Sygdom

Sygdom

Indlægaf Claus-DK » 21. mar 2017, 10:42

Jeg er blevet ramt af noget ækelt hud-noget..
Jeg er ikke syg som sådan, men jeg bruger det meste af dagen på at klø mig og vente på det begynder at klø igen, samtidigt med jeg prøver at passe mit normale job, så godt jeg kan, det lakker dog vist mod en længere sygemelding er jeg bange for, da huden er begyndt at revne når jeg bøjer armene..

Det er noget rigtigt møg og det giver mig lidt forsinkelser med ekspeditionen af varer, jeg glemmer det lidt og sover absurd meget på grund af antihistaminer, så det hænger lidt hernede sydpå.
Der er ingen der vil bliver glemt helt, men der kan være en eller 3s forsinkelse fra min side, er det helt ad H til, så skriv og brok jer, ved ikke om det hjælper, men det skader ikke og jeg forstår til fulde at man gerne vil have en update på sin ordre...

Det er lidt sådan landet ligger i disse dage og jeg synes mine favoritkunder, fortjener en forklaring på mit sjusk den senere tid, der er en grund til det og det fortsætter nok i en periode..

Håber i har forståelse for situationen og fortsat lader mig dræner jeres surt tjente penge i en lind strøm.

Tak Claus
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Geografisk sted: Kliplev

Re: Sygdom

Indlægaf telum » 21. mar 2017, 11:03

øv, god bedring!
telum

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørresundby (Aalborg)

Indlægaf Claus-DK » 21. mar 2017, 18:09

Så var jeg til hudlægen i dag.
det er bare noget der kommer og dem der får der er aldeles raske, så der skal smøres hormonsalve på i et par uger og så skulle det være overstået.
Jeg må ikke gå i bad sådan ofte og skal holde mig fra sæbe i et par uger, det bliver grumt, måske jeg hopper i mosen med hundene ??

Alt i alt godt nyt.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf gammarayson » 21. mar 2017, 22:04

Rigtig god bedring, Claus:-)
gammarayson

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf telum » 21. mar 2017, 23:03

Min ældste søn får nogle gange hormon-creme når hans børne-eksem slår ud. Paradoksalt nok kan det godt gøre huden tør (men det røde forsvinder), så jeg vil anbefale at du også smører noget fedtet stads på også (dog ikke samtidig, så dur hormon-cremen vist ikke, det ville være for nemt). Den her er god til de små og sikkert også til de store rulle4

https://www.webapoteket.dk/personlig-pleje/ansigtspleje/a-derma-exomega-creme-p-211505
telum

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørresundby (Aalborg)

Indlægaf Claus-DK » 22. mar 2017, 00:31

Jeg har købt en ordentlig dunk af det og der hvor jeg ikke er rød er jeg usædvanlig lækker, så det er noget der fedter godt ind..

Måske er det børneeksem ?? jeg holder mig jo godt
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Claus-DK » 26. mar 2017, 15:12

En lille update, det går fremad, man kan tydeligt se der er bedring og min hud er ved at se normal ud rundt omkring på kroppen, så alt i alt positivt, det er dog stadig lidt træls at det klør..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Claus-DK » 20. apr 2017, 17:39

Der kom svar på mine blodprøver i dag og jeg har udviklet allergi for hunde musik10 musik10 musik10 musik10 musik10 musik10 musik10 musik10 musik10

Jeg har 2 køtere og har haft 3 andre hunde+ et kuld hvalpe, så hunde fylder en del i mit liv, det er bare så pisseråddent er det..

Der vil ikke være nogle problemer med butikken og de ting, men der skal til at ske forskellige ting i mit hjem og med min omgang med mine hunde..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Mortenhoe » 20. apr 2017, 21:49

"Livet er en lang lort som du skal tage en stor bid af hver dag"

I dag skulle du da godt nok have en stor bid. Så må der komme nogle dage hvor du slipper.......
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s ▪ Zishan Z2 ▪ Fostex TH-600 ▪ HiFiMan HE-400 ▪ Audio Technica M50x ▪ Yamaha YH-3(Custom) ▪ AKG K500 ▪ Sennheiser HD555 ▪ Beyerdynamic DT770 Pro ▪ Superlux HD-681 ▪ Baldoor E100 ▪ VE Monk ▪ EMX500 ▪ Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf Claus-DK » 20. apr 2017, 23:40

Vi har så undersøgt vores hjem lidt nøjere og det viste sig at når man har vandseng (og sover i ske med sine hunde) vil hårene ophobe sig i topmadrassen, som over tid vil forvandle sig til en regulær nålepude og mine udslæt har været de steder jeg "slider" mest mod sengen når jeg skal sove..

Nu har min skønne kone brugt 36 millioner watt på at støvsuge min (ikke hendes) topmadras og jeg håber at det hele kan komme i orden, bare jeg undlader at sove med mine søde piger, så ikke flere trekanter til mig ruller1 ruller1

Det har sq været lidt mystisk, først en lettelse over at jeg kan fortsætte i mit fag og så lige sådan en lille "bi-ting" oveni, man får det lidt underligt indeni og ved ikke om man skal hæve armene til sejr, eller sætte sig ned og tude, så jeg har gjort lidt af hvert.. musik10 4musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Claus-DK » 3. jun 2017, 00:10

Gode nyheder har jeg desværre ikke, nogle har måske bemærket mit fravær de sidste par måneder og det skyldes ganske enkelt at der er for meget lige for øjeblikket. Jeg kan ikke bunde og har været nød til at søge roligere og lavere vand og har skåret ned hvor det har været muligt, desværre er Hoved-fi en af de ting der æder en del tid og har lagt ryg til det meste "fravær".. Det kan ikke være anderledes..

Butikken er naturligvis stadig åben og med samme gode service som altid, men også her har jeg været nød til at skære til benet og ligger lidt i dvale, heldigvis er min virksomhed sund og god og tager ikke skade af ikke at lave penge, der er ikke de store udgifter og det hviler i sig selv uden lån og andre ubehageligeheder.. Så det er af rent personlige årsager og tidsmangel at jeg ligger lidt brak i øjeblikket..

Lige nu ligner min hud noget der er løgn, stort set hele overkroppen er ved at være dækket af store røde og lidt hævede plamager, det klør og bekymrer hele tiden og det er noget rigtigt lort..

Mine hunde er IKKE årsagen, år jeg går hjemme i mine friuger, bliver min hud næsten rask og der er jeg flere timer sammen med dem end de uger jeg arbejder, jeg er allergisk over for hunde, det kan jeg mærke at min nye allergi medicin fjerner, hvilket faktisk er helt vidunderligt for mine luftveje, men huden har det ingen indvirkning på...

Jeg kan ikke tåle fugt i øjeblikket, nærmest samme øjeblik jeg træder ind af døren i skummesalen, går min hud amok og det er der jeg arbejder på Naturmælk, så jeg kan ikke tåle mit job for øjeblikket, hvilket heller ikke er så fedt når man netop har haft 25 års jubilæum som mejerist, hvad skal jeg nu ???

Jeg kan heller ikke tåle sæbe, så har ikke rørt sæbe i over 2 måneder, jeg bruger noget vaskeolie, så jeg render ikke rundt og er ulækker eller beskidt (ikke mere end normalt i det mindste), så det er til at leve med.

Alt vores vasketøjs kemi er skiftet til økologiske eller i det mindste ting med minimalt kemi, så mit tøj lugter ikke af sommerstrand med et hint af fyrrenåle, mere ingenting..

Jeg har tjekket alt jeg har spist de sidste måneder og der er ingen produkter der er "nye" og ukendte i min diæt..

Da jeg gik på weekend Fredag morgen, sygemeldte jeg mig efter samtale med min chef, som heldigvis er af den slags der er bekymret for sine medarbejdere og gerne vil hjælpe det han kan, så de næste 3 uger vil jeg være hjemmegående, det er også noget mærkeligt noget at være syg med sådan noget, jeg er lidt opdraget til at er du syg, så ligger du i din seng, ligger du ikke der fejler du ikke nok til at blive hjemme og jeg har det jo glimrende, rent fysisk indeni, er i god form, ikke for fed, lever af og til sundt, masser af motion og frisk luft, sidste uge gik jeg 81 km på jobbet !!

Min store aktivitet på jobbet, 23.000 skridt på 8 timer er end del, gør også at når jeg er hjemme er jeg nød til at gå ud og grave i haven, gå nogle lange ture, jeg bobler af lyst til at bevæge mig, hvilket også gør det lidt svært for mig at sidde stille ved PCen, specielt de dage hvor jeg har drevet den af er jeg lidt rastløs, også noget der rammer hoved-fi på den ene eller anden måde..

Sidst med ikke mindst, er jeg også ved at være lidt udmattet af at løbe forrest med fanen på hoved-fi, der er ikke så mange ting at skrive om mere og man bliver på en eller anden måde lidt for mæt af og til, jeg er på ingen måde træt af forumet eller butikken og jeg elsker stadig både kunder og medlemmer meget højt, jeg er bare ikke sulten mere, ikke på samme måde som for 6 år siden. Henrik´s og mit lidt skøre indefald en sen nattetime ER blevet til noget, meget mere end jeg nogensinde havde forestillet mig, meget bedre end jeg havde drømt om og meget meget sjovere end de fleste andre steder på nettet, på en eller anden måde er vi alle sammen lykkedes med at bibeholde den gode og rare tone vi har og DET er meget meget stort og flot og det er derfor jeg elsker jer så meget.
Hvem havde troet at vi ville ende op med lutter søde og dejlige medlemmer ??

Vi har de sidste 6 år været en mønstermodel for et fællesskab, synes jeg, der er røget et par finker af penden af og til, men sådan gennemgående er der mindre brok og slagsmål her om året end andre fora med samme størrelse har om ugen, DET er altså enestående, det er jeg stolt af og det synes jeg også i skal være for det er i sidste ende jer der er årsagen til, at mit lille projekt er blevet et lidt større projekt end regnet med.. TAK FOR DET..

Mange ting i mit liv er meget uvist for tiden og jeg vil nok ikke komme vildt meget mere online fordi jeg har fri, jeg trænger til at falde ned og få tænkt på andre ting, finde alternativer hvis det er mit fag jeg ikke kan tåle mere, sådan nogle ting og så skal der graves en havedam de næste 3 uger, jeg tænker at jeg lige så godt kan bruge krudtet på, at opfylde den drøm, det er trods alt kun 4-5 kubikmeter jord der lige skal fjernes og så skal der fyldes lidt vand og fisk i det, det burde passe med 2-3 ugers arbejde..

Lur mig om ikke min havedam bliver vild, tror det skal være biodynamisk, der skal laves en grozone, med grønsager og planter der tiltrækker insekter, som fiskene kan æde, som, sådan at når jeg tænder for pumpen, vil det være et system som ville kunne kører i årevis uden at jeg blander mig i det, sådan en oase mit i det vildnis vi kalder en have..

Mandag skal jeg til doktoren igen igen igen og så vil jeg besøge min healer og se om han kan komme med gode idéer og måske mase mig et eller andet sted så det hele bliver bedre, han kan mange ting...

Så har jeg ikke mere.
9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf JuliusP » 3. jun 2017, 07:28

Det er godt nok trist nyt.
Rigtig god bedring, nyd sommeren og pas godt på dig selv.

Mvh
Jesper

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
JuliusP

Indlægaf Mortenhoe » 3. jun 2017, 14:01

God bedring, Claus!
Elektrikeren.
iFi nano iUSB3.0 + Aune X1s ▪ Zishan Z2 ▪ Fostex TH-600 ▪ HiFiMan HE-400 ▪ Audio Technica M50x ▪ Yamaha YH-3(Custom) ▪ AKG K500 ▪ Sennheiser HD555 ▪ Beyerdynamic DT770 Pro ▪ Superlux HD-681 ▪ Baldoor E100 ▪ VE Monk ▪ EMX500 ▪ Vido
Mortenhoe

Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Indlægaf gammarayson » 3. jun 2017, 14:52

God bedring også fra Stubbæk!
gammarayson

Geografisk sted: Aabenraa

Indlægaf wildstyle » 3. jun 2017, 20:21

Ja, det lyder godt nok som en træls omgang. Rigtig god bedring, Claus.
OTD: Aune X1 MK2, Philips Fidelio X1, Fostex T50RP MK3, Superlux HD 681
OTG: iPhone 7 128 GB, Sennheiser CX 300
wildstyle

Brugeravatar

Geografisk sted: København

Indlægaf Claus-DK » 4. jun 2017, 06:56

Tak skal i have.
Det er jo ikke verdens undergang, det fylder bare i hverdagen..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Peter Jensen » 4. jun 2017, 14:09

God bedring, håber at de kan finde på en holdbar løsning så du bliver helt frisk igen. Og godt at høre at chefen også er forstående - det giver mig helt lyst til at nappe et glas Naturmælk :).

Selvom forummet måske ikke er voldsomt aktivt lige fortiden så syntes jeg stadig at der er god gang i nogle interessante tråde. Regner også med at bidrage mere selv når jeg får gang i mit næste projekt... Det er under alle omstændigheder en fornøjelse at deltage i, så ta bare en slapper og læn dig lidt tilbage et stykke tid. Og held og lykke med dammen... Kender nogle i det område der har en dam fyldt med fine spiselige krebs, så der er nok potentiale for lidt af hvert...
Peter Jensen

Indlægaf Claus-DK » 24. sep 2017, 02:17

Beklager mit fravær den seneste tid, men #shit has hit the fan" i mit "civile" liv..

Mit udslæt er tæt på at være helt væk, efter jeg blev fyret på naturmælk, det har været stress stress og stress der har været årsagen til alt for meget møg det sidste ½e års tid..

Hvis nogle af jer skønne medlemmer kender et sted der mangler en mejeritekniker/hovedtelefonnørd må i meget gerne give lyd fra jer, da jeg for tiden er uden job, hvilket gør driften af mit firma til et stort problem i forhold til dagpenge reglerne, jeg må ikke bruge min tid på butikken, da jeg skal aflevere penge når jeg bruger tid i butikken, så det er nødt til at være under en time om ugen, da jeg ellers ikke har råd til at have min butik..
Åndsvage regler, men sådan er det nu en gang..

Så der er flere grunde til at jeg holder lav profil og ikke er her så meget, jeg kan heller ikke tage med til træffet, da det vil koste mig en mindre formue i tabte dagpenge og transport, sur røv, men jeg kan ikke rigtigt gøre andet..

Nu for at det ikke skal blive alt for mørkt og trist, så har jeg det bedre end jeg har haft det i lang tid, det var et frygteligt stresset job, som totalt har konsumeret mit liv det sidste 1½ år og det er en lettelse for mig at det er overstået..Så der er flere gode nyheder også..

Jeg er også begyndt at sælge fiskegrej i butikken, det har altid været en af mine passioner og jeg har overvejet at starte en ny butik med det, det vil dog øge mine omkostninger en del og det er ikke så sjovt før man ved om det er noget der overhovedet er en mulighed, så jeg håber at i kan tilgive at der nu er kommet en ekstra kategori i butikken med fiskegrej..
Det bliver gjort på samme måde som mine hovedtelefoner, varer jeg selv finder frem tester og tager hjem hvis det er noget (heldigvis er blink og kroge ikke ret dyre at teste og så går tiden jo med det)...

Sidst men ikke mindst er jeg nu blevet så gammel og affældig at jeg har fået læsebriller, det er træls, de er ALTID væk og jeg har nu bestilt 6 par i Kina, så kan der ligger nogle over det hele, jeg har planer om at købe flere endnu om nødvendigt...

For lige at opsummere er det meste godt, der vil bare gå lidt tid inden jeg får "normale" tilstande i mit liv og kan vende helt tilbage....
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator

Indlægaf Peter Jensen » 25. sep 2017, 14:37

Øv, det er trist at der ikke kunne findes en løsning hvor du kunne blive stressen kvit og fortsætte i jobbet, men med helt kommre du forhåbenligt over i noget andet som ikke giver samme problemer. Stress både invalidere og slår folk ihjæl, så det aller vigtigste er at blive den kvit, så må resten løses derfra! Derfor er det også rart at læse at du har bedre nu, så handler det bare om at komme stille og roligt videre.

Reglerne for dagpenge er vandvittige! Lovgrundlaget for A-Kasserne er nedfældet i en bog som er verdens største på over 23.000 sider. Det er godt at vi har et dagpengesystem, men det burde altså kunne gøres simplere - tænk på alt den forvaltning der skal til at håndtere så mange regler og lovtekster.

Det genere ikke mig at du også sælger fiskegrej i butikken. Det er fint opdelt i menuerne så det er let at styre udenom hvis man ikke lige står og mangler den slags.
Peter Jensen

Tilbage til Hoved-grej