Er det værd at opgradere til en Aune S6pro



Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf medicatedyouth » 22. sep 2020, 21:38

Hej!

Jeg går og overvejer at opgradere til en Aune S6pro. Jeg har en Aune X1s som jeg har haft i nogle år og har været glad for den.
Jeg har tænkt mig at sætte den til min PC og bruge mine Hifiman Sundara hovedtelefoner.

Er der nogen der har prøvet både X1s og S6pro som kan give noget feedback?

PĂĄ forhĂĄnd tak!

MY
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf kvik » 22. sep 2020, 21:52

Mortenhoe, truebuie| og CHIbsen er dem du skal have fat (hvis de ikke selv melder sig i trĂĄden).
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf medicatedyouth » 22. sep 2020, 21:55

kvik skrev:Mortenhoe, truebuie| og CHIbsen er dem du skal have fat (hvis de ikke selv melder sig i trĂĄden).


Okay dokay, takker!
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf Claus-DK » 22. sep 2020, 22:06

S6Pro er pĂĄ alle omrĂĄder X1S overlegen.
Cirka dobbelt så kraftig og bedre forstærker X1S har lige omkring 600 mW S6Pro har 1200 mw og på den balancerede udgang 4200 mW, så langt mere kontrol og styr på tingene, hvilket klæder Ortho dynamiske hovedtelefoner..

Dacdelen er også væsentligt bedre..

Der er stadig "Aunelyd" en lille smule varme og gode detaljer, bare meget mere af det hele i S6Pro.

Du bør, for at få det fulde udbytte, bruge den balancerede udgang, den er god som single ended, men balanceret er det et helt andet bæst og meget mere fornøjelig..

Husk at jeg er forhandler og måske lidt farvet, selvom jeg altid prøver at være så objektiv som jeg nu magter.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf truebuie| » 22. sep 2020, 22:26

Sad selv i nærmest ssamme situation for halvandet års tid siden.
LĂĄ inde med Aune X1s og X7s.

Må sige at s6Pro er et åbenlyst valgt hvis du er glad for X1s. Som Claus siger, så har den "Aune-lyden", hvis det da er det rigtige udtryk ruller1 Der er en smy varme i lyden. Ikke sådan overdrevent, men lige nok til at man kan mærke det. Kan sågar sige at Sundaraen går vældig godt sammen med den.

Der er en del mere juice i den, specielt når man smider bøffen på den balancerede udgang. Der er også lidt "ekstra" på den balancerede. Lidt mere luft i lyden, i hvert fald efter mine øre rulle6
Den har et lækkert design. Kan godt li' at det ikke bare er firkantet kasse, men at det buger lidt på toppen.

Det er desværre noget tid siden jeg har brugt min S6pro, eftersom at den er strandet i Irland pt rulle4 Går fra tid til anden og savner dens lidt lune lyd.

Synes umiddelbart at det er opgarderingen værd, hvis du syntes at du vil prøve noget mere end X1s thumbs
Skrivebord - Gustard X16 -> Singxer SA-1 -> Hifiman Arya
Portable - Fiio BTR5 -> Dunu SA6 Ultra / Airpods Pro
https://Kabelsnedker.dk
truebuie|

Brugeravatar
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 29. jun 2017, 19:31
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf medicatedyouth » 22. sep 2020, 22:28

truebuie| skrev:Sad selv i nærmest ssamme situation for halvandet års tid siden.
LĂĄ inde med Aune X1s og X7s.

Må sige at s6Pro er et åbenlyst valgt hvis du er glad for X1s. Som Claus siger, så har den "Aune-lyden", hvis det da er det rigtige udtryk ruller1 Der er en smy varme i lyden. Ikke sådan overdrevent, men lige nok til at man kan mærke det. Kan sågar sige at Sundaraen går vældig godt sammen med den.

Der er en del mere juice i den, specielt når man smider bøffen på den balancerede udgang. Der er også lidt "ekstra" på den balancerede. Lidt mere luft i lyden, i hvert fald efter mine øre rulle6
Den har et lækkert design. Kan godt li' at det ikke bare er firkantet kasse, men at det buger lidt på toppen.

Det er desværre noget tid siden jeg har brugt min S6pro, eftersom at den er strandet i Irland pt rulle4 Går fra tid til anden og savner dens lidt lune lyd.

Synes umiddelbart at det er opgarderingen værd, hvis du syntes at du vil prøve noget mere end X1s thumbs


Tak for svaret! Synes også den ser ret lækker ud. Jeg vil primært bruge den balancerede udgang for at få det meste ud af den.
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf medicatedyouth » 24. sep 2020, 19:55

Nå idag fik jeg købt en monteringsarm til computerskærmen så jeg kan få plads til en S6 Pro musik17
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf Mortenhoe » 27. sep 2020, 00:03

Har du tænkt dig at balancere alle dine hovedtelefoner? - Ja !

Har du tænkt dig at bruge single ended udgangen - Nej !

Aune S6 Pro lyder fantastisk. Det procentvis prismærket er højere konverteres direkte til procentvis bedre lyd i ørene (såfremt man kan lide Aune's huslyd som ovenfor beskrevet)

Men forskellen på X1s(som også er en fantastisk DACAMP) og så S6 Pro's lidt mediocre SE udgang, er ikke nævneværdig stor. Ja okay, S6 Pro lyder en my bedre en X1s, på single ended udgangen. Den lyder bare tåbeligt meget bedre på BAL.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf medicatedyouth » 27. sep 2020, 00:15

Mortenhoe skrev:Har du tænkt dig at balancere alle dine hovedtelefoner? - Ja !

Har du tænkt dig at bruge single ended udgangen - Nej !

Aune S6 Pro lyder fantastisk. Det procentvis prismærket er højere konverteres direkte til procentvis bedre lyd i ørene (såfremt man kan lide Aune's huslyd som ovenfor beskrevet)

Men forskellen på X1s(som også er en fantastisk DACAMP) og så S6 Pro's lidt mediocre SE udgang, er ikke nævneværdig stor. Ja okay, S6 Pro lyder en my bedre en X1s, på single ended udgangen. Den lyder bare tåbeligt meget bedre på BAL.


Jeg bruger Hifiman Sundara til PC'en og dem kommer jeg også til at bruge til S6 Pro. Jeg går ud fra, at jeg skal have lavet et kabel med XLR stik? Eller skal man gøre andet for at balancere hovedtelefonen?
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf Claus-DK » 27. sep 2020, 09:57

Det er bare et kabel der skal til, så er du kørende..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Er det værd at opgradere til en Aune S6pro

Indlægaf medicatedyouth » 27. sep 2020, 10:01

Claus-DK skrev:Det er bare et kabel der skal til, så er du kørende..


Nu er jeg med. Jeg har aldrig leget med balancerede kabler/hovedtelefoner så er helt grøn på det område.
Tak for svaret!
medicatedyouth

Brugeravatar
 
Indlæg: 43
Tilmeldt: 22. okt 2019, 07:02


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 12 gæster

cron