Tour de Hoved-Fi. HiFiMan Express HM-101 usb dac/amp



Tour de Hoved-Fi. HiFiMan Express HM-101 usb dac/amp

Indlægaf nc8000 » 5. okt 2011, 16:37

Anmeldelserne bør vel ligge her og ikke i tour tråden så jeg har lige sakset dem over.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SĂĄ er den ankommet og koblet til min lille netbook som har foobar2000 installeret med alt mit flac musik. Lytter lige nu med HE-500 og sammenlignet med headphone out fra netbooken er det lysĂĄr bedre, bruger headphone out fra HM-101.

HM-101 er så minimalistisk som tænkes kan. Usb in og lineout og headphone out og det er det. Ingen volumenkontrol eller noget som helst, alt styres i afspiller applikationen.

For $39 er den direkte imponerende. Ingen dåselyd som direkte fra netbooken og masser af kraft. Alt er vel defineret og pænt balanceret. Bevares den kan ikke konkurrere på sq med de andre amps og dacs jeg har haft men den koster altså også under det halve af sel den billigste iBasso T3 amp alene som jeg har prøvet. Eneste minus er at der ind i mellem er lidt svag støj som man normalt får masser af direkte fra en pc men det er altså minimalt.

05-10-2011 16-35-03.jpg
05-10-2011 16-35-03.jpg (59.38 KiB) Vist 1571 gange


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lidt flere indtryk, denne gang nogle problemer. Den er EKSTREMT følsom overfor rf støj. Jeg har en trådløs telefon i soveværelset og enheden er ubrugelig inden for 1½ meter fra basestationen grundet interferens. Støjen er klart værst gennem head out og mindre via line out. Manglen af volumenkontrol på enheden er også et problem. Med HE-500 kan jeg maks gå til omkring 15% lydstyrke i foobar før det bliver for højt og med JH13 skal jeg væsentligt under 10% hvilket ikke giver megen mulighed for finjustering af lydstyrken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fang fra HiFiMan har i øvrigt skrevet tilbage at de arbejder på at ændre designet/konstruktionen så den bliver mere modstandsdygtig over for rf støj.
nc8000

 

Tour de Hoved-Fi. HiFiMan Express HM-101 usb dac/amp

Indlægaf nc8000 » 1. nov 2011, 00:32

Så siger Fang at rf problemet skulle være løst og der er et nyt eksemplar på vej til mig
nc8000

 

Re: Tour de Hoved-Fi. HiFiMan Express HM-101 usb dac/amp

Indlægaf nc8000 » 5. nov 2011, 20:40

Det nye eksemplar er modtaget og ja der er forbedringer men den er fortsat ikke imum over for rf støj, det er bare ikke lige så højt og telefonen skal tættere på før det går galt. Det er i øvrigt kun med Edge og ikke med wifi eller 3G at problemet opstår (og så med trådløse hjemme telefoner).
nc8000

 


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster