Signal fra XLR til RCA



Re: Signal fra XLR til RCA

Indlægaf Eskil » 29. sep 2020, 07:25

Du kan også prøve det andet, du skal bare være klar over at du måske skal lave om i forbindelserne i stikket. For det kan være en god løsning...
Og måske Claus var ved at høre fabrikanten om det?
Jeg vil hjertens gerne give en hĂĄnd med at lodde.
I min optik er det virkeligt svage led i en rca forbindelse stelforbindelsen. Det er virkeligt vigtigt at den er super god.
Det er fordi der løber strømme mellem de forskellige apparater, strømme der kommer fra strømforsyningerne og deres EMI filtrering (lækstrøm). Hvis der er selv ganske lidt modstand bliver det til spænding der lægger sig oven i dit signal.
Så det centrale er at en splitter ikke tilføjer meget modstand i stel, jeg ville helst bare samle de to rca kabler direkte i et rca stik, selvom pyntekappen så måske ikke kan komme på det stik. Så kan man bruge noget krympeflex i stedet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: Signal fra XLR til RCA

Indlægaf Eskil » 29. sep 2020, 07:55

Hvis du bor nær kbh er du velkommen forbi mit arbejde i Gladsaxe, så kan du låne nogle xlr til rca, eller vi kan lodde noget rca splitter samnen hvis du har rca stik. Vi har fine kabelrester liggende til fri afbenyttelse. ( nej, vi sælger ikke sådan noget, men jeg vil gerne give en hånd)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: Signal fra XLR til RCA

Indlægaf Pedeskov » 30. sep 2020, 09:13

Mange tak for tilbagemeldingerne, samt tilbuddet om kabel. Jeg kommer desværre sjældent forbi København, men jeg prøver at støve noget op.
Pedeskov

Brugeravatar
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 19. sep 2018, 11:24

Re: Signal fra XLR til RCA

Indlægaf Claus-DK » 30. sep 2020, 15:00

Her er en tegning af hvad der er hvad
Vedhæftede filer
pinlayout.png
pinlayout.png (103.59 KiB) Vist 2426 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegĂĄende

Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster

cron