Passive højtalere til Aune X1s



Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf medicatedyouth » 6. jun 2020, 20:48

EDIT: Har fundet forstærker og højtalere :-)

Hej

Hurtig spørgsmål: Kan jeg sætte passive højtalere til min Aune X1s?

Vh
my
Senest rettet af medicatedyouth 8. jun 2020, 14:49, rettet i alt 1 gang.
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf mage » 6. jun 2020, 21:34

Det hurtige svar er nej....

Billede

Hvis der er denne (tak for lån af billede Claus) skal du igennem en forstærker. Hvis der er tale om AKTIVE højttalere kan du sagtens tilslutte dem direkte....

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf Claus-DK » 6. jun 2020, 21:58

Hvis det ikke er højtalere der kræver meget, kan man faktisk godt bruge dem Via hovedtelefon udgangen, det er ikke den bedste løsning og det vil ikke spille sådan højt højt, men det er muligt...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf medicatedyouth » 7. jun 2020, 00:17

mage skrev:Det hurtige svar er nej....

Billede

Hvis der er denne (tak for lån af billede Claus) skal du igennem en forstærker. Hvis der er tale om AKTIVE højttalere kan du sagtens tilslutte dem direkte....

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Okay dokay. Har aktive højtalere sat til nu og det fungerer fint, men vil gerne have nogle større og bedre højtalere. Hvad skal man ud i, hvis det skal være en forstærker der kan sættes til PC'en + køre sammen med Aunen?

Vh
MY
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf mage » 7. jun 2020, 00:57

medicatedyouth skrev:
mage skrev:Det hurtige svar er nej....

Billede

Hvis der er denne (tak for lån af billede Claus) skal du igennem en forstærker. Hvis der er tale om AKTIVE højttalere kan du sagtens tilslutte dem direkte....

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Okay dokay. Har aktive højtalere sat til nu og det fungerer fint, men vil gerne have nogle større og bedre højtalere. Hvad skal man ud i, hvis det skal være en forstærker der kan sættes til PC'en + køre sammen med Aunen?

Vh
MY
Det kommer lidt an på hvad du gerne vil have.... Passive eller aktive højttalere?

Passive: Så skal du ha’ en intregreret forstærker (eller alternativt en effektforstærker) der bliver fodret fra PC => Aune => forstærker => passive højttalere.

Aktive: Well, du er faktisk allerede godt på vej. PC => Aune => aktive højttalere

En hurtig søgning på hifiklubben viser at de har aktive højttalere fra 1200-1300kr til ca. 40.000.-
AltsĂĄ for en hver smag (og pengepung)

https://www.hifiklubben.dk/hojtalere/aktive-hojtalere/

Der er rigtig mange muligheder derude. BĂĄde som passivt og aktivt setup.

Jeg selv har et par Yamaha HS8 stående i stuen. En aktiv højttaler på 45 watt hvis jeg husker korrekt. Mere end rigeligt til mit behov. Fundet for en god pris på “den blå”

Kom ud i butikkerne og giv’ de forskellige højttalere et lyt. Én ting der ikke er muligt online.... endnu....

God jagt

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bundgas! Bundgas! Bundgas!
mage

Brugeravatar
Danmarks største hoved-fier
 
Indlæg: 976
Tilmeldt: 1. apr 2011, 18:04
Geografisk sted: 6818 Ă…rre

Re: Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf medicatedyouth » 7. jun 2020, 10:36

mage skrev:
medicatedyouth skrev:
mage skrev:Det hurtige svar er nej....

Billede

Hvis der er denne (tak for lån af billede Claus) skal du igennem en forstærker. Hvis der er tale om AKTIVE højttalere kan du sagtens tilslutte dem direkte....

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Okay dokay. Har aktive højtalere sat til nu og det fungerer fint, men vil gerne have nogle større og bedre højtalere. Hvad skal man ud i, hvis det skal være en forstærker der kan sættes til PC'en + køre sammen med Aunen?

Vh
MY
Det kommer lidt an på hvad du gerne vil have.... Passive eller aktive højttalere?

Passive: Så skal du ha’ en intregreret forstærker (eller alternativt en effektforstærker) der bliver fodret fra PC => Aune => forstærker => passive højttalere.

Aktive: Well, du er faktisk allerede godt på vej. PC => Aune => aktive højttalere

En hurtig søgning på hifiklubben viser at de har aktive højttalere fra 1200-1300kr til ca. 40.000.-
AltsĂĄ for en hver smag (og pengepung)

https://www.hifiklubben.dk/hojtalere/aktive-hojtalere/

Der er rigtig mange muligheder derude. BĂĄde som passivt og aktivt setup.

Jeg selv har et par Yamaha HS8 stående i stuen. En aktiv højttaler på 45 watt hvis jeg husker korrekt. Mere end rigeligt til mit behov. Fundet for en god pris på “den blå”

Kom ud i butikkerne og giv’ de forskellige højttalere et lyt. Én ting der ikke er muligt online.... endnu....

God jagt

Mage


Sent from my iPhone using Tapatalk


Jeg hælder mest til passive da jeg synes aktive højtalere hurtigt bliver for dyre og har ikke brug for fx bluetooth. Har været inde på hifiklubben og tapeconnection så har en ide om, hvad de har. Smutter i hifiklubben i morgen og lytter til nogle aktive og passive højtalere:-)

Jeg søger hjælp til at finde en DAC/forforstærker/whatever jeg kan smide til computeren eller bruge sammen med min Aune. Men det er måske nemmere, når jeg har fundet højtalerne?
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Passive højtalere til Aune X1s

Indlægaf Eskil » 15. nov 2020, 00:22

Som de andre også har sagt er det du leder efter enten aktive højttalere eller passive højttalere plus en passende effektforstærker (passende til højttalerene). Passive højttalere er selvfølgelig billigere, men ikke nødvendigvis når du skal regne effektforstærkeren med.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 7 gæster

cron