Manglende lyd pĂĄ android 14-tidal-usb dac



Manglende lyd pĂĄ android 14-tidal-usb dac

Indlægaf buenso » 5. jun 2024, 15:38

Det bliver nok en lidt lang forklaring, og lad mig starte med at sige, at jeg mistænker Android 14, da jeg ikke havde problemer på tidligere versioner.

Min dac er en ibasso dc06 pro, men jeg har også en dc05 , hvor udfordringen er præcis den samme.

Jeg har afprøvet på flere telefoner med både micro usb og usb-c, samt forskellige kabler generelt (som tidligere har virket)

Hvis jeg afspiller et musiknummer i høj kvalitet(16bit), men klikker videre til et nummer i max kvalitet(24bit), så er der pludselig ingen lyd , før jeg igen, rammer et nummer i 16bit.

Hvis jeg frakobler usb-c dac'en og vælger et nummer i 24bit, så virker det igen, indtil jeg rammer et nummer i 16bit, eller generelt bare en anden kvalitet, end det jeg startede på..

Så problemet optræder altså begge veje?
BĂĄde nĂĄr jeg skal op og ned i bitrate.
At skifte bitraten manuelt under afspilningen, fremkalder heller ikke lyden.

Tidal app'en bliver løbende opdateret via play store, og det er ikke kun på den seneste version , jeg er ramt. Hvilket jeg hele tiden har håbet på..

Jeg er lidt på bar bund mht om jeg skal prøve at kontakte Tidal eller iBasso , og Google/Android er jo lidt ligesom at tale til en dør . Man skal vel nærmest have en doktor grad , for at åbne en ticket . Og chancen for, at der nogensinde kommer et brugbart svar fra et menneske, er vel lig 0.

Derfor tilspørger jeg godtfolket :

Er her nogen, som sidder med lignende udfordringer mht usb dac og manglende lyd i Tidal , og hvad gjorde du/i for at løse det?

P.S. Jeg var engang en haj til at søge på google og reddit , men denne gang har jeg ikke kunne fremsøge noget brugbart


Sendt fra min Armor 24 med Tapatalk
Senest rettet af buenso 5. jun 2024, 16:31, rettet i alt 1 gang.
buenso

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. maj 2024, 09:59

Re: Manglende lyd pĂĄ android 14-tidal-usb dac

Indlægaf Claus-DK » 5. jun 2024, 16:20

Uden at vide det, kunne jeg forestille mig at Tidal spytter en opløsning ud din DAC ikke kan håndtere..
Kan du sætte Tidal til at sende ud på en bestemt bitrate 24/292 f.eks og så prøve dig lidt frem og se om det er formaterne der er problemet..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12695
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Manglende lyd pĂĄ android 14-tidal-usb dac

Indlægaf buenso » 5. jun 2024, 16:27

Jeg kan se under indstillinger, at max er 24bit og høj kvalitet er 16bit .
Der er trykt 32bit pĂĄ min dc06

Og et 24bit track kan sagtens afspilles hvis jeg fra- og tilkobler enheden.
Da er problemet sĂĄ, at den pludselig ikke vil afspille 16bit ?


Sendt fra min Armor 24 med Tapatalk
Billede
buenso

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. maj 2024, 09:59

Re: Manglende lyd pĂĄ android 14-tidal-usb dac

Indlægaf buenso » 5. jun 2024, 18:34

Det ser ud til at fejlen ligger i google play store , hvor seneste release af ibasso .apk er 1.4.4

PĂĄ ibasso's hjemmeside ligger en nyere version til nedhentning, hvor man dog ikke kan opdatere den eksisterende apk fra play store (tror at springet mellem udgivelserne er for stort)
Men hvis man sletter .apk'en og derefter installerer den .apk fra ibasso's hjemmeside, sĂĄ virker det .

Den version jeg downloadede er 1.5.9
Hvis nogen en dag skulle sidde med de samme udfordringer



Sendt fra min Armor 24 med Tapatalk
buenso

 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 26. maj 2024, 09:59


Tilbage til DAC/Hovedtelefonforstærker

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 11 gæster

cron