Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?



Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. dec 2018, 19:26

HD650 kræver nok flere muskler end hvad Dragonfly kan levere, men efter hvad du leder efter lydmæssigt, så virker den som en rigtig god kandidat. Hvis du går efter hd58X eller hd660s så kan du også drive dem fra din Dragonfly, da begge kander er langt nemmere at drive.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Jimmbo » 21. dec 2018, 19:29

Sweppesfetterlein skrev:HD650 kræver nok flere muskler end hvad Dragonfly kan levere, men efter hvad du leder efter lydmæssigt, så virker den som en rigtig god kandidat. Hvis du går efter hd58X eller hd660s så kan du også drive dem fra din Dragonfly, da begge kander er langt nemmere at drive.

Hvad skal jeg så op i af DAC?

Hvordan er lyd forskellene på hd58X/hd660s og HD 650?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. dec 2018, 19:36

Jimmbo skrev:
Sweppesfetterlein skrev:HD650 kræver nok flere muskler end hvad Dragonfly kan levere, men efter hvad du leder efter lydmæssigt, så virker den som en rigtig god kandidat. Hvis du går efter hd58X eller hd660s så kan du også drive dem fra din Dragonfly, da begge kander er langt nemmere at drive.

Hvad skal jeg så op i af DAC?

Hvordan er lyd forskellene på hd58X/hd660s og HD 650?

Dac behøver du ikke at udskifte men hovedtelefonforstærkeren i Dragonfly har ikke nok kræfter til at drive en hd650. Du kan så enten købe en dedikeret amp til dit set-up eller vælge at sælge din Dragonfly og måske købe en kombineret amp/dac.

Hd660s og hd58x har begge bedre basrespons (der er dyyyb bas modsat fx 650eren og 600eren). Sidstnævnte rækker vist nok dybest imens hd660s skulle være mere 'rafineret'..whatever that means(!?). Jeg ejer 58X og imens jeg synes den lyder utrolig tæt op ad alle de andre kander i 6serien (SÅ stor forskel er der ikke imellem dem), så er det stadigvæk den bedste jeg har lyttet på indtil videre.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Jimmbo » 21. dec 2018, 22:26

Sweppesfetterlein skrev:
Jimmbo skrev:
Sweppesfetterlein skrev:HD650 kræver nok flere muskler end hvad Dragonfly kan levere, men efter hvad du leder efter lydmæssigt, så virker den som en rigtig god kandidat. Hvis du går efter hd58X eller hd660s så kan du også drive dem fra din Dragonfly, da begge kander er langt nemmere at drive.

Hvad skal jeg så op i af DAC?

Hvordan er lyd forskellene på hd58X/hd660s og HD 650?

Dac behøver du ikke at udskifte men hovedtelefonforstærkeren i Dragonfly har ikke nok kræfter til at drive en hd650. Du kan så enten købe en dedikeret amp til dit set-up eller vælge at sælge din Dragonfly og måske købe en kombineret amp/dac.

Hd660s og hd58x har begge bedre basrespons (der er dyyyb bas modsat fx 650eren og 600eren). Sidstnævnte rækker vist nok dybest imens hd660s skulle være mere 'rafineret'..whatever that means(!?). Jeg ejer 58X og imens jeg synes den lyder utrolig tæt op ad alle de andre kander i 6serien (SÅ stor forskel er der ikke imellem dem), så er det stadigvæk den bedste jeg har lyttet på indtil videre.

Hvad bruger du til at drive de X58?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 21. dec 2018, 23:38

Jeg bruger en Violectric HPA V200, men den er totalt overkill på Sennheiseren. Bøffen har slet ikke brug for så meget juice for at synge.
Du kan få ret billige hovedtelefonforstærkere brugt men også hvis du bestiller over Aliexpress.
Hvis du ikke er til alle de kasser der fylder på bordet, så kunne du også bare købe en Aune X1s af Claus over hoved-grej. Den spiller skidegodt og er ligesom din Dragonfly både dac og hovedtelefonforstærker...bare mere muskuløs (og en kende større;).
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Jimmbo » 22. dec 2018, 08:26

Sweppesfetterlein skrev:Jeg bruger en Violectric HPA V200, men den er totalt overkill på Sennheiseren. Bøffen har slet ikke brug for så meget juice for at synge.
Du kan få ret billige hovedtelefonforstærkere brugt men også hvis du bestiller over Aliexpress.
Hvis du ikke er til alle de kasser der fylder på bordet, så kunne du også bare købe en Aune X1s af Claus over hoved-grej. Den spiller skidegodt og er ligesom din Dragonfly både dac og hovedtelefonforstærker...bare mere muskuløs (og en kende større;).

Når man bestiller fra Aliexpress, skulle man da gerne holde sig under 80 kr. for ikke at komme i moms og import-fælden. Men jeg vil super gerne have nogle input til noget fra Aliexpress.

Jeg har også tænkt Aune X1s. Men jeg har også kigget lidt, om jeg skal tage det store spring til Aune S6. Jeg er ret glad for mine JBL højttalere, så det mest optimale ville være hvis jeg kunne få en DAC der kunne drive begge. Her ser det ud til at S6'eren har en dedikeret XLR udgang til højtalere, og en XLR udgang foran til høretelefoner.

Men puh, det er svært at beslutte sig.
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. dec 2018, 09:53

Oh yes! Muligheder er der sgu nok af.

S6 lyder spændende men det der med at køre balanceret er vidst lettere overdrevet. Du kan drive en bøf til dens potentiale og så synger den...prop mere strøm ved og få bedre lydkvalitet? Hmmm.. Balanceret bruges professionelt til koncerter og således, fordi man transporterer strøm over så lange afstande, så med mindre du har tænkt dig at lytte til Sennheiseren i den anden ende af byen, så er der vidst ikke grund til at køre balanceret.

Det er sgu lidt sjov. Tror ikke der er andre hobbyer hvor man tænker i samme baner. Kan fx ikke forestille mig film entusiaster fyre mere strøm i deres nye hypermoderne fjernsyn..for liiiige at få det mere definition ud af billedet...eller måske køre kaffemaskinen balanceret for at squeeze den ekstra smag ud af bønnen. Mere strøm på 5000 kroners krøllejernet giver bedre kontrol i frisørsalonen!
Jeg fjoller selvfølgelig men kan som sagt ikke rigtig se meningen med balanceret mm man kører med en lille digital afspiller, som i normal mode ikke kan drive ens bøf..med via balanceret liiige akkurat kan...eller hvis man fx køber en Hifiman HE6 som kræver et mindre atomkraftværk for at synge.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Jimmbo » 22. dec 2018, 09:59

Sweppesfetterlein skrev:Oh yes! Muligheder er der sgu nok af.

S6 lyder spændende men det der med at køre balanceret er vidst lettere overdrevet. Du kan drive en bøf til dens potentiale og så synger den...prop mere strøm ved og få bedre lydkvalitet? Hmmm.. Balanceret bruges professionelt til koncerter og således, fordi man transporterer strøm over så lange afstande, så med mindre du har tænkt dig at lytte til Sennheiseren i den anden ende af byen, så er der vidst ikke grund til at køre balanceret.

Det er sgu lidt sjov. Tror ikke der er andre hobbyer hvor man tænker i samme baner. Kan fx ikke forestille mig film entusiaster fyre mere strøm i deres nye hypermoderne fjernsyn..for liiiige at få det mere definition ud af billedet...eller måske køre kaffemaskinen balanceret for at squeeze den ekstra smag ud af bønnen. Mere strøm på 5000 kroners krøllejernet giver bedre kontrol i frisørsalonen!
Jeg fjoller selvfølgelig men kan som sagt ikke rigtig se meningen med balanceret mm man kører med en lille digital afspiller, som i normal mode ikke kan drive ens bøf..med via balanceret liiige akkurat kan...eller hvis man fx køber en Hifiman HE6 som kræver et mindre atomkraftværk for at synge.

Så der ikke den store forskel på at bruge XLR eller mini-jack?

Jeg har købt mange in-ears på Aliexpress, men jeg vidste ikke de havde DACs der er noget værd. Hvilke modeller anbefales der inde?

Har du forresten lyttet til Aune S6? Kan du sige om den er noget værd?
Jimmbo

Brugeravatar
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: 15. apr 2014, 18:05
Geografisk sted: Risskov - Aarhus

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. dec 2018, 10:08

Jeg er sgu nok den forkerte person at spørge, da jeg er kommet til at spise den røde pille ift dacs og amps 1musik
Umiddelbart vil mit råd være at købe noget der passer til dine behov aka kig på hvad den skal kunne, connections, eq, dsp, riia-forstærker hvis du hører vinyl, forforstærker etc etc.
Jeg har ikke hørt S6 så kan desværre ikke kommentere på den.

Personligt havde jeg nok bare købt en brugt hovedtelefonforstærker over dba og ladet Dragonflyen agere dac i hifikæden. Har selv overvejet at skrotte den "store" X1 til fordel for en lille usb dac eller blot kører via computerens dac. Så længe signalet ikke forurenes af støj, så burde jeg være tilfreds.

Edith: Normalt plejer jeg at holde mit ævl væk fra denne sektion af hoved-fi, men siden trådstarter nu selv talte om ikke at kunne høre forskel på sin computer og sin Dragonfly, så mente jeg det var i orden at åbne lidt op for snusfornuften. Jeg undskylder overfor resten af jer der gerne vil beholde jeres magi ligesom Claus.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Claus-DK » 22. dec 2018, 10:45

Jeg kan finde 100 vis af reviews fra forskellige personer der alle siger at en balanceret udgang er bedre, det er jo ikke bare mere strøm, så ville dine hovedtelefoner bare spille højere..
Det er 2 ting faktisk signalet hvor man i stedet for nul har strøm på jordkablet, det gør at man er mindre følsom for støj og det bruges på scener og andre steder hvor kablerne er laaaaange.
Den XLR der driver en hovedtelefon er noget helt andet, der har du sådan lidt skitseret en forstærker til at trække og en til at skubbe, det giver mere kontrol, når det ikke er fjederkraften fra magneten/materialet der skal trække membranen på plads efter et udsving.

Jeg er enig med dine betragtninger på signalet, dem der bruger det siger selv der ikke er nogen forkel, man kunne så spørge sig selv har de rent faktisk sat sig ned og reelt undersøgt tingene ?? eller om det bare er en "vedtaget" ting som alle bare kaster op når emnet rammes ?

Men driften af en hovedtelefon, der synes jeg der er forskel og det er rigtig mange folk i verden enig i..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Sweppesfetterlein » 22. dec 2018, 11:20

Jeg tror bare vi skal blive enige om at være uenige Claus. Strøm er strøm er strøm i min verden...så længe den passer til det specifikke formål.

Jimmbo, her er lidt læsning der meget godt spejler hvad jeg siger om dacs: https://www.tomshardware.com/reviews/hi ... ,3733.html
Konklusionen er dog lidt mere voldsom i og med at et 2$ lydkort ender med det lange strå...damn spoiler!
Der er nu ret mange tilsvarende tests derude, hvis du er interesseret.
Smør til folket!
Sweppesfetterlein

 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 4. jul 2017, 23:18
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvor god er Audioquest Dragonfly 1.2 egentlig?

Indlægaf Claus-DK » 22. dec 2018, 12:57

Her er lidt om hvorfor forskellige DACs lyder forskelligt


Lidt om XLR


Forskellen på balanceret og ubalanceret
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Foregående

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster

cron