Portable DAC



Portable DAC

Indlægaf Mortenhoe » 1. maj 2017, 22:37

Jeg vil gerne have mig en transportabel DAC/AMP løsning. Det skal ikke være summit, men til prisen, kommer lyden i første række. Ét lille men - Den må meget gerne, lige til nøds, kunne trække mine HE-400.

Jeg har kigget en del på Sound Blaster E5. Den virker super lækker med mulighed for USB OTG til min Samsung Galaxy S7, OG bluetooth APT-X.. Så ifht. til specs, er det nøjagtigt hvad jeg leder efter. Den er dog ret udskældt på head-fi for forstærker-delen.... Erfaringer? Jeg kan se Psymon ret hurtigt solgte sin igen...

Fiio Q1 ren usb DAC/AMP uden fancy pansy features. Til prisen, får den ret positiv omtale på head-fi!

Lee L1387 DAC med høj nok Vrms til at trække lette hovedtelefoner. Odd-ball'en i denne tråd. Det er en multibit dac. Består af 8x TDA1387 chips fra 90'erne. (Den er jeg temmelig nysgerrig omkring)
https://www.aliexpress.com/item/Lee-Por ... 61631.html

FiiO E17K Alpen 2 ??

Forslag? - Det må også meget gerne være brugt..

EDIT: Den skal bare bruges i haven, og når jeg en sjælden gang imellem benytter offentlig transport. Så budgettet stopper på 1500.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Portable DAC

Indlægaf Ostebaronen » 1. maj 2017, 22:51

Jeg har sådan en FiiO E17K Alpen 2, den lyder egentlig meget hæderligt til den pris jeg købte den for brugt. Hvis du vil prøve den så sender jeg den gerne til dig såfremt du betaler porto frem og tilbage. Smid en PM hvis det har interesse.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Portable DAC

Indlægaf Mortenhoe » 1. maj 2017, 22:59

Det vil jeg lige tænke over. Kommer du til meet?
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Portable DAC

Indlægaf Ostebaronen » 1. maj 2017, 23:02

Ikke helt sikker.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Portable DAC

Indlægaf kvik » 1. maj 2017, 23:46

Prøv at søge på 'soundblaster e5' (og få resultater vist som indlæg) på hifisentralen. Der er i hvert fald en bruger (iMystic), der er tilfreds med den (også forstærkerdelen).

Med 60mW/32ohm kommer ali-dac'en da til at få brug for ekstern forstærkerhjælp, eller? Det er mange TDA1387 modde-tråde på diyaudio, godt nok for fullsize varianter, men måske kan du alligevel finde noget relevant for ali-dac'en.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Portable DAC

Indlægaf McM_dk » 2. maj 2017, 08:02

kvik skrev:Prøv at søge på 'soundblaster e5' (og få resultater vist som indlæg) på hifisentralen. Der er i hvert fald en bruger (iMystic), der er tilfreds med den (også forstærkerdelen).


Jeg er også en tilfreds bruger. Hvis det betyder noget. ;)

Men som jeg skrev til Morten, det er en transportabel enhed og til den pris. Hvad forventer man?
Jeg syntes den er perfekt til mit behov, apt-x, eq og så transportabel.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: Portable DAC

Indlægaf telum » 2. maj 2017, 08:48

Der er også Leckerton Audio, de har nogle forskellige løsninger:
http://www.leckertonaudio.com/products/

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Portable DAC

Indlægaf kvik » 2. maj 2017, 10:29

McM_dk skrev:
kvik skrev:Prøv at søge på 'soundblaster e5' (og få resultater vist som indlæg) på hifisentralen. Der er i hvert fald en bruger (iMystic), der er tilfreds med den (også forstærkerdelen).


Jeg er også en tilfreds bruger. Hvis det betyder noget. ;)

Jeg kan jo ikke holde styr på, hvad I alle sammen har :-)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Portable DAC

Indlægaf Mortenhoe » 2. maj 2017, 21:17

telum skrev:Der er også Leckerton Audio, de har nogle forskellige løsninger:
http://www.leckertonaudio.com/products/

Billede


Uha, UHA er lækker(ton).. Men de er desværre lidt over budget. Medmindre nogen har en brugt :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Portable DAC

Indlægaf Mortenhoe » 2. maj 2017, 21:25

kvik skrev:Prøv at søge på 'soundblaster e5' (og få resultater vist som indlæg) på hifisentralen. Der er i hvert fald en bruger (iMystic), der er tilfreds med den (også forstærkerdelen).

Med 60mW/32ohm kommer ali-dac'en da til at få brug for ekstern forstærkerhjælp, eller? Det er mange TDA1387 modde-tråde på diyaudio, godt nok for fullsize varianter, men måske kan du alligevel finde noget relevant for ali-dac'en.


Så fik jeg læst en 'knallbra' anmeldelse af iMystic. Nordmand bliver jeg aldrig. Jeg er dog misundelig på måden der staves på. Akseptabelt og sentralen er jo for helvede sådan det burde staves. Men han virker nu meget positiv. Desuden mener han den kan trække HE-6. Så burde den også trække HE-400. Jeg synes dog ikke head-fi er særlig enige. Der er 14 anmeldelser, og mange af dem er temmelig kritiserende omkring forstærkeren i den. DAC'en skulle være super. Det irriterer mig også at jeg ikke kan finde noget Vrms eller mW@32R nogen steder......
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Portable DAC

Indlægaf kvik » 2. maj 2017, 22:50

190mW @ 32 ohms siger en af anmelderne (en af dem, der klager over forstærkeren). Jeg synes nu ikke, at forstærkerkritikken var så overvældende, som du lagde op til. Har dog kun overfladisk skimmet anmeldelserne.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Portable DAC

Indlægaf Mortenhoe » 13. maj 2017, 20:16

Så er der en SB E5 på vej til mig. Jeg kunne ikke undvære Bluetooth. Jeg kan læse der er mange problemer med android kompatibilitet med USB dacs. Især på Samsung Galaxy. Desuden er det rart at jeg kan betjene min telefon, uden at den er strappet til en dac. Alternativt, har Shanling lavet en der hedder H3 med apt-X. Men nu prøver jeg SB E5 (om ikke andet, så først)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster