R2R-donglen Cayin RU6



R2R-donglen Cayin RU6

Indlægaf kvik » 30. dec 2021, 20:44

Alle vil selvfølgelig vide, hvordan den lyder, men det må vente lidt :grin:

Rent praktisk fungerer den som tiltænkt i mit mac-univers..

MacBook Pro/Audirvana (AIFF/redbook) -- afspille lokale filer mm -- check
iPhone SE/iPeng -- streame fra RPi/LMS -- check
iPhone SE/Kaisertone -- afspille lokale filer -- check

I æsken ligger en USB-C til USB-C kabel og en USB-A til USB-C adapter, sammen med den tilkøbte USB-C til lightning kabel er ovennævnte i gang umiddelbart.

Donglen er også enkel at betjene, High/Low Gain og OS/NOS vælges i menuen, og lydstyrken justeres med knapperne.

Ideelt bør lydstyrken justeres på donglen (hardware), ikke i software-afspilleren på den tilkoblede enhed, og det er netop, hvad de 3 eksempler herover gør, lyden sendes bitperfect, dvs uden EQ/lydstyrkeregulering/mv.

Indtil videre har jeg hovedsagligt testet funktionaliteten, og jeg er tilfreds med, at alting bare fungerer. Jeg er knap så begejstret for donglens strømforbrug, på min gamle iPhone SE med halvdårligt batteri går jeg fra 95-100% til 5% på små 3 timer. Dette er med Music appen, iPeng sluger mere strøm (det gør den også uden dongle).

Dette er tæt på at være en deal-breaker, en lille times spilletid, når telefonen er 50-60% opladet, er bare for lidt til at retfærdiggøre investeringen.

Men hvis lyden viser sig at være rigtig god, så er det måske værd at overveje ny telefon eller batteri.

En interessant bid fra HeadFi.. donglen funger ogsĂĄ tilkoblet USB-udgangen pĂĄ RPi 4. Da bliver den et alternativ til den R2R-hat McM_dk bruger i sin RPi 4 (har sin egen trĂĄd)
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: R2R-donglen Cayin RU6

Indlægaf McM_dk » 30. dec 2021, 22:28

Spændende, jeg glæder mig til at læse mere

Kiggede på den i julen, den blev jo frigivet i starten af december hvis jeg husker rigtigt. Men var kun i østen den var tilgængelig, og da vi ramte juletid var det forsent at få en hjem... Måske jeg skal have mig sådan en :)
Så hvor købte du den fra?... cayin.de er vist det tætteste på jeg har fundet
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: R2R-donglen Cayin RU6

Indlægaf kvik » 30. dec 2021, 22:32

Hyggeligt at der stadig er liv i dig :-) Jeg købte den hos en norsk forhandler, samme pris som hvis importeret på egen hånd, og lokal forhandlergaranti er god at have i baghånden, når produktet er så nyt/utestet.

Tilføjelse: Prisen hos cayin.de er næsten en plovmand højere end det jeg betalte heroppe. Måske værd at forespørge hos den danske cayin-forhandler Blue Cat Audio.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: R2R-donglen Cayin RU6

Indlægaf Henrik_sdk » 8. jan 2022, 01:44

Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 13 gæster