Mit umiddelbare indtryk af Aune X1 m. DT-990 PRO 250 Ohm



Re: Mit umiddelbare indtryk af Aune X1 m. DT-990 PRO 250 Ohm

Indlægaf Claus-DK » 8. apr 2017, 08:57

Krellef skrev:jeg vil tro at de har fået 25-30 timer. Jeg tror at en bedre beskrivelse er at instrumenterne ikke skiller sig ud fra hinanden - især ikke i rock og metal.


Hvis burnin er en realitet og det er det nok, så tror jeg dine oplevelser skyldes en god hørelse, et ret voldsomt løft i detaljegraden, samtidigt vil de ændringer der vil være rent mekanisk komme gradvist og måske en af gangen og puslespillet falder først helt på plads når alle brikkerne er lagt, prøv at lade dem ligge og spille i en skuffe når du ikke bruger dem i weekenden, jeg kender folk der har deres grej liggende og spille i dagevis, inden de begynder at lytte..

Det kan også skyldes at du spiller for højt, kroppen lukker simpelhen så godt af den kan, når ørerne udsættes for et frontalt angreb og det gør lyden mudret..

Hvis du har HM5 puderne på kan du også opleve det fænomen, det er helt uundgåeligt for det "rum" musikken er i, er blevet ændret voldsomt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Mit umiddelbare indtryk af Aune X1 m. DT-990 PRO 250 Ohm

Indlægaf Krellef » 8. apr 2017, 11:31

Det kan godt være jeg skal spille dem endnu mere til. Det med at spille højt er jeg nok "for god til", så jeg kan prøve at spille ved lavere volumen. Jeg synes dog at det omtalte problem lader til næsten at forsvinde med HM5-puderne på - det er så på bekostning af nogle andre detaljer, men HM-5 puderne lyder for mig til at skille instrumenterne lidt mere ad, og give det liv tilbage til musikken jeg synes at have manglet - lige nu føles det lidt som en "pest eller kolera-situation"
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Foregående

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster