Shanling DAPs



Shanling DAPs

Indlægaf CHIbsen » 27. okt 2019, 13:17

Jeg havde besøg af Henrik fra audiophile.dk hvor vi brugte adskillige timer på muligheder med mit setup. Spændende, men det er en anden historie.
Henrik efterlod en stak Shanling DAP jeg kan gå og hygge mig med. Og da Arya'er kommer med stor jack, så så Henrik sig nødsaget til at også at lade hans Meze Empyrean blive liggende også. Sådan noget øv... rulle2
Shanling M2X - Meze Empyrean og den gode indspilning.
M2X.jpg
M2X.jpg (124.62 KiB) Vist 2426 gange

Jeg kender ikke musikken, og har ikke sammenlignet med andet grej. Men for pokker det lyder godt. M2X'eren koster vel omkring 1700kr og spiller super flot via Empyrean. Den gode indspilning gør så heller ingen ting skidt for oplevelsen :-) Lækker musik. Meget livagtig gengivelse af gulvbassen med flotte nuancer i basspillet. Musikken er vokal og gulvbas.
Billede
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Shanling DAPs

Indlægaf CHIbsen » 27. okt 2019, 18:07

Bluetooth rækkevidde.
Ingredienser: Huawei P30 lite, Shanling M5s, Beyerdynamic DT770 250ohm
Stod og ordnede grillen, og havde glemt at telefonen lå inde i garagen. Der kom enkelte blops, men den spillede fint videre. Der var cirka 12 m og en lukket garagedør imellem mig og telefon. Det er da godkendt.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Shanling DAPs

Indlægaf CHIbsen » 31. okt 2019, 22:09

Jeg har på skift haft M2X og M5s med på arbejde, og lyttet via mine Ty Hi-Z 650 earbuds. Fungerer rigtig fint. Både med musik fra sd kort, eller P2 via BT fra telefon.
Herhjemme har jeg prøvet dem samme med Beyerdynamic T70 og mine Verisonix -ja og så selvføgelig Empyrean, andet ville da være fjollet :mrgreen: . De er lidt et hit sammen med mine Verisonix. Shanling'erne kan lidt det samme so Simaudio 230HAD gjorde godt med dem. Det dufter lidt af en skyfri November dag (ref til simaudio. red.).
m5s.jpg
m5s.jpg (102.41 KiB) Vist 2319 gange

Faktisk lyder M5s forbasket godt sammen med de store Verisonix. Og M5s er på min all time top 3 over det grej, der har spillet bedst med dem.
Lyden er nøgtern og frisk med et snert af monitor lyd. Det kan jeg godt lide. M2X og M5s lyder ikke så forskellig. Jeg har svært ved at huske forskel mellem dem når jeg den ene dag har M2X med på arbejde og M5s med den anden dag. Men forskellen er tydelig nok når man skifter direkte imellem dem. M5s strammer lige lydbilledet op og præsentere det lidt mere elegant.
Pachanko Constellation Miniâ–ºViolectric DHA V590â–ºSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 9 gæster