Forsendelse af dyrt udstyr



Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf toppe » 11. maj 2012, 01:38

Jeg ved ikke om jeg poster i det rette forum, men jeg har et spørgsmål vedr forsendelse af dyrt udstyr:
Jeg har i øjeblikket HD800 til låns, og skal sende dem videre snart. Jeg kender ikke deres værdi, men går ud fra at de er pænt dyre... Jeg har ikke lige kunnet finde ud af hvor meget PostDK dækker i tilfælde af noget slemt, men at det koster 175 kr at sende dem som værdipakke med en værdi af 10.000. Ifølge GLS dækker de tilsyneladende ikke pakker med med værdi af mere end 4.500, og en hurtig søgning hos DHL endte med det resultat at de skulle have DKK 2.119,68 for at sende... Så hvad gør en forsigtig mand, har i nogen forslag?
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf Claus-DK » 11. maj 2012, 02:40

Du må jo bare bløde de 2100 spir hos DHL....

jeg bruger selv GLS de dækker som du skriver op til 4500 og jeg tror ikke at det overstiger den værdi som Sennheiser betaler for et par HD800, de er ovenikøbet brugte..

Jeg kunne i min vildeste fantasi ikke forestille mig at Sennheiser ville afkræve dig fuld udsalgspris + moms hvis uheldet skulle være ude, det ville være uendelig dårlig stil i min optik, vi hjælper jo dem med at få mere omtale og sælge flere produkter ved at skrive om dem og gøre det nemmere at finde oplysninger produkterne om på nettet...
Et tilsvarende reklamefremstød i aviser og ugeblade som skulle ramme så mange potentielle kunder som flere reviews på diverse internet fora ville jo koste en formue..

Jeg og andre der vælger at sætte vores produkter i omløb her på siden, tror jeg ikke ville gøre ret meget andet end at være lidt øv, hvis uheldet er ude, det er noget andet hvis man laver hærværk på vores ting, men en pakke forsvundet i posten er jo ikke noget man gør med forsæt, nu kan jeg sæføllig kun tale for mig selv, men tror ikke de andre som sætter ting i omløb er så naive at tro at der IKKE kan ske uheld..

Jeg synes i øvrigt at lige netop et indlæg som dit viser at de fleste brugere (måske alle) herinde behandler de ting der sendes rundt med omhu og respekt og jeg ville aldrig kunne forlange mere, jeg synes dog at ikke man bør sende ting rundt uden nogen form for forsikring og/eller bevis for at man faktisk har sendt tingene i god tro..

Igen kan jeg jo kun tale for mig selv, men vi havde en på Aune turen, som oplevede at strømforsyningen gik op i røg og min største bekymring var på ingen måde at den skulle han da bløde for, det var meget vigtigere for mig at han fik en anden så han kunne prøve udstyret og jeg har ikke og vil heller aldrig forlange at folk skulle erstatte ting som går i stykker ved, hvad jeg vil kalde almindeligt brug eller uheld, vi er alle mennesker og ting kan gå i stykker..det er en del af livet..

Du skal se touren som markedsføring for producenter og forhandlere, det er ikke velgørenhed, det er simpelthen et alternativ til at bruge penge på reklamer andetsteds..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf nc8000 » 11. maj 2012, 08:23

PostDK's normale pakkepris på 67 for økonomi og 86 for normal inkluderer værdidækning op til 4.500 kr. Ellers må man sende som værdipakke som koster et tillæg på 110 plus 2,5 per 1.000 kr værdi
nc8000

 

Re: Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf Sorensiim » 11. maj 2012, 13:02

Hvad med at spørge Sennheiser om de er OK med Postens 4500 kroners grænse?
The best things in life are free. The second best are very, very expensive.
All the gear but no idea | Komfort-mod til Ultrasone & Beyerdynamic | Mine faste testnumre
Sorensiim

Brugeravatar
 
Indlæg: 4908
Tilmeldt: 13. jun 2011, 14:42
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf Alpha » 11. maj 2012, 13:39

Sennheiser har vel også brugt PostDKs alm. pakkepost til at sende den til første mand? Som Claus-DK også skriver, er det her et reklamefremstød for Sennheiser, og hovedtelefonen er sikkert bogført/opført på deres reklamebudget, med en lidt anden værdi end ved et almindeligt kundesalg.
Sennheisers produkter skal selvfølgelig stadigvæk behandles respektfuldt af tourdeltagerne, og personligt overvejede jeg at udskifte den allerede da lidt nussede og sammenpressede papkasse, da jeg havde den til låns. Har en anden mon udskiftet den, eller er den bare blevet endnu mere ramponeret? :mrgreen:
Alpha

 
Indlæg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf toppe » 11. maj 2012, 15:05

Alpha skrev:Sennheisers produkter skal selvfølgelig stadigvæk behandles respektfuldt af tourdeltagerne, og personligt overvejede jeg at udskifte den allerede da lidt nussede og sammenpressede papkasse, da jeg havde den til låns. Har en anden mon udskiftet den, eller er den bare blevet endnu mere ramponeret? :mrgreen:


Nope, den lever stadig - jeg er ogsĂĄ pĂĄ udkig efter en bedre papkasse :-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Forsendelse af dyrt udstyr

Indlægaf Buyer no 1 » 11. maj 2012, 21:19

Hvis man sørger for at pakke den forsvarligt og sender den med Post Danmark med et T&T-nummer, mener jeg at man har gjort hvad der kan forventes af én.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 6 gæster

cron