Lavaudio DS600



Lavaudio DS600

Indlægaf Claus-DK » 28. jan 2022, 01:09

Jeg kom til at smide sådan en fætter i kurven..
lavaudio DS600.jpg
lavaudio DS600.jpg (150.44 KiB) Vist 3320 gange


Man kan jo altid bruge en DAC/Amp mere de 8 andre kunne jo alle sammen blive taget af en stormflod eller noget.
Den kære sælger talte ret godt for den og sagde den ville overraske mig, specielt synes jeg den havde nogle ret vilde sager inden i sig. ES9038 DAC, Xmos XU208 og så har den LDAC som foretrukken BT protocol og det har jeg ikke prøvet for, så jeg lod nysgerrigheden løbe af med mig, vel vidende at, den ret sikkert ikke vil komme i min butik, men det skader jo ikke at prøve lidt forskelligt grej af så, det gik som det gik..

Pæn kasse og en lille tung sag, var det første der faldt mig ind, den føltes nærmest som om den var massiv i vægten, næsten et ½ Kg for sådan en lille sag og vi ved alle at når noget er tungt er det god kvalitet, sådan har det bare altid været.

Jeg er sådan i det private skiftet mere og mere til trådløse produkter, jeg sidder da og nørde med ting der er kabel i når jeg er hjemme, men udenfor har det kabelfrie nærmest overtaget det hele, eller rettere semikabelfri for f.eks Aune BU2 er jo på en måde ikke helt uden kabler, men det der gør den fed er at man ikke skal have fat i noget med kabel når man skal skifte musik eller justere volumen, så næsten kabelfrit er det jo..

Jeg fik monteret den lille fikse BTantenne og parrede med min telefon og så til min store glæde at den benyttede LDAC sådan helt af sig selv, dejligt let er det også blevet, jeg husker stadig en tid hvor man skulle finde 7 forskellige drivere for at finde en der kunne få ens skrammel til at lyde ordentligt. Jeg kan godt lide at det er nemt..

Jeg måtte så konstatere at der IKKE var balanceret udgang, noget jeg ellers er blevet ret glad for de sidste par år og bruger mere og mere, men pyt jeg fandt et kabel til mine Sendy med en 3,5 jack og fik sluttet dem til. På fuld smæld på telefonen´s volumen er jeg på 75 ud af 100 trin på forstærkeren, ikke oceaner af kraft her, men som Frans har lært mig kan det spille højt nok har forstærkeren kræfter nok, det der med at man har glæde af kun at bruge 30% og synes det er bedre, holder ikke hvis der bliver målt på tingene. Det er noget man bilder sig selv ind også noget jeg selv har talt varmt for, men det skulle være ren indbildning i følge min guru på området..
Og med 75% på rimelig høj volume er der jo rigeligt at give af og de kan spille væsentligt højere end godt er..

Jeg oplever lidt det samme som da jeg fik min Zero DAC for snart mange år siden, det betyder ikke vildt meget at man bruger et lossy format, når bare man gør det der kommer bagefter bedre, det kan stadig lyde rigtigt godt. Jeg bruger bare min streaming tjeneste der er i mit telefon abbo. og det går til 320 KB/s så der burde satdig kunne hentes endnu bedre lyd ud via BT forbindelsen, hvis jeg skifter til nogle bedre filer, men jeg har nu altid været ret tilfreds med 320 mp3 og har svært ved at høre forskellen, jeg kan høre forskel men det er mere vigtigt for mig at jeg kan lide musikken og en god kæde med 320 er bedre end en ½ god kæde med lossless og det er altså bare super bekvemt at have en million eller flere sange lige ved hånden uanset hvor man er..

Jeg har jo gennem mange år mere eller mindre vænnet mig til Aune´s lyd og det er rart med lidt forandring, der er en anden præsentation af musikken, man kommer ligesom tættere på, bassen er lidt mere prominent er nok den største forskel, men der er mere mellemtonen er også lidt mere in your face, eller rettere hele lydbilledet er mere in your face, der er en dejlig ro over det hele, mere "sorthed" end jeg er vant til og jeg synes bare rigtigt godt om lyden, sådan prismæssigt vil den koste det samme som X1S.GT og jeg kan ikke rigtigt blive enig med mig selvom den er bedre, lige så god eller bare anderledes. Den tvivl har trukket mig tilbage til den hver aften hele ugen og jeg er stadig i tvivl, indimellem er det rart ikke at være sikker på ting.
Prisen og det ukendte brand gør lidt at jeg heller ikke kan finde ud af om jeg "tør" tage den hjem, jeg gider ikke endnu en "Audinst" som var nærmest umulig at sælge, selvom det var en lille fin maskine og som butik er der ikke meget ved at have fede produkter, som ingen køber..

Jeg har haft den sluttet til PCen via USB og den giver IKKO docken en del blå mærker, dockken er fed til det den kan, være et transportabelt bibliotek med ind bygget DAV/Amp den gør det godt, men sammenlignet med den her får den altså nogle bank, det skulle den sådan set også gerne, da den her koster 2,5 gang mere, så det er der jo ikke noget underligt i, men jeg synes bare ikke jeg savner noget specielt ved IKKOen, den her gør det bare bedre og det er ikke bare lidt bedre, det er en del bedre..

Sat til PCen er den en regulær lille supermaskine, lille fiks og spiller bare godt på alle måder. Jeg synes den er et skridt over min HiBy R5 saber som jeg ellers er vildt glad for.

Hvor ville jeg dog ønske den kostede under 2000 på danske plader, den ville tryne alle de andre i prisklassen, men når man rykker de der 5-800 kroner op ramler den bare ind I Aune, Topping og hvad alle de små mærker ellers hedder der levere varen til en relativ lav pris og den behøver på ingen måde skamme sig i det selskab ofr den kan nemt være med i legen, den er bare så ukendt uden reviews nogle steder og det vil bare hæmme den helt vildt. og det er bare så synd for den fortjener meget mere.

Jeg har helt lyst til at sende den på tour, bare sådan for sjov også for at se hvad andre synes om den, eller om det bare er mig den er galt med, om ikke andet er den et lille staldtips til jer der gerne vil prøve noget nyt og ukendt, i vil ikke blive skuffet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lavaudio DS600

Indlægaf Morten K » 28. jan 2022, 09:30

Det er da en udemærket idé at lave en Tour med den, så får du lidt input inden du beslutter dig. Jeg har aldrig prøvet en Aune og dermed ikke "belastet" af den lyd :-)
Jeg deltager gerne på hvad der i så fald ville blive min første Tour...
/Morten

Focal Clear MG | Audeze iSine 20 | Bowers & Wilkins Pi7 | B8 (købt hos hoved-grej.dk)
Morten K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8. sep 2021, 12:53

Re: Lavaudio DS600

Indlægaf Kolind » 28. jan 2022, 11:55

Fiks lille sag.

Så du kører den trådløs til kilden, men kablet til hovedtelefonerne, yes?
Grej
- Indsæt i dine tanker her en sej sætning efter eget valg..
Kolind

Brugeravatar
 
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 1. apr 2011, 13:02
Geografisk sted: Holbæk

Re: Lavaudio DS600

Indlægaf Claus-DK » 28. jan 2022, 15:55

Ja kabelede bøffer, trådløs kilde
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Lavaudio DS600

Indlægaf lindved » 28. jan 2022, 20:18

Claus, kan du tage et billede af bagsiden, og gerne skrive lidt om specs.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
lindved

 
Indlæg: 19
Tilmeldt: 24. nov 2021, 10:50
Geografisk sted: DK Esbjerg

Re: Lavaudio DS600

Indlægaf Claus-DK » 28. jan 2022, 20:40

Dit ord er min lov..

Private Mold:Yes
Brand Name:1Mii Lavaudio
Model Number:DS600
Type:Home Amplifier
Channels: (2.0)
Place of Origin:Guangdong, China
Product Name:HiFi LDAC Bluetooth Audio Decoder
Material:CNC aluminum unibody
Audio Codec:LDAC,aptX,aptX-LL,aptX-HD
THD + N:<0.0004%@1kHz,<0.0005@20-20khZ
SNR:≥122dB
Audio Input:Coaxial & Optical
Output jack:3.5mm earphone, line output
Bluetooth Chipset:CSR8675

bagside DS600.jpg
bagside DS600.jpg (118.61 KiB) Vist 3257 gange
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster