Lotoo PAW 6000



Lotoo PAW 6000

Indlægaf CHIbsen » 23. dec 2022, 13:27

D3S_2575.jpg
D3S_2575.jpg (149.84 KiB) Vist 5815 gange

Købte for nogen tid siden Lotoo PAW 6000 i en samlet pakke sammen med Spirit Torino Titano af audiophile.dk.
Og kan kun undrer mig over, hvorfor jeg ikke fik gjort det for længe siden -altså købte en Lotoo. Jeg har af flere omgange tidligere lånt både en PAW Gold og en PAW 6000, men har ikke ment jeg havde behovet. Havde tidligere en Shanling M6 som ikke helt slog til. Springet fra Violectric V590 til en transportable afspiller må ikke være alt for stort, for så ender det bare med at være ligegyldigt.
En anden grund til at jeg købte den var mine 64 Audio u12t som havde ligget i en skuffe i snart et år. Det er de lidt for dyre til bare at gøre. De er temmelig kritiske med, hvad man spiller for dem, da de gengiver musikken uden at tilføje noget som helst. Dem har jeg nu fået i brug igen.
Blandt andet fungerer Lotoo/u12t kombi rigtig fint på de korte rejser med arbejde jeg har haft her i efteråret. Både i fly og på hotelværelse.
Lotoo/u12t er også begyndt at komme med på arbejde indimellem. Når lyden lige skal være lidt bedre end mine trådløse earbuds. Her har det lidt stive kable på u12t dog drillet mig, da det larmer lidt.
PAW6k er i brug næsten dagligt. For tiden mest sammen med u12t, Titano eller Ether CX.
Som med Oppo'en så synes jeg også at DSD tilføjer noget ekstra på Lotoo. Og så er jeg begyndt at bruge EQ engang imellem. Specielt sammen med u12t. Dog ikke sammen med DSD, da her bliver EQ funktionen sat ud af kraft.

NedenstĂĄende indtryk er med Titano og Ether CX.

Edgar Knecht - Tiefe Wasser (ogsĂĄ brugt i Black mirror trĂĄd)
PAW6K: Klaver til højre der ringer lidt. Strøgen bas til venstre oppe. med fingre er den nede. Klaver basspil (venstre hånd) i midt. Mangler lidt nuancer på basspil med fingrene. Husker forskellen mellem Gold og 6000 som sidstnævnte var knap så velopløst i bassen. Bassen strøget med bue er fint detaljeret.

V590: Instrumenter er spredt lidt mere ud til siden og opleves som med lidt mere luft omkring dem. De to instrumenter får lidt mere klang som mest som ligger i mellemtonen. De to instrumenter fylder lige meget, hvor PAW6K trækker violinen lidt mere frem i lydbilledet.

SaraK 500x500.jpg
SaraK 500x500.jpg (69.2 KiB) Vist 5815 gange

Sara K. featuring Chris Jones - Burning Both Ends
PAW6K: Bas i venstre side. (slide)guitar i højre side. Sara i midt. Hendes stemme er lidt tilbageholdt.
V590: Bas og guitar er meget det samme. Stemmen ligger anderledes i lydbilledet. Lidt bedre opsløsning i mellemtonen. Lidt bredere rum, med mere luft omkring de 3 udøvere.

Bobesco 500x500.jpg
Bobesco 500x500.jpg (62.99 KiB) Vist 5815 gange

Lola Bobesco - Bach: BWV 1041 1st Movement Allegro
Lola's violin står i midten med et kammerorkester omkring hende. Et afdæmpet orkester antager jeg, for lidt højre er der et cembalo, og dem er der vist ikke så meget lydniveau i.
Konklusionen er den samme som for Sara K. nummeret.
Forskellen mellem Violectric og Lotoo er større med Titano end den er med Ether CX.

Henimod slutningen af denne lytte seance prøvede jeg med forskellige EQ indstillinger. Og til min overraskelse så lyder Lotoo'en mere som Violectric'en hvis jeg sætter EQ'en på PMEQ "Rock". Sara K's stemme og Bobesco's violin kommer til at ligge samme sted i lydbilledet som med V590'eren. Lidt af den manglende luft omkring stemme og violin er der nu. Mangler stadig lidt ud til siderne og de sidste detaljer i mellemtonen. Men nu er det nærmest en Vio jr.
Det skal afprøves mere i den kommende tid.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Lotoo PAW 6000

Indlægaf CHIbsen » 29. apr 2023, 11:17

Opdatering pĂĄ det sidste mĂĄneders erfaringer :-)

Jeg har ledt lidt efter den rigtige hovedtelefon til at matche Lotoo'en.
Har opnået et ganske udemærket resultat med Hifiman HE-560.
D3S_2832.jpg
D3S_2832.jpg (182.19 KiB) Vist 5123 gange


Det er jo ikke en specielt let hovedtelefon at trække, men uanset det, så lyder det faktisk meget lækkert. I forhold til Hifiman HE6se, så gør HE-560 lidt mere opmærksom på detaljerne, men der er ikke den samme dybde i lyden. Og så er HE-560 jo meget behagelige og lette at have på, hvilket kun er et plus, når det er et setup man går rundt med.

Derudover så er jeg gået videre til binaural optagelser. Jo ikke et nyt fænomen. Men optagelser jeg ret hurtigt er faldet for. Det er som at hovedet skal bruge mindre processor kraft til at forstå lyden. Det er mere afslappende at lytte til.
Lige nu er det Schubert jeg lytter til:
CC72802Binaural_500x500.jpg
CC72802Binaural_500x500.jpg (33.13 KiB) Vist 5123 gange


Spirit of Turtle og Cobra records laver pt nogle vældig fine plader.
PĂĄ Qobuz kan man finde denne plade med Bob James - Feel like making Live, som ogsĂĄ er optaget godt:
ouci9u-feellikema-preview-m3 500x500.jpg
ouci9u-feellikema-preview-m3 500x500.jpg (38.32 KiB) Vist 5123 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Lotoo PAW 6000

Indlægaf CHIbsen » 29. apr 2023, 11:27

Men det stopper ikke her, men at afprøve hovedtelefoner.
For tiden er min favorit sammen med Lotoo et sæt Audio Technica ATH-AP2000ti.
D3S_3907.jpg
D3S_3907.jpg (174.88 KiB) Vist 5123 gange

SOm faktisk fiver minder om Fostex TH900. TH900'erne er nok det sæt hovedtelefoner jeg til dato fortryder mest at jeg solgte, men det er da en trøst at ny ejer garanteret nyder dem :-)
Men Audio Technica'erne kan noget af det samme som TH900. Jeg tror ikke de er helt så V-shaped i lyden. Men det lækre rum og detaljerne er der. Dejlig lette og behagelige at bruge. Jeg har indtil kun brugt dem med 4,4 mm balanceret kabel og kun på Lotoo'en.
Det er sådan et match, at jeg ikke har haft behov for at prøve til eller gøre noget for at ændre lyden. Det fungere bare.
lige indtil jeg synes jeg skal prøve nyt... Nu har jeg jo fået lyst til at prøve AWAS eller AWKT :geek: men bliver nok ikke lige nu.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Lotoo PAW 6000

Indlægaf tg » 2. maj 2023, 08:56

Jeg kan trøste dig med at den nye ejer nyder TH900.
Jeg er dog samtidig lidt glad for at du ikke har flere Fostex jeg kan købe. Hvis du skulle få nye så vil jeg gerne aftage et par T60rp en dag.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
tg

 
Indlæg: 167
Tilmeldt: 25. dec 2016, 23:20

Re: Lotoo PAW 6000

Indlægaf CHIbsen » 2. maj 2023, 18:53

tg skrev:Jeg kan trøste dig med at den nye ejer nyder TH900.
Jeg er dog samtidig lidt glad for at du ikke har flere Fostex jeg kan købe. Hvis du skulle få nye så vil jeg gerne aftage et par T60rp en dag.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Herligt :-)
Hvis jeg skal have et par Fostex igen, så ville jeg gerne prøve TH909, men det bliver nok ikke til de priser de går til pt.

Sendt fra min SM-S901B med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Lotoo PAW 6000

Indlægaf CHIbsen » 6. maj 2023, 17:47

HE-560'erne har fået lidt spilletid her på det sidste. Ude på terrassen er det herligt at kunne høre, hvad der sker omkring en, og trods alt høre nok til at kunne svare konen.
Jeg har anskaffet et 4,4 mm balanceret fra Hoved-grej.dk med 2,5mm jack til kopperne. Ganske udemærket kabel.
D3S_3682 1000.jpg
D3S_3682 1000.jpg (83.46 KiB) Vist 4871 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 16 gæster