Anbefaling af kontor dac/amp



Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 28. aug 2018, 16:58

Hej,

PĂĄ arbejde bruger jeg en Fiio 07K Andes koblet til min laptop. Jeg begynder at overveje en opgradering. Nogen forslag til en alternativ afspiller?

Hvor Fiio’en passer mig rigtig godt er størrelsen. Jeg har prøvet andre opsætninger, der lød bedre men som også fyldte væsentlig mere eller havde flere ledninger. Det er jeg ikke interesseret i.
Fiio’en har den rigtige størrelse på bordplade og det fungere rigtig fint –men jeg synes ikke helt den formidler magi.

Jeg har ikke behov for at den kan fungere som DAP. Den bliver pĂĄ bordet. Jeg afspiller kun flac fra eget arkiv.
Jeg bruger enten hisound paapro1 earbuds eller mine In2uit Electrostatz (Mitchell & Johnson GL1).

Igennem den senere tid har jeg pĂĄ arbejde lyttet til: Sine Bach RĂĽttel, Steve Vai, Peter Gabriel, Anne-Sophie Mutter, Alison Krauss, Jaga Jazzist, Margo Price, Cara Dillon. Bryan Ferry, Leonard Cohen og Joseph Calleja.

Af andre amp og dac i den størrelse kan jeg godt lide min corda headsix og Audinst Amp-hp. Som mini afspiller fungere min Zishan Z2 ganske udmærket (men har ikke lyttet til forstærkerdelen længe).

Prismæssigt vil jeg foretrække at ligge under 2500kr og helst i nærheden af de 500-1000kr. Jeg har en lille forkærlighed til billigt skrammel, der gør det godt :-) men hvis det er umuligt, venter jeg gerne på at hobbykontoen kommer oven vande igen og laver en bedre investering.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 28. aug 2018, 17:45

Ifi Nano iDSD Black (£165 hos MCRU), tænker jeg, men har hverken hørt den eller din fiio.

Ellers Chord Mojo, hvis du kan finde den brugt til en acceptabel pris. Lyden tror jeg du vil kunne lide.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 28. aug 2018, 19:15

Den ifi ser fin ud.
Det er lidt pudsigt med chord mojo. Jeg har kun set billeder af den, men det er en af de meget fĂĄ jeg ikke rigtig har lyst til at eje pga udseendet.
Hvordan med corda pcstep. Er det gĂĄrsdagens teknologi?

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Sweppesfetterlein » 28. aug 2018, 21:01

Der er en Geek Pulse til salg over dba for 800 bobs: https://www.dba.dk/dac-andet-dac-og-kla ... 047516572/
Jeg har ikke selv hørt den men har en kammerat i London der sværger til den. Vellydende dac og virkelig potent klasse A forstærker.

Edith: Hah! Tjekkede lige Head-Fi for sjov skyld og kan se der er en 877 sider lang tråd kørende om denne bandit. Jeg har ikke læst meget af den men jeg tror man kan gå ud fra at det er et vellydende og vellidt produkt, når vi er oppe i så mange sider. Det plejer under alle omstændigheder at være en meget god tommelstok. Folk skriver knap så meget om bras.
https://www.head-fi.org/threads/geek-pu ... cs.687851/
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 28. aug 2018, 21:27

Der er en 64 sider lang tråd om Vi DAC, den består stort set bare af sure miner fra dem, der har bestilt og aldrig modtaget efter 3-4 års ventetid, og af dårlige undskyldninger fra forskellige LH Labs talsmænd. Jeg stikker nogle gange hovedet ind, og bliver lige deprimeret hver gang. Forstår egentlig ikke, at LH Labs fortsat får lov til at optræde på HeadFi, med deres miserable track record. Det siger så ingenting om Pulse, den kan være helt fin. Får man problemer med den, så er man dog på herrens mark. Kiggede af nysgerrighed nu lige i Pulse-tråden, de nyeste indlæg minder i den grad om Vi-Tråden, dvs folk der har bestilt og aldrig modtaget.

Rf Mojo.. Havde det ligesom dig, indtil jeg sad med den i hĂĄnden, sĂĄ syntes jeg pludselig, at den var charmerende.

Rf PCSTEP.. jeg har læst nærmest ingenting om den. Forestiller mig pga prisen, at den er en nedskaleret udgave af Quickstep. Ud fra den ene anmeldelse jeg fandt, tolker jeg lyden som i samme boldgade, dvs ren og med en lille bashævning. Nano iDSD virker mere alsidig og er 700 dkr billigere.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 28. aug 2018, 21:37

Geek Pulse ser fin ud, men er lige til den store side.

Grunden til at jeg spurgte til corda pcstep er at den jo går til €200 indtil på fredag, men jeg har heller ikke kunne finde meget om den, og derfor synes jeg også den bliver lidt pebret at tage chancen på.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf telum » 28. aug 2018, 21:43

Jeg er selv meget tilfreds med min lille DAC/Amp fra leckerton(UHA-6S.MKII). Den er batteri-drevet (oplades via USB-indgangen).

https://www.leckertonaudio.com/

Billede
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1725
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 28. aug 2018, 22:15

Føler du dig eventyrlysten, så koster Lee L1969 kun 350 :-)

PS: og den har sandsynligvis kræfter nok til ZOE, som der så også bliver råd til :grin:
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 29. aug 2018, 00:12

Dark horse: xDuoo X20, nyeste fra dem, nedsat et par dage til pĂĄ ali, ca 1200. Meget alsidig i brug, se/bal, bt i/o, coax, usb dac, dap mm.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf librarian » 29. aug 2018, 07:05

jeg har været glad for dragonfly i årevis. den er ikke større end en usb-stick, får strøm via usb, spiller fremragende. har den siddende i dockingstation på kontoret, men tager den med hjem i ferier. ingen lyst til at prøve andet, den fungerer optimalt for mig.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 29. aug 2018, 19:46

Topping NX4 DSD til ca 800 pĂĄ ali.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 29. aug 2018, 22:34

den Leckertonaudio ser fin ud.

Jeg har faktisk tidligere været tilfreds med min lee portable kombineret med corda headsix. Så Lee L1969 er da ikke helt skudt i skoven selvom den ligner lidt en mutant og den åbenbart gerne vil have noget strøm.

xduoo X20 og Topping er Interessant. Har tidligere set på og læst lidt om NX4 dsd.

Hvis dragonfly er en god mulighed, vil en smsl idea så også være interessant?
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 29. aug 2018, 23:01

Vær opmærkom på, at Lee L1969 anvender TDA1305, ikke TDA1387.

Jeg har ikke meget tro på smsl, så nærmere Monoprices ’kopi’.

Det åbne spørgsmål er, hvor magien går fløjten med Fiio Andes. Er det DAC-delen, forstærkeren eller måske mismatch med inears/hovedtlf. Er det usb-modtageren i Andes, enheden blev lanceret for 6 år siden, så der er bedre modtagere i dag.

Hvad er årsagen til, at du ønsker det lille footprint, så du let kan tage den med, så den ikke synes på skrivebordet (diskret), andet? Tænker på, om der er alternative løsninger.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 29. aug 2018, 23:08

Det var egentlig et par gode spørgsmål. De kræver lige lidt research så vender jeg tilbage.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 29. aug 2018, 23:29

Jeg tænker også, er der noget du kan gøre for at optimere selve kilden, altså laptop'en, jeg har jo f.eks. brugt Audirvana+ på min Mac. Måske er usb-porten meget støjende, og en af de små ifi-dimser kan give bedre vilkår for Andes.

Jeg forestiller mig, at den forsvundne magi delvist skyldes, at du hørt bedre (som du selv nævner), det kan være svært at skubbe i baggrunden. Hvis du har plads og tolerante kollegaer, kan du jo eksperimentere med det du allerede har, om ikke andet for at få en bedre fornemmelse af egne prioriteter - lyd, bekvemmelighed, orden, portabilitet, mm.

Når jeg på min tidligere arbejdsplads (åbent kontorlandskab) slæbte cd-afspiller (og lige så stor ekstern strømforsyning) med og stillede på skrivebordet, fandt jeg i hvert fald ud af, at selv om lyden var fremragende, så fungerede det ikke i praksis med cd-bokse overalt :-) Til gengæld fungerede nedenviste rigtigt godt, med næsten lige så god lyd. Jeg mener ikke, at du nødvendigvis skal fylde skrivebordet med grej, men find et kompromis, der passer dig.

Metrum_Naim.jpg
Metrum_Naim.jpg (141.32 KiB) Vist 12007 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 1. sep 2018, 22:12

Et par andre bud

SABAJ Da3 til $120 pĂĄ ali
https://audiosciencereview.com/forum/in ... lack.3503/

Monolith THX Portable DAC/AMP til $280 hos Monoprice
https://www.monoprice.com/product?p_id=24460
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 2. sep 2018, 16:48

kvik skrev:SABAJ Da3 til $120 pĂĄ ali
https://audiosciencereview.com/forum/in ... lack.3503/


Uha ja, den læser jeg også godt om alle steder :-)

Dejligt med en masse Kina grej!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 2. sep 2018, 17:00

Den er jo ikke akkurat nogen kraftkarl som single-ended forstærker, tror den passer bedre til balancerede inears

Uden navn.jpeg
Uden navn.jpeg (29.98 KiB) Vist 11889 gange
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 2. sep 2018, 21:00

Jeg har siddet og lyttet til Susanne Sundfør's "Music for people in trouble" og sammenlignet laptop med fiio'en og Zishan Z2 ind i Audinst Amp-hp. Lyttede med Shure SRH940.
Det er Zishan komboen der her det ekstra. Større rum og hendes stemme står bedre i lydbilledet. Mere veldefineret detaljer.
Jeg har også revurderet størrelseskravet lidt. Det vigtigste er at den er flytbar. Jeg har det med at flytte rundt på mine ting på bordet. En størrelse på op til 100 x 150 x 25 mm ville være ok. Cirka.
Den ifi du nævnte allerførst er lidt min favorit indtil nu.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 3. sep 2018, 08:59

CHIbsen skrev:Jeg har siddet og lyttet til Susanne Sundfør's "Music for people in trouble" og sammenlignet laptop med fiio'en og Zishan Z2 ind i Audinst Amp-hp. Lyttede med Shure SRH940.
Det er Zishan komboen der her det ekstra. Større rum og hendes stemme står bedre i lydbilledet. Mere veldefineret detaljer.
Jeg har også revurderet størrelseskravet lidt. Det vigtigste er at den er flytbar. Jeg har det med at flytte rundt på mine ting på bordet. En størrelse på op til 100 x 150 x 25 mm ville være ok. Cirka.
Den ifi du nævnte allerførst er lidt min favorit indtil nu.


Hvorfor bruger du ikke bare en Z2 pĂĄ kontoret, sĂĄ ? ;-)

Men ja, iFi's udstyr er virkelig lækkert. Deres iDAC får virkelig ros. Jeg har dog aldrig hørt den!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Næste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron