Anbefaling af kontor dac/amp



Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 3. sep 2018, 09:05

Du skal dog prøve at kigge på den nye Xduoo XP-2

USB DAC pĂĄ jobbet, og bluetooth 5.0 pĂĄ farten! 245mW@32R.

https://www.aliexpress.com/item/XDUOO-X ... 24654.html
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 3. sep 2018, 13:13

Mortenhoe skrev:Hvorfor bruger du ikke bare en Z2 pĂĄ kontoret, sĂĄ ? ;-)

Jeg havde samme tanke. Størrelsesmæssigt har de vel omtrent samme footprint, så du kunne placere bund mod bund og stille på højkant (holdt sammen med blutack e.l.). Ulempen med to enheder er, at de aflader i forskelligt tempo, så der må lades skiftevis, hvilke kan kollidere med lyttebehovet. Fordelen er, at du får en lyd, du betragter som god (el. bedre en før). Det er ikke 100% givet med iFi eller en hvilken som helst anden DAC/AMP, synergi og pers. præferencer spiller også ind. Det er mit indtryk, at Audinst'en egentlig er en ganske god lille forstærker. De (Audinst) har jo også en USB DAC/AMP i samme fysiske størrelse (HUD Mini), med samme 300mW@32ohm. Jeg formoder dog, at der er indgået en række kompromisser på hhv DAC- og forstærkerdel for at holde pris og størrelse.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 3. sep 2018, 13:42

Endnu en TDA1305 kandidat, sendes nok fra Schweiz, sĂĄ der kommer sikkert moms mm oveni salgsprisen pĂĄ $220. Egentlig er deres DAC1851HPA den mest interessante, men med sine ca 20x20x5 er den for stor til dig (og for dyr).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 3. sep 2018, 16:58

Hvad med Zishan DSD? Har den ikke lidt flere kræfter end Z2/Z3? Har kun kigget kort i HeadFi tråden, formoder den kan bruges som USB DAC/AMP også?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 3. sep 2018, 18:22

Jeg havde da fuldstændig glemt at Z2'er også kan fungere som DAC for laptoppen. Det fungere da udemærket.
Forstærkerdelen af Z2'er er jeg så gået lidt væk fra. Det startede med q-jays, hvor jeg skiftede mellem flere opamps i Z2'eren for at få den til at lyde mere som headsix'en. Det lykkedes mig ikke. Og da jeg godt tid efter ødelagde jackstikket til hovedtelefon har jeg kun brugte den sammen med Audinst eller headsix igennem det sidste halve år. Konens Zishan fungere udemærket, så jeg har lyttet til dens forstrærker del, men er stadig ikke helt solgt.
Min egen Zishan er lidt ved at falde fra hinanden og er begyndt at blive lidt selektiv overfor de sd kort der fungere, så det kunne da godt være den skulle agere kontor dac fremover. Så mangler jeg bare en Audinst til kontoret (for jeg kan ikke undvære en herhjemme).
Den der Xduoo ser fin ud. Og det gør AKS produkterne sørme også.
Jeg har også set på HUD mini, men tænkte det samme. At der må være gået på kompromis et eller andet sted.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 3. sep 2018, 23:40

Jeg vil stadig gerne af med min amp-hp ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 4. sep 2018, 12:04

Skal den være usb-powered, eller er ekstern strøm ok også?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 4. sep 2018, 15:47

Jeg overvejer kraftigt at sende en pb til mortenhoe sĂĄ vi kan finde ud af noget med den Audinst.
Så må Dac godt være lidt mere stationær da den kan stå bagved dock'en. Dvs usb powered eller egen strøm.

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 4. sep 2018, 15:59

Jeg spurgte, fordi Yulong Canary virker som et godt køb, spesielt på forstærkersiden (har også indb. DAC), og pga prisen. Audinst'er er dog oplagt, du ved, hvad du får. Sidste bud herfra er Cayin C5 (ren forstærker) fra Penon til $110.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Peter Jensen » 4. sep 2018, 16:58

Jeg er blevet glad for min Meridian Explorer 2 - bruger den kun som DAC. Lille footprint, mĂĄske lidt for dyr? Men den er self mest interessant med Tidal eller anden MQA kilde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Claus-DK » 6. sep 2018, 16:39

jeg synes du skal købe en fin ny en.. rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12661
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 7. sep 2018, 14:57

Peter Jensen skrev:Jeg er blevet glad for min Meridian Explorer 2 - bruger den kun som DAC. Lille footprint, mĂĄske lidt for dyr? Men den er self mest interessant med Tidal eller anden MQA kilde.


kan den ikke fåes til omkring £99? Er den også de penge værd, hvis man kun vil bruge den som Dac til flac? Jeg kan se at What HiFi beskriver den som detaljeret, men ikke helt så rytmisk som dragon fly red. (Ikke at jeg lægger så meget i deres vurdering).
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Peter Jensen » 7. sep 2018, 15:34

CHIbsen skrev:
kan den ikke fåes til omkring £99? Er den også de penge værd, hvis man kun vil bruge den som Dac til flac? Jeg kan se at What HiFi beskriver den som detaljeret, men ikke helt så rytmisk som dragon fly red. (Ikke at jeg lægger så meget i deres vurdering).


Jeg gav 1200 pĂĄ tilbud her i DK, sĂĄ det lyder realistisk.

Jeg tør ikke sammenligne den med DragonFly da det er længe siden jeg har hørt den, men Svjh har DragonFly ikke Line-out hvilket var et minus for mig.

Har ikke prøvet med Flac udenom Tidal, men kan måske i næste uge. Mit umiddelbare gæt er ja, men tør ikke love at den er en bedre løsning end en dac/amp hvis MQA ikke er interessant
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 10. sep 2018, 18:07

Har handlet Audinst med Mortenhoe, og så er det jo nærliggende at sammenligne de to. Den ene er brugt en del og der sidder en muses02 opamp i den. Den anden er original med muses8820 og så godt som ny.
For mig er muses02 en klar vinder, da jeg finder, at der er bedre dybde i lydbilledet. Et eksempel er Peter Belli's stemme pĂĄ "De her dage" der kommer bedre fri af den akustiske guitar.
Jeg er så ikke helt klar over, hvor meget der er opamp og hvor meget tilspilning har at sige. Den ene af Audinst har ikke fået mange timer på klokken. Jeg har dog lidt svært at tro at tilspilning skal gøre så stor en forskel.

Og nu har jeg jo nærmest støvsuget det danske marked for brugte Audinst'er, så I må til Claus-dk, når I skal have jeres egen :-)

Audinst.jpg
Audinst.jpg (82.83 KiB) Vist 10418 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 17. sep 2018, 20:36

Jeg takker mange gange for den gode sparring. Jeg har nu prøvet løsningen af 1 uges tid på arbejde, og det er den helt rigtige retning. Det kan være at Zishan på sigt skal skiftes, men ellers fungere det ganske udemærket.
thumbs
Nu slipper I jo så ikke så let, for nu mangler jeg en transportabel afspiller herhjemme. Indtil videre har jeg løst mit problem ved at "låne" konens Zishan, men det kunne jo ske at hun gik hen og opdagede min lettere lyssky ageren.
I denne her tråd har der jo været flere kandidater der kunne være interessante.
(det skal nemlig ikke være en Z2'er igen, jeg er lidt træt af betjeningen. Man ligner jo en med alvorlige tickes når man skal fra "A" til "T" i pladesamlingen på kortet)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 17. sep 2018, 21:47

Zishan Z3 ruller1
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 17. sep 2018, 21:53

Den har jeg i hvert fald, og jeg bruger den ca. 3 gange om ugen til fitness, da jeg ikke tror på at have telefonen med ned at træne. Men her hjemme, er jeg faktisk blevet ret glad for at bare kører brick direkte ud af telefon jack'et...

Et naturligt skridt op, for en Zishan elsker, er jo deres DSD. Nok ogsĂĄ noget af det bedste i prislejet og langt over iflg. reviews. Ellers skal du kigge f.eks. Shanling M2s og M3s som supporter at modtage OG sende APT-X.

Der er også meget spændende i højere prislejer, men da du ikke har nævnt noget, og baseret på grej du er glad for, synes jeg vi holder os omkring og under $100.

Vil du vide noget, om ikke kinesisk hifi grej, så er jeg ikke den rigtige at rådfører med :-D

PS. Fantastisk at du er glad for Audinst. Den lå som sagt bare som ny herhjemme og samlede støv. :-/
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf kvik » 20. sep 2018, 00:48

nu mangler jeg en transportabel afspiller herhjemme

Budget ?
BT, WiFi, USB i/o, Coax i/o, Toslink i/o ?
UI-ønsker ?
Forstærker-krav (mW, SE, BAL mm) ?
DAC chip ?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf CHIbsen » 24. sep 2018, 19:27

Jeg er langt hen af vejen også ret glad for kina-grej. Zishan vil jo være det oplagte valgt. På den anden side kunne det jo også være interessant at prøve noget Xduoo.

Der hvor form og funktion er vigtigst er til gåturene. Jeg har indtil nu brugt Final audio design Heaven VII in-ears med Z2 ind i meier headsix. Og have 2 enheder i lommen fylder lidt rigeligt (men heller det, end at skulle lytte på udgangen af Z2 med VII'erne). Så meget gerne en enhed i lommen. VII'erne er ikke særlig svære at drive. Er det mest oplagte ikke en samlet afspiller? jeg skal gerne have en skærm så jeg kan hoppe frem og tilbage mellem pladerne. Jeg shuffler ikke. jeg lytter til pladerne fra ende til anden. Som sådan fungere Z2'eren ok, hvis bare man lidt lettere kunne komme rundt mellem mapperne/pladerne. Men det er vel løst med Z3(?)
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Anbefaling af kontor dac/amp

Indlægaf Mortenhoe » 24. sep 2018, 21:20

Jeg er sindsygt glad for at jeg "opgraderede" til Z3. Den lyder dog nærmest nøjagtigt magen til Z2 ;-)

Drømmer lidt om deres DSD.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

ForegåendeNæste

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron