Chord Qutest & Anni



Chord Qutest & Anni

Indlægaf CHIbsen » 28. feb 2023, 20:12

Jeg har også haft besøg af dennee lille lækre kombi i den senere tid. Chord Qutest dac og Chord Anni forstærker/hovedtelefonforstærker. Venligst udlånt af Audiophile.dk.
D3S_3501.jpg
D3S_3501.jpg (174.94 KiB) Vist 891 gange

Jeg skal straks indrømme at Chord's lydideal ligger lidt fra det, jeg plejer at foretrække. Lyden er lidt varmere og dermed også med lidt mindre fokus på informationen i diskanten. Når man så begynder at vænne sig lidt til det, opdager man at kombi'en henter vældig meget information frem.
D3S_3511.jpg
D3S_3511.jpg (162.7 KiB) Vist 891 gange

Bag på Anni er der også udgang til højttalere, så det er ok kraftig forstærker der gemmer sig inde bag det klejne ydre. Men det betyder altså også, at den støjer lidt fra en ventilator (formoder jeg). Så hvis man er overfølsom overfor lyde a la brum fra trafo og lignende, så er Anni ikke noget for en. Selv når den står standby kan jeg høre den. Jeg bor også i en landsby ud på landet, hvor der kan være temmelig stille. For mig bliver det et no-go. Jeg kan leve med at den lyser op som et indre tivoli :-)
Jeg er ved at vænne mig til at det er farverne på knapperne der fortæller hvad indstillingen er. Men jeg må indrømme at det er en af de sjældne gange hvor jeg må have manualen liggende indenfor rækkevide for at vide hvad den er fortæller mig.

Mere om lyden følger.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Chord Qutest & Anni

Indlægaf CHIbsen » 28. feb 2023, 20:21

Jeg har sammenlignet med Violectric V590'eren med Spirit Titano.

Newcomer_500x500.jpg
Newcomer_500x500.jpg (31.96 KiB) Vist 890 gange

"Geodes" med Carrie Newcomer
Violectric) Det hele stĂĄr yderst veldefineret. Fingerspil pĂĄ akustisk guitar. En i hver sin side. Bassen lige under hendes stemme. Hendes stemme med et velafstemt rumklang der ikke breder sig ind over instrumenterne.
Qutest) Varmere lyd. Hendes stemme og instrumenterne flyder mere sammen. Specielt hendes stemme og bassen. Bassen fylder i det hele taget mere og ligger bag musikken. Det lyder ikke dårligt. Mere varmt og nærværende.

Agathe.jpg
Agathe.jpg (30.41 KiB) Vist 890 gange

"Don’t Go to Strangers" med Agathe Jazz Quartet
Qutest) Whiskers på lilletrommen fylder dejligt meget. Med hendes stemme lige henover. Stemmen og bassen er cirka det samme sted i lydbilledet. Klaver over til højre. Lyden af klubben. Vældig charmerende.
Violectric) Anslag der står skarpere. Bedre transienter. Hendes stemme virker ikke så jazz’et fra klubben. Lidt lysere. Igen er stemme og instrumenter bedre adskilt.

Kroumata 500x500.jpg
Kroumata 500x500.jpg (48.38 KiB) Vist 890 gange

"Carmen-Suite: Torero" med Kroumata Percussion Ensemble
Violetric) Percussion ensemble. Her er anslag alfa og omega og dem har Vio’en. Bedre definition af lydbilledet i højden. fornemmelse af de lyse toner foroven og dybe toner forneden. Men kan bedre fornemme hvordan et kraftigt anslag udbredes i rummet. Hvordan det løfter sig og dør ud.
Qutest) Bredere lydbillede. Lidt mere fortættet lydbillede i højden. Anslag ikke helt så skarpe, langsommere transienter. Men detaljerne er der. I forhold til Vio’en så roder det lidt.

Violectric’en er mere et kirurgisk værktøj der har fokus på detaljerne. Chord stacken er den varme og nærværende lyd som jeg tænker klæder jazz’en og vokalmusik.

Jeg har også prøvet Qutest for sig alene. Det var på min nytilkøbte Violectric V200. Lyder godt. Jeg har bare på fornemmelse at EarMen Tradutto er mere mig. Den husker jeg som lidt mere luftig og let med en lysere klang.

Men besøget af Chord stacken her, er endt med at jeg blev så nysgerrig på Chord, at jeg pt er ejer af en Hugo i den originale version. Så må vi se hvor det ender.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron