Shanling M6



Shanling M6

Indlægaf CHIbsen » 6. mar 2020, 18:45

Rapporteringer fra Hoved-veien (6)

M6.jpg
M6.jpg (141.47 KiB) Vist 2260 gange

Et andet lyn visit er Shanling's nye top DAP M6. Nu med android som styresystem. Der har været en kraftig udvikling i styresystemerne på Shanling's dap. Fra det lidt knidrede og old-school på M2s til et ok system på M5s og nu en lækker brugerflade på M6.
Jeg har haft mulighed for at sammenligne M6'eren med min egen M5s'er. Og forskellen er et pænt trin op i lydkvalitet. Forskellen mellem M6 og M5s er større end den er mellem M2x og M5s.
(Nu har jeg nævnt både M2s og M2x. De to kan slet ikke sammenlignes. M2x er lysår foran M2s).
Jeg har haft mulighed for at sammenligne lyden af Shanling M5s og M6 via min ynglings in-ear 64 Audio u12t. Alles er venligst udlĂĄnt af audiophile.dk/Henrik.

u12t_M6r2.jpg
u12t_M6r2.jpg (38.18 KiB) Vist 2260 gange

Og musikken har Bernstein skrevet.
Symphony No. 1, "Jeremiah" II. Profanation

Billede

Alle de Shanling DAP's jeg har lyttet til har haft den samme lydkarakteristik. Så lyden fra M6 er velkendt fra første lyt af. Nu bare bedre. En neutral lyd med en god evne til at levere detaljerne.
M6 går dybere end M5s. Stortrommeslagene når dybere og præsenteres mere veldefineret. Bernstein musikken er til den komplekse side, hvor orkesteret byder ind med mange detaljer. Jeg synes også at dynamikken er bedre og at M6'eren har et bedre overblik over musikken. Musikken variere mere mellem de stille passager og når den er mere effektfulde passager. Placeringen af orkesterets forskellige instrumenter er god i M5s, men lige et nøk bedre med M6. Den her er altså bedre end min egen M5s.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Shanling M6

Indlægaf CHIbsen » 6. mar 2020, 19:01

Den nye android brugerflade pĂĄ M6'eren
M6_1.jpg
M6_1.jpg (87.45 KiB) Vist 2256 gange


Albums bliver nu vist med pladernes cover mod M5s'erens mappevisning. Det har ikke den store lydmæssige funktion, men det kan jeg godt lide.
M6_2.jpg
M6_2.jpg (98.31 KiB) Vist 2256 gange


Når først musikken starter er der ikke den store forskel på brugerfladen.
M6_3.jpg
M6_3.jpg (75.14 KiB) Vist 2256 gange


Er skiftet til Monk
Billede

Ja tak thumbs
Bortset fra at det lyder til at publikum fĂĄr mere kaffe end fadbamser, det klirrer gevaldigt i perioder fra kaffekopper, sĂĄ er det en ikke slet sĂĄ ringe optagelse.
Og bliver sikkert ikke ringere af at man har den i 196/24. Jeg er i hvert fald på Café
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Shanling M6

Indlægaf Mortenhoe » 7. mar 2020, 00:50

Hold kæft det er en lækker afspiller.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Shanling M6

Indlægaf CHIbsen » 7. mar 2020, 20:53

Ja. Det er nu lidt rar.
Jeg er lidt lun pĂĄ at fĂĄ M5s'eren skudt afsted og sĂĄ opgradere til M6'eren.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster

cron