Dragonfly Black vs Red



Dragonfly Black vs Red

Indlægaf msh » 8. nov 2017, 22:23

Godaften

Jeg har tidligere spurgt om hjælp vedrørende en USB forstærker til mine Beyerdynamic DT770 80 Ohm.
Dengang havde jeg kig på en FiiO E10K Olympus 2 men blev anbefalet at kigge nærmere på Dragonfly hhv Black & Red.

Jeg kom aldrig rigtig videre med dette projekt, men nu skal det være. Da jeg for nyligt har formateret min PC (Windows 10) har jeg siden kæmpet med at få det onboard lydkort der sidder på mit bundkort (Realtek) til at makke ret. Enten vil den kun spille lyd ud af venstre side, ellers også er der slet ingen lyd. 8musik

For nyligt var jeg et smut forbi Hifiklubben for at høre nærmere om de to (Black & red) men den unge ekspedient kunne ikke rigtig sige ret meget. Han havde heller ikke det store kendskab til DT770erne.

Ud fra Hifiklubbens hjemmeside er der heller ikke den store forskel at tyde - Udover at Red er lidt kraftigere og har "64-bit digital volumenkontrol for ekstra høj lydkvalitet" (ærligt talt ingen anelse om hvad dette betyder).

Jeg lytter til musik gennem spotify (Høj kvalitet) og det er sådan set det - Det store spørgsmål er, hvad skal jeg nu? Er en black tilstrækkeligt til at dække mine krav (det skal sådan set bare spille) eller skal det være en Red?
msh

 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 15. apr 2014, 09:37

Re: Dragonfly Black vs Red

Indlægaf kvik » 8. nov 2017, 22:36

kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Dragonfly Black vs Red

Indlægaf kvik » 8. nov 2017, 23:45

Det var ikke min mening at slå tråden helt ihjel :-)

Skal det være en af de to, eller er det blot en USB DAC/AMP, du har brug for? Der er jo mange andre af slagsen, ikke så mange i samme størrelse, men måske er det muligt at få bedre for færre kroner, hvem ved. Har du et budget?

Husker ikke din gamle tråd, men der dukker jo hele tiden nye spændende ting op, så måske har billedet ændret sig siden da.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Dragonfly Black vs Red

Indlægaf NQC » 9. nov 2017, 02:36

Ved HiFi klubben ofte gerne vil låne dig produkterne eller tilbyder dig 14 dages retur.
Så har du 14 dage til at gå og lytte og gøre dig dine egne erfaringer, til hvilket det skal være.
Jeg havde selv dem på prøve, men fandt hurtigt ud af det var en stationær DAC/AMP jeg nok mest var til.
NQC

 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 8. feb 2017, 21:22


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron