Hjælp til Amplifier



Hjælp til Amplifier

Indlægaf tfp » 14. jun 2018, 10:16

Hejsa

Jeg søger en headphone amplifier evt DIY.

Den skal benyttes til HD800S samt PXC 550 fra Sennheiser og skal tilsluttes enten en lyngdorf TDAI 2200 med analog output eller en Bluesound Note 2. Note 2 har både digital out og analog out. Den ene digital out (coax out) bruges til Lyngdorf'en. Så jeg ved ikke om Note 2 vil acceptere at man samtidigt benytter optical out til en headphone amp.

Krav:
* PXC 550 er et BT produkt så derfor skal den have indbygget en BT transmitter.
* Den skal helst have bal out til HD800S.
* Den skal helst have en remot
* Hvis den digital input er det et plus
* Den skal have RCA analog input

Jeg syntes at det er meget svært at find noget som kan alt det. Har i nogle forslag.

Mvh
Thomas
tfp

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. jun 2018, 10:00

Re: Hjælp til Amplifier

Indlægaf Mataugust » 14. jun 2018, 14:15

Tror ikke det er et problem at køre både coax og optisk ud.
Jeg har gjort det fra min cd spiller, bare for at sammenligne dem.


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2747
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hjælp til Amplifier

Indlægaf Claus-DK » 18. jun 2018, 17:23

Jeg tror dit ønske om BT, saboterer resten af dine planer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hjælp til Amplifier

Indlægaf Mortenhoe » 18. jun 2018, 19:03

Ja, jeg er enig om det med bluetooth. Det er stadig ikke accepteret som et audiophile medie. Det ville jeg nok vælge noget stand-alone til :-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hjælp til Amplifier

Indlægaf tfp » 21. jun 2018, 07:15

Ja i har nok ret i at det ikke er nemt at finde en med BT.
Hvis man så tager BT ud, hvilken en vil i så anbefalde?
Eller skal jeg bare kører videre med bluesound note 2 headphone udgangen.
tfp

 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. jun 2018, 10:00

Re: Hjælp til Amplifier

Indlægaf Claus-DK » 21. jun 2018, 08:02

Jeg har haft en forstærker med fjernbetjening, det giver ingen mening, når man bruger hovedtelefoner sidder man lige ved siden af volumeknappen, det var det jeg fandt ud af...

Det ville måske være en idé at prøve noget inden køb ?? Det virker lidt som om du ikke ved hvor godt (eller dårligt) det du har..
Når du ikke ved det står du i en lidt svær situation..

Jeg har kunder med HD800, nogle med X1s andre med S6 og der står også et par x7ere rundt omkring, fælles for dem er at de er alle tilfredse og glade for deres maskiner, vi stiller ikke samme krav og holder ikke af det samme, vi har alle lagt mærke til hvor dårlig andres smag er 4musik 4musik

Det jeg prøver på at sige er at du er på et forum, hvor vi rent faktisk er interesseret i at hjælpe dig til et godt valg og med hjælpe mener jeg, at du kan komme på besøg og lytte, der findes ikke noget substitut for at bruge sine egne ører, de er det rigtige værktøj til opgaven.

Det generelle kendskab jeg har til integrerede forstærkere´s hovedtelefonudgange er at, du er bedre tjent med en Cmoy til 80 kroner, der er sikkert nogle der lyder godt, der er bare langt imellem dem, jeg ved intet om dit grej, men det er den gængse opsætning..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron