jeg elsker bassen fra ultrasone, den er som en svamp af granit, jeg kan fornemme en løssluppen bas, der samtidig er under total kontrol.
Signature pro er lukket og HD650 er åben, så der vil være en meget stor forskel i oplevelsen af rum på de to.
Komforten på HD650 er noget af det bedste jeg ved, mens signature pro godt kan klemme noget, især med standardpuderne på.
Men jeg er sikker på at signature pro + X1s vil være et brag af en kombination, det er klart den jeg selv ville vælge af de to muligheder.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2753
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Mortenhoe » 6. jan 2017, 20:58

Mataugust skrev:Jeg synes bassen er meget doven og sumpet pĂĄ HD650, og sĂĄ synes jeg ikke, at de 300 ohm er optimalt til X1s.
Samtidig er Signature pro en helt anden boldgade, både hvad angår lyd og teknik. Jeg elsker bassen fra ultrasone, den er som en svamp af granit, jeg kan fornemme en løssluppen bas, der samtidig er under total kontrol.
Signature pro er lukket og HD650 er åben, så der vil være en meget stor forskel i oplevelsen af rum på de to.
Komforten på HD650 er noget af det bedste jeg ved, mens signature pro godt kan klemme noget, især med standardpuderne på.
Men jeg er sikker på at signature pro + X1s vil være et brag af en kombination, det er klart den jeg selv ville vælge af de to muligheder.


Nu er Sig Pro også en ~6500kr's fon og HD650 en ~2500kr's fon. Det er en anelse svært at sammenligne de 2. :-)

Men du har selvfølgelig ret. Jeg tror dog X1s vil trække HD650 temmelig problemfrit. Den er rated til 1200mW i 32 ohm og 200mW i 300 ohm.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nc8000 » 6. jan 2017, 22:36

Mataugust skrev:Jeg synes bassen er meget doven og sumpet pĂĄ HD650, og sĂĄ synes jeg ikke, at de 300 ohm er optimalt til X1s.
Samtidig er Signature pro en helt anden boldgade, både hvad angår lyd og teknik. Jeg elsker bassen fra ultrasone, den er som en svamp af granit, jeg kan fornemme en løssluppen bas, der samtidig er under total kontrol.
Signature pro er lukket og HD650 er åben, så der vil være en meget stor forskel i oplevelsen af rum på de to.
Komforten på HD650 er noget af det bedste jeg ved, mens signature pro godt kan klemme noget, især med standardpuderne på.
Men jeg er sikker på at signature pro + X1s vil være et brag af en kombination, det er klart den jeg selv ville vælge af de to muligheder.


Ja komforten på Sig Pro er er problem, jeg kan maks holde til omkring 2 timers brug. Helt off topic, hvordan skifter man puder på dem, tænkte nemlig at mit ekstra sæt J$money eller HM5 puder kunne være lækre på dem.
Auralic Aries Mini > Audiolab 8200CD cd/dac > RudiStor RPX-100
Sony NW-ZX2
iPhone SE

HiFiMan HE-6, Ultrasone Signature Pro, JH13 (alle balanceret TWau Reference)
q-Jays second gen
nc8000

Brugeravatar
 
Indlæg: 1513
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:28
Geografisk sted: Kalundborgegnen

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf Mataugust » 6. jan 2017, 23:51

@mortenhoe
Jeg vil også tro at Philips A5pro vil være et rigtig godt match til X1s, og det ville jeg også foretrække frem for HD650.
X1s lød som om den tabte pusten da jeg prøvede den med mine German Maestro 450pro (300 ohm) og det var ud fra det jeg forventede at det kunne skabe problemer med hd650. Men det kan godt være at lydsignaturerne matcher bedre end det jeg prøvede.


@nc
Puderne er "lige til" at pille af, de sidder stramt, men det kan lade sig gøre. Kan ikke huske hvem der prøvede med lawtonpads e.l. men en herinde har gjort det. Med stor forbedring af komforten til følge.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2753
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Forskellige AMP/DAC

Indlægaf nktnkt » 7. jan 2017, 00:39

Glæder mig til Claus for S6 hjem fra Aune - måske den lige er det der mangler for at give det sidste - ellers er der jo også muligheden for at køre DAC ud af min x1s til en decideret forstærker


Sent from my iPhone using Tapatalk
nktnkt

 
Indlæg: 213
Tilmeldt: 5. nov 2016, 18:02

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron