Entry-level balanceret forstærker



Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf jegergrim » 6. dec 2017, 14:56

Hej Hoved-fi,

Jeg har nogle hovedtelefoner på vej, og i det sammenhæng overvejer at første gang få prøvet en forstærker med balanceret udgang. Jeg er ret klar over at det i tilfældet bliver markant dyrere end de standard udgaver jeg har haft brugt hidtil. Hvad ville jeres bud på entry-level forstærkere være? Helst ikke i den dyre ende thumbs

Jeg har selv haft kigget på Jotunheim fra Schiit, men hvilken model er det så man skal ud i lige præcist? Mjhølnir var også en mulighed, men har ikke haft prøvet Tubes før, og lidt i tvivl om det egentlig er den retning jeg vil gå, nu hvor jeg generelt er glad for en neutral forstærker.

//Jegergrim
jegergrim

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31. jan 2015, 20:44

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf Peter Jensen » 6. dec 2017, 15:18

Aune X7s har jeg hørt meget godt om (men ikke prøvet selv). Hør evt Claus.dk om han har den i sortimentet...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf jegergrim » 6. dec 2017, 15:36

Har lige læst lidt om den, kan se at den ikke har en balanced bagindgang, men til gengæld en balanceret udgang i fronten. Hvad er pointen med det, hvis signalet ikke er balanceret til at starte med?
jegergrim

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31. jan 2015, 20:44

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf M.Gjøl » 6. dec 2017, 15:45

Med Aune X7 er pointen at man kan bruge balanceret kabel, dog er forstærkeren ikke balanceret opbygget.

Tror en af de billigste er Schiit Jotunheim.
M.Gjøl

Brugeravatar
 
Indlæg: 1296
Tilmeldt: 8. okt 2012, 21:59
Geografisk sted: Sjælland

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf jegergrim » 6. dec 2017, 16:06

Okay, jeg kan godt se det er en bonus med separeret kanaler.
Umiddelbart ser det ud til at jeg skal ud i en Jotunheim eller en brugt forstærker omkring samme prisklasse, hvis jeg kan finde sådan en. Hvilke modeller ville i mene disse ville være? Skal ikke helt kunne sige hvor meget prisfald % mæssigt, der er på brugte forstærkere..
jegergrim

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31. jan 2015, 20:44

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf telum » 6. dec 2017, 16:21

Audio GD har vist også nogle modeller, de var meget populære og der er sikkert et rimeligt brugtmarked uden for landets grænser.
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1725
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf Peter Jensen » 6. dec 2017, 17:01

Ups, beklager, man skal passe pĂĄ med at anbefale noget man ikke kender 100%... Kender nogle der er glade for den, selvom den ikke er fuldt balanceret...

Hvis mindre kendte mærker er i spil så kig på Aliexpress, evt efter SMSL SAP-10. Ved dog ikke hvad der findes af reviews.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf kvik » 6. dec 2017, 18:08

Jotunheim koster 3875 pĂĄ danske plader, er det der omkring budgettet ligger?

Kigger du efter ren forstærker, eller kombineret DAC/AMP (som Jotunheim)?

Har du balanceret kilde at koble på DAC/AMP, eller balanceret DAC at koble på forstærkeren?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf kvik » 6. dec 2017, 19:05

Topping DX7 er et alternativ til Jotunheim - samme prisklasse og features - har sin egen trĂĄd pĂĄ HeadFi.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf Mortenhoe » 6. dec 2017, 19:17

Walnut F1 er en sjov pseudo balanceret forstærker i portable udgave, som virkeligt ikke gør ondt i pungen. De er helt vilde med den inde på earbuds anonymous. Jeg er lidt skeptisk, men jeg har ikke hørt den :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf kvik » 6. dec 2017, 19:59

Aune S6 er endnu et bud pĂĄ en balanceret DAC/AMP i 4000 kr. segmentet.

GĂĄr du op et par tusinde, virker den nye Questyle CMA400i meget interessant (ligledes Bal. DAC/AMP).


Som ren forstærker kunne NuForce HA-200 være et alternativ til Schiit
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf jegergrim » 6. dec 2017, 22:42

Tak for feedback :)

Min smertegrænse er omkring de 4000, og jeg søger helst en kombination af DAC/AMP, da min nuværende DAC ikke er balanceret. Hovedtelefonerne, som forstærkeren skal kobles til, vil være Audeze LCD-X.

Topping DX7 ser rimelig interessant ud, jeg vil tjekke den ud.

Det skal helst ikke være en portable forstærker, da det hele vil blive benyttet foran komputeren.

Jeg tror Questyle forstærkeren vil blive for dyr, især hvis den skal importeres - heldigvis har Schiit en/to forhandlere i EU.

Vil helst undgå at købe en forstærker i sig selv, men ellers en et interessant bud med Nuforc HA-200. Havde ikke helt regnet med at folk ville bygge den op med tiden.
jegergrim

 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 31. jan 2015, 20:44

Re: Entry-level balanceret forstærker

Indlægaf kvik » 6. dec 2017, 23:15

jegergrim skrev:ellers en et interessant bud med Nuforc HA-200. Havde ikke helt regnet med at folk ville bygge den op med tiden.

Var nødt til lige at tygge på den lidt :-) Havde faktisk overset, at der skulle to til, skumlæste kun og antog der var to-i-een. 3-pin XLR burde ellers have fået nogle klokker til at ringe :-) Nå, interessant forstærker (og koncept) ellers.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron