Denafrips Ares



Denafrips Ares

Indlægaf Mataugust » 29. mar 2019, 20:52

Denafrips Ares er noget så sjældent som en DAC uden hovedtelefonudgang, lige som jeg gerne vil have det. Jeg har aldrig hørt på, eller læst om, en integreret løsning, der har ligestillet dac og amp, så det er skønt med en ren dac.
Jeg har prøvet at bytte med M.Gjøl i et par uger, og generelt set er jeg solgt til denne NOS dac. Jeg synes det kan være svært at høre nævneværdig forskel på dac's, der ligger i samme prisklasse, men Ares er noget forskellig fra min Marantz HD-DAC1.
Mellemtonen er trukke en smule tilbage, i forhold til DAC1, og min første tanke var, at det vænner jeg mig aldrig til. Mellemtonen er, for mig, det vigtigste område i lyden, det er vigtigt at stemmer er fuldstændig tydelige. Men jeg har vænnet mig til det nu, og savner ikke noget i den klasse.
Der er en smule mere dynamik i Ares, men til gengæld har DAC1 dybere bas, og lige nu konflikter jeg lidt om jeg fortrækker det ene eller det andet.

Denafrips Ares er helt klart en fremragende dac, og den skal overvejes hvis du er på jagt efter en dac i 5-6000 kr. klassen.
Jeg er begyndt at overveje om jeg skal spare op til en Terminator, men indtil da er Ares er rigtig tilfredsstillende bud,
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Denafrips Ares

Indlægaf CHIbsen » 29. mar 2019, 21:14

Spændende thumbs
Hvordan gør den det med Rubenstein's udgave af Chopin piano koncert? (var det ikke No 1, 2. sats vi hørte til meet?)
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Denafrips Ares

Indlægaf Mataugust » 30. mar 2019, 20:16

CHIbsen skrev:Spændende thumbs
Hvordan gør den det med Rubenstein's udgave af Chopin piano koncert? (var det ikke No 1, 2. sats vi hørte til meet?)


Jeg kom i hvert fald frem til at jeg bedre kan lide udgaven med Krystian Zimerman. 2. satsen er 2 minutter længere på Zimermans version, og den er så tæt på at gå i stå, men holder sig i gang alligevel.

Ares klarer iøvrigt begge dele fremragende.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Denafrips Ares

Indlægaf Mataugust » 31. mar 2019, 21:01

Jeg valgte at beholde Ares, så byttede med Gjøl. Sidder nu og hører Chopin's klaverkoncerter, Krystian Zimerman og Polish Festival Orchestra.
Der er en lækker dynamik og smadder medrivende lyd i denne kombination.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Denafrips Ares

Indlægaf CHIbsen » 31. mar 2019, 21:05

thumbs

Er det den her?
Billede

Jeg har reserveret fra bibliotek og ser frem til når den lander i Skjern.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Denafrips Ares

Indlægaf Mataugust » 31. mar 2019, 21:07

Præcis den

og der er noget at glæde sig til
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster