Audio-gd r-2r 11 DMS3 review



Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf Maerkedahl » 26. okt 2017, 09:07

Hej gutter,

Tror dette bliver mit næste køb. Anyways, den er anmeldt og sammenlignet med nfb-11 i dette review. Enjoy

https://youtu.be/ovrvDjfiiGs

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf kvik » 26. okt 2017, 11:47

Der en del mere info på HeadFi om R2R 11 (hvis du ikke var opmærksom på dette).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf Kcsorensen » 26. okt 2017, 19:29

Hvor kan man købe den henne ?
Mvh.
Kim Sørensen
Kcsorensen

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jul 2016, 21:25
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf kvik » 26. okt 2017, 19:40

Magna Hifi i Holland, Audiophonics i Frankrig og direkte fra Audio-gd.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf Maerkedahl » 26. okt 2017, 19:49

kvik skrev:Magna Hifi i Holland, Audiophonics i Frankrig og direkte fra Audio-gd.
Yep, havde også tænkt mig at købe fra Magna... Måske til Jul

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf Kcsorensen » 27. okt 2017, 15:33

De skriver på deres egen hjemmeside at man skal vælge NFB11.28 hvis man er ny audiophile ?

If you are a new audiophile , you should choice the NFB11.28 better than R2R 11, NFB11.28 had the modern sound may easy suite the new audiophile.


De koster næsten det samme, så er der nogen der har prøvet begge og kan anbefale en frem for den anden ?
Mvh.
Kim Sørensen
Kcsorensen

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jul 2016, 21:25
Geografisk sted: Aalborg

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf kvik » 27. okt 2017, 18:35

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf kvik » 27. okt 2017, 21:55

Nu fik jeg læst dit citat i sammenhæng (audio-gd's hjemmeside)..

Sound flavor different between R2R 11 and NFB-11:
They are not which is better but most different on the flavor and worth own both just like you own some different headphones.
NFB-11 sound detail, dynamic, control but not bright and hash.
R2R 11 had the exotic sound quality! Smooth, coherent and analogue, it had not emphasize anythings but had not miss.
E.g : You can image the NFB11.28 like a high defined digital photo but the R2R 11 is a like real oil painting.

If you are a new audiophile , you should choice the NFB11.28 better than R2R 11, NFB11.28 had the modern sound may easy suite the new audiophile.


Min tolkning er, at Kingwa mener folks præferencer hænger sammen med, hvad de er opvokset/opflasket med. Delta-Sigma og Multi-Bit (R2R) hører ligesom til forskellige tidsaldre, med førstnævnte som dominerende de sidste par årtier, primært pga lavere pris og enklere implementering (igen lavere pris). Dermed bliver de nye audiofile dem, der kun kender Delta-Sigma, og de gamle er dem, der voksede op med FM-radio og pladespiller. Helt så firkantet kan man selvfølgelig ikke opdele folk. At du p.t. kun kender Delta-Ssgma, betyder ikke nødvendigvis, at du ikke vil kunne lide Multi-Bit, eller måske ovenikøbet foretrækker sidstnævnte.

Det er lidt interessant at læse nedenstående fra Kingwa (fra R2R 1 beskrivelsen). Det korte af det lange er, at han tilpasser lyden til det han forventer kunderne vil have. Han er på nogle måder en rigtig kræmmer, tilpasser hele tiden sit produkt til tiden og efterspørgslen. R2R er det nye sort, så han spytter dem ud på samlebånd. Han er opmærksom på, at det kundesegment der har råd til hans bedste produkter (tidigere PCM1704, nu R2R) er folk med en vis indtægt og dermed antageligvis en vis alder. Entry- og mid-level produkterne efterspørges af et andet segment, så her er både til de unge (Delta-Sigma) og de gamle (R2R).

Adjust the R2R 1 DAC :
Some customers may consider the DAC's sound flavor depend on which DA chips or parts built in.
But this is not true. We can adjust the sound flavor to which is we like .
In NFB-7.77, it had built in the ES9038 Pro chips but its sound just similar to R2R 7 , had not the Sigma Delta sound.
The discrete R-2R design had the better detail and transparency than the classis R-2R chips. We are consider in this middle/ low range price, users may like the sound more smooth and analog , so we increase the even harmonic and odd harmonic, spend a lot time to adjust and test the harmonic and frequency band , listen the sound quality and flavor for finally confirm the parameter..
A lot people may know the even harmonic , just like the tube design, proper even harmonic especial 2x harmonic made the sound tube like and smooth .
But a lot people even some designers don't know the proper odd harmonic especial 3x harmonic can make the sound lively.
If you like to looking for the good specs, R2R 1 may not as good as the same price range ESS9028 Sigma Delta design, but its sound is analog and smooth.
The balance combo always had the sound more neutral than single ended combo.
If you like neutral much , you can consider R2R 1 + NFB1AMP .
On the other hand if you want the sound slight warmer for your listen taste or match with the bright sound headphones , R2R 2 + C 2 is the choice.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Audio-gd r-2r 11 DMS3 review

Indlægaf Kcsorensen » 29. okt 2017, 11:07

En god analyse. Jeg havde slet ikke set det andet tekst.

Ender nok med jeg køber NFB11.28. Tror jeg ligger mere under den "nye audiofile". Elsker pop, rock og heavy. Derudover bruger jeg også meget lyd i spil, så der skal helst være mange detaljer for at det er nemmere at pin point hvor lyder kommer fra.

Igen tak for din analyse.
Mvh.
Kim Sørensen
Kcsorensen

 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 4. jul 2016, 21:25
Geografisk sted: Aalborg


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster