Lotoo PAW Gold Touch



Lotoo PAW Gold Touch

Indlægaf CHIbsen » 10. jan 2020, 22:05

Jeg har lyttet en del til Lotoo’en. Den fulgte med udlånet af en stak in-ear. Men nu skal den tilbage til audiophile.dk/Henrik. Tiden er lidt knap, men jeg skal lige have sat lidt ord på, hvad jeg kommer til at miste.
Sammenligning med Aune S6. Med Hifiman Arya for enden af kablet.

Billede
Rickie Lee Jones “Young Blood”
De evner nogenlunde begge at fĂĄ Arya til spille med samme lydstyrke. Jeg er godt og vel pĂĄ maks pĂĄ dem begge i dagens anledning.
Lotoo’en er mere kontant, dynamisk og med flere mikrodetaljer. Det høres på det sidste minut af nummeret. Her kommer et break og så starter bassen og lidt efter kommer trommer ind med en rundgang. Der bare mere smæk på med Lotoo. S6 er mere hyggelig og lidt komprimeret. En lidt bredere pensel.

Billede
Katarin & Svante Henryson “Come down in time”
Hendes stemme er mere jordnær med Aune og adskillelsen mellem cello og stemme er ikke helt så god som med Lotoo. Overgang til at han stryger strengene går lidt mere ubemærket hen.

Billede
Sebastian Fagerlund Clarinet Concerto II. Rituale – Intermezzo I
Her kommer forskellen I dynamik til udtryk. Lotoo har mere smæk på stortromme og pauker. Ikke som at stortrommen fylder mere. Den starter bare hurtigere. Generelt bliver det lidt mere komprimeret med S6’eren. Klarineten kommer ikke helt fri af orkesteret på samme måde som med Lotoo. Det er et vældig fascinerende stykke musik, men jeg har lidt svært ved at holde fuld fokus når det er S6’eren der spiller op til fest. Noget af magien forsvinder.
Man kan jo få en ordentlig stak S6’er for de penge som Lotoo’en koster. Og den er ikke tilsvarende mange gange bedre. Men bedre det er den. Og så smutter den altså også lige i lommen når man skal på farten. Det er på alle måder en imponerende afspiller.
Før Jul havde jeg besøg af McM_dk som fik mulighed for at lytte til Arya-Lotoo komboen. Han er så mere en Trentemøller-kind-of-guy. Og det er en fjollet tanke. Men vi kunne godt blive enige om, at det her er en kombi man godt kunne leve med og være en glad mand. Sælge alt det andet kram og så bare “nøjes”. Den er ualmindelig god.
Rygter siger at Lotoo PAW 6000 kommer med den samme lydkvalitet til den halve pris. Ikke dumt.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst