Aune T1 info?



Aune T1 info?

Indlægaf Morten K » 6. apr 2022, 22:02

Jeg syntes ikke jeg kan finde noget info her på hoved-fi omkring Aune T1 modellen. Er der nogen der har prøvet den og har lidt info? Er det en af de aller første modeller fra Aune eller hvad er historien?

Links til info hvis jeg skulle have overset dem modtages ogsĂĄ gerne :-)
/Morten

Focal Clear MG | Audeze iSine 20 | Bowers & Wilkins Pi7 | B8 (købt hos hoved-grej.dk)
Morten K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8. sep 2021, 12:53

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Claus-DK » 6. apr 2022, 22:31

Jeg har aldrig haft den i butikken. Ved ikke rigtigt hvorfor, jeg troede nok ikke på den da den første version var på besøg og så har jeg ikke spekuleret videre over det.

Den nye model har Bluetooth og alt det fine
http://en.auneaudio.com/index.php?s=Home/Article/detail/id/500.html

Jeg tror den kommer i butikken når jeg skal have nye fra Aune, det har dog lidt længere udsigter da jeg fik fyldt godt på da GTen kom i salg..

Den er som alle Aunes produkter en fin maskine, men hvordan den nye version lyder aner jeg ikke, den første var meget som X1 bare med en lidt "blødere" og "rund" lyd og mon ikke det er det samme med den nye som sikkert lyder som en X1S bare mere blød og rund, det er er skud fra hoften..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Morten K » 7. apr 2022, 09:18

Tak for svaret Claus. Ny nye er helt i 4. gen. kan jeg læse på linket. Det er vist deres entry model, men derfor kan den jo være godt nok alligevel!
/Morten

Focal Clear MG | Audeze iSine 20 | Bowers & Wilkins Pi7 | B8 (købt hos hoved-grej.dk)
Morten K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8. sep 2021, 12:53

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Claus-DK » 7. apr 2022, 13:59

Den gamle T1 kostede en smule mindre end X1 og jeg mener at de nye versioner ligger nogenlunde i samme prisklasse som X1S GT.
MĂĄske et par 100ede over eller under.

Jeg har lidt valgt at have flest af den slags produkter til dem der er i begynder stadiet, altsĂĄ som du skriver entry modeller.

Jeg har haft S6 og S6 pro som er et skridt højere oppe af stigen og jeg håber da snart at få dens afløser på hylderne, men det går lidt trægt, da deres Chip blev lavet af den fabrik der brændte ned for snart 2 år siden, som også har givet alle mulige andre producenter chip problemer.
Oveni den kom så Coronaen og Aune bor i Wuhan så de har for alvor fået hammeren med nedlukninger og begrænsninger af alle mulige slags.
Hvor langt de sådan lige PT er med afløseren ved jeg ikke, de holder lidt kortene tæt til kroppen i den fase, så snart de har prototypen klar plejer jeg at få besked om det.

Deres lidt mere eksklusive DACs og forstærkere er bestillingsvarer, mest fordi mange kunder absolut vil betale en overpris for deres eksklusive produkter, der er jo ikke meget blære effekt i at have en knaldgod DAC og så kun have betalt 6000-8000 for den, det er bedre med en der er lidt dårligere og koster 16.000, det imponerer naboen mere *suk*

Det er ikke noget surt opstød eller noget som helst, det er bare den erfaring jeg har opbygget efter at have haft min butik i over 10 år, folk (og jeg selv) er desværre blevet så hjernevasket af markedsføring, at de synes et produkt automatisk er dårligt hvis det ikke er dyrt, jeg arbejder konstant på at forklare mine kunder at der findes rigtig gode produkter, der ikke koster en bondegård..

Priser afspejler ikke altid direkte kvaliteten, Sendy Aiva er ikke lige pludselig blevet 30% bedre, end den var for et ½t år siden, der er bare kommet et led mere mellem mig og fabrikken, lyden og kvaliteten er præcis den samme..
Naturligvis er en hovedtelefon til 5000 bedre end en til 300, men slet ikke pĂĄ det niveau som afspejler sig i prisen og nogen gange kan man faktisk bedre lide den til 300..

Man ser den samme effekt alle steder tag f.eks en ny model af mobiltelefoner, der er altså ikke sket ret meget siden sidste model, men prisen er ofte dobbelt så høj, min Oneplus 9 Pro, er da mere vaks end min tidligere 5T, men det er på ingen måde dag/nat og jeg købte kun den nye fordi den har et bedre kamera og der er altså 6-7 generationer mellem de to telefoner, tager man den nye 10 pro tror jeg forskellen fra 9 pro er meget lille.

Vi vil som kunder gerne have den gode historie og bedrages en smule, det lider jeg da også selv af, jeg kaster ikke længere eller mere præcist med min fine nye fiskestang, end jeg gjorde med den jeg allerede havde i forvejen, den er lidt anderledes at holde ved, måske lidt stivere eller blødere i grafitten, men den fanger ikke flere fisk end min gode gamle glasfiberstang der er 30 år gammel, eller de 25 andre fiskestænger jeg har købt imellem den nyeste og den ældste jeg har. Alligevel tror jeg når jeg er i "købsmode" og står nede i lystfiskebutikken med en fin ny stang i hånden og mærker lækkerheden i den, at DEN her vil nærmest få fiskene til at stå pænt i kø for at komme op af vandet..

Skal du have en T1, sĂĄ bare skriv, sĂĄ finder vi en god pris pĂĄ den til dig og jeg kan fĂĄ fyldt lidt op pĂĄ lageret..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Morten K » 7. apr 2022, 21:48

Jeg er SÅ enig med dig i dine betragtninger. Jeg har købt ALT mit hifi brugt, og køber også rigtigt mange andre ting brugt på dba.dk. Ikke fordi jeg nødvendigvis SKAL spare de penge men fordi varerne er lige så gode selvom de er brugte og måske har lidt år på bagen, bare de er blevet brugt "rigtigt". Derfor kan jeg da stadig savle over én eller anden ny dims som bare er lækker og (for) dyr, men det er meget meget sjældent jeg falder i fælder. Det gælder alle mine hobbies. Jeg har heller aldrig ejet en ny bil, for bilen er for mig lige så god hvis den har kørt lidt men passet godt på.

Derfor er Chi-fi også interessant for mig, for man får mere for pengene og jeg behøver ikke blære værdien. Man risikerer selvfølgelig også at få noget som man måske ikke syntes var SÅ godt som håbet, men så er det knapt så mange penge der er spildt, og man kan sikkert sælge det videre alligevel.

Selvom jeg er forholdsvis ny i hifi verdenen (trods at jeg er midt i 40'erne) så kan jeg godt lide idéen om rør. Jeg har min Little Dot MKII som jeg bilder mine øre ind er rigtig god, men om man kan få samme lyd-type uden rør er jeg slet ikke erfaren nok til at vide. Men det var pga. rørerne jeg faldt over T1 serien.
/Morten

Focal Clear MG | Audeze iSine 20 | Bowers & Wilkins Pi7 | B8 (købt hos hoved-grej.dk)
Morten K

 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 8. sep 2021, 12:53

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Eskil » 25. apr 2022, 12:52

Claus-DK skrev: men det går lidt trægt, da deres Chip blev lavet af den fabrik der brændte ned for snart 2 år siden, som også har givet alle mulige andre producenter chip problemer..


Til info er Asahi Kasei (AKM) ret godt oppe at køre igen. Og kommer rendende og spørger om vi stadig mangler de DAC'er, vi bad om for 2 år siden. :roll: Alt andet er til gengæld umuligt at skaffe.
Eskil

 
Indlæg: 84
Tilmeldt: 2. sep 2020, 22:04

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Henrik_sdk » 11. maj 2022, 10:08

Billede
Ny T1
Henrik_sdk

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 1. apr 2011, 23:46
Geografisk sted: Ringsted

Re: Aune T1 info?

Indlægaf kvik » 11. maj 2022, 15:13

mk.18 = kvantespring?
BT = bluetooth
F7 = Filters 7
LOO = Line Out Overdrive?
16 = ?
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Aune T1 info?

Indlægaf Claus-DK » 11. maj 2022, 15:22

kvik skrev:mk.18 = kvantespring?
BT = bluetooth
F7 = Filters 7
LOO = Line Out Overdrive?
16 = ?


Sikkert volume step 16

LOO er nok et filter navn

De er nok gĂĄet i seng, men jeg kan finde ud af det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 8 gæster

cron