FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi



FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 13. sep 2011, 00:25

Jeg har fÄet en idé. rulle2 rulle2

Jeg har ofte vÊret irriteret over at der er sÄ dÄrligt udvalg i headgear, nÄr vi skal kÞbe ind, vi bruger formuer pÄ grej vi kun har lÊst om musik14
Der er ikke mange butikker udenfor de store byer hvor man kan hÞre godt hovedgrej og det er noget trÊls noget nÄr man har langt til sÄdan en og gerne vil forkÊle sine Þrer og det er nÊrmest uudholdeligt nÄr upgrade trangen kommer og man ikke kan komme til at hÞrer den der DAC til en mindre formue, der stÄr der og lokker pÄ nettet..

SÄ var det jo jeg tÊnkte Vi skal da have et officielt lÄne underfourm, vi har jo efterhÄnden en del grej i omlÞb, sÄ jeg synes det ville vÊre pÄ sin plads at lave et forum dedikeret til den gavmildhed som det er at vÊre villig til at lÄne sine ting ud.. rullw3 rullw3

Alle kan vÊre med, har i noget udstyr som i ikke bruger og mÄske ikke rigtigt har plads til pÄ reolen, sÄ send det pÄ ferie..
Vores forhandlere er ogsÄ meget velkommen til at vÊre med, jeg ved Brian har lidt pÄ tour og hÄber der kommer mere..

Har du Þnsker at hÞrer noget bestemt udstyr sÄ lav en trÄd her og se om i kan vÊre sÄ heldige at der er et dejligt medlem som vil lÄne jer det..

Har du noget grej du tÊnker pÄ at fÄ modificeret kunne det vÊre rart at hÞre hvordan det lyder inden man gÄr i gang, det kunne ogsÄ vÊre sjovt hvis man har noget man havde fÄet lavet om og sÄ hÞrer originalen og se hvad man egentligt har fÄet for sine penge eller har planlagt at bruge tid/penge pÄ..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Reglerne er 2musik

LÄntager har pligt til at aflevere udstyret i samme stand som modtaget, vi skal passe pÄ hinandens ting..

Hoved-fi har kun noget at gÞre med det grej jeg sender rundt, hvis der er uenigheder ved andres udlÄn, manglende tilbage levering, smadret i posten, hunden Äd dem og hvad der ellers kan ske, er det sag mellem den der lÄner og den der udlÄner, jeg vil naturligvis gerne hjÊlpe hvis der skulle opstÄ noget, men jeg vil ikke pÄtage mig ansvaret for det udstyr der bliver sendt rundt..

Vi SKAL efterlade feedback i kÞb og salg afdelingen viewforum.php?f=29 sÄ vi kan fÄ luget ud hvis der er nogle der er slemme og trygge kan sende vores udstyr til dem der behandler vores ting godt..

Man BØR skrive nogle ord om de ting man lÄner i det passende forum, er der allerede en trÄd om tingen sÄ er det praktisk man linker til den, det vil give en fantastisk database og viden om udstyr og vÊre med til at fÄ endnu mere information om alle de spÊndende ting der er ude blandt vores medlemmer.
Vi snakker ikke en flere siders review, men indtryk og hvad man synes om dem er et mindstekrav..

Dette er IKKE et diskussionsforum, vi kan komme med platte kommentarer og spĂžgefuldheder alle mulige andre steder..
Denne trÄd undtaget..

Dette underforum er udelukkende til at aftale og arrangere lÄnetourene.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har lidt ting jeg er i tvivl om..

1.Hvad skal vi gÞre med de eksisterende lÄnetrÄde ??

2.Er det bedst med en frisk start pÄ de eksisterende lÄnerunder ??

3.Skal vi have betingelser pÄ hvem der mÄ lÄne, antal indlÊg ?? skal have feedback ??

4.Skal vi have en separat feedback del eller skal vi bruge det i kĂžb og salg ??

5.Er det for groft at forlange at vi lÊgger et billede op af os selv med bÞfferne pÄ ??
det kunne da vĂŠre nogle sjove billeder der ville kunne komme ud af det..

6.Skal vi have en tidsgrÊnse pÄ lÄnet ??
eller sender vi det videre eller tilbage nÄr vi har LYTTET til det og har hÞrt hvad vi ville ??

7. Hvad skal reglerne vÊre for betaling af udlÄners porto ??

8. Er der mere jeg er i tvivl om ?? 7musik

Kommentarer modtages som altid med stor glĂŠde 9musik 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 13. sep 2011, 01:01

Jeg synes det er en kanon idé rulle2 rullw3
Jeg har selv gÄet med nogle af de samme tanker, men har aldrig taget mig sammen til at komme videre med dem. SÄ jeg vÊrdsÊtter i hÞj grad dit initiativ 9musik

Med hensyn til dine spÞrgsmÄl, har jeg sikkert en holdning til de fleste af dem :grin: Men egentlig var jeg jo pÄ vej i seng, og jeg bliver altsÄ nÞdt til lige at tÊnke lidt over dem. Men som Arnold siger : I'll be back!

Umiddelbart kan jeg dog forholde mig til spÞrgsmÄl 5, og svare klart : Ja, det er for groft at forlange :lol:
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 13. sep 2011, 01:16

Buyer no 1 skrev:Umiddelbart kan jeg dog forholde mig til spÞrgsmÄl 5, og svare klart : Ja, det er for groft at forlange :lol:


Du mÄ jo gerne beholde tÞjet pÄ, du skal ikke vÊre klÊdt i et par inears ruller1 sÄ ville bÞrnevÊrnet og skadedyrsbekÊmpelsen sikkert ogsÄ bare skride ind og lukke forumet..

Du mÄ jo gerne vende ryggen til, hvis du er kÞnnere sÄdan rulle6
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 13. sep 2011, 01:19

NĂžj nu runder jeg tusind indlĂŠg..

Jeg burde fÄ mig et liv uden for cyberspace musik14 rulle2 rulle2

Burde have et eller andet at skrive i dette monumentale indlĂŠg, men jeg gider ikke rulle4
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Alpha » 13. sep 2011, 01:47

7: LÄner betaler vel porto frem og tilbage :?: . UdlÄner skal da som minimum ikke have nogen udgifter ved at vÊre flink.

Interessant idé ellers, og hÄber at det kan lade sig gÞre. Der skal ikke mere end nogle fÄ personer med lav moral til, for at ÞdelÊgge det for de andre :-( .
Alpha

 
IndlĂŠg: 541
Tilmeldt: 16. apr 2011, 13:50
Geografisk sted: midtjylland

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 13. sep 2011, 02:26

De fleste af "kernemedlemmerne" har truffet hinanden til et af vores trÊf, hvilket jo gÞr at vi kender hinanden lidt bedre end pÄ de fleste andre fora jeg har vÊret pÄ og jeg har da endnu tilgode at mÞde en hovedfier med lav moral, det skal vel ogsÄ vÊre udlÄner der i sidste ende bestemmer hvem som mÄ og ikke mÄ lÄne udstyret og der mÄ man bare respekterer, at man bare efter sit fÞrste indlÊg ikke lige kan komme med i HD800 lÄnerunden de fÞrste par dage..
Jeg synes ikke der er noget forkert i at man siger nej til nogle og ja til andre og hÄber ikke at der er nogle som vil have svÊrt sige nej, nÄr de har mest lyst til det og jeg synes heller at nogen kan "forlange" at fÄ lov til at lÄne noget, hvis turen er slut eller ejeren af andre grunde ikke Þnsker det..

FÄr man dÄrligt feedback, skal man have en meget god forklaring hvis man ikke skal smides ud sammen med de russiske spambotter..

TrÄdstarter kan vÊlge at begrÊnse lÄn til en bestemt gruppe af medlemmer hvis de Þnsker det, uden at skulle fÞle sig skyldig i at vÊre krÊsen med hvem der lÄner hvad..

Sidst men ikke mindst tror jeg pÄ at alle dem som er aktive pÄ siden her er Êrlige mennesker, som ikke kunne drÞmme om at straffe folk der rÊkker dem en hÄnd, vi skal huske at hoved-fier tilhÞrer en meget sjÊlden og Êdel del af menneskeheden..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 13. sep 2011, 02:48

Alpha skrev:7: LÄner betaler vel porto frem og tilbage :?: . UdlÄner skal da som minimum ikke have nogen udgifter ved at vÊre flink.
.


Sandt, men hvis nu der er otte der lÄner noget, hvem af dem skal sÄ betale portoen fra udlÄner en ??
Jeg tror kun det er aktuelt ved private udlÄn.

Jeg er ret sikker pÄ en forhandler vil se det som et "prÞv fÞr du kÞber salg", i stedet for at sende det tilbage til ham, sender man det til den nÊste pÄ listen, hvis det ikke lige var det man var pÄ jagt efter, sÄ sparer forhandleren portoen til det nÊste kÞb og han kan sÄ holde sine porto udgifter lidt nede..

Jeg kan bedst lide at man betaler egne porto udgifter, for har man betalt forud for at fÄ sendt noget er man vel mindre tilbÞjelig til at have forkerte hensigter..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Niels » 13. sep 2011, 16:45

Claus-DK skrev:Jeg har fÄet en idé. rulle2 rulle2

....... --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har lidt ting jeg er i tvivl om..

1.Hvad skal vi gÞre med de eksisterende lÄnetrÄde ??

2.Er det bedst med en frisk start pÄ de eksisterende lÄnerunder ??

3.Skal vi have betingelser pÄ hvem der mÄ lÄne, antal indlÊg ?? skal have feedback ??

4.Skal vi have en separat feedback del eller skal vi bruge det i kĂžb og salg ??

5.Er det for groft at forlange at vi lÊgger et billede op af os selv med bÞfferne pÄ ??
det kunne da vĂŠre nogle sjove billeder der ville kunne komme ud af det..

6.Skal vi have en tidsgrÊnse pÄ lÄnet ??
eller sender vi det videre eller tilbage nÄr vi har LYTTET til det og har hÞrt hvad vi ville ??

7. Hvad skal reglerne vÊre for betaling af udlÄners porto ??

8. Er der mere jeg er i tvivl om ?? 7musik

Kommentarer modtages som altid med stor glĂŠde 9musik 9musik


Fed ide der skal fĂžres ud i livet.
Jeg stiller gerne mit (ydmyge) udstyr til rÄdighed for dem, der mÄtte Þnske en tester.

re 1:
De bliver en del af den nye trÄd.

re 2:
Ja.

re 3:
Vanskelig; feedback er vel et krav, men det er vel i sidste ende udlÄner der godkender. Ønske om lÄn sendes via trÄden og potentiel udlÄner tager stilling.

re 4:
Benytter feedback i "KĂžb & salg".

re 5:
Nej det er ikke for groft. Det bÞr vÊre et krav med billeder. Det Þger (forhÄbentligt) sevÊrdigheden for trÄden.

re 6:
UdlÄner bestemmer.
Jeg har pt. noget non-hoved-fi gear udlĂ„nt til Brandborg pĂ„ ubestemt tid, og det er mit valg. Er der andre der er interesseret i at lĂ„ne, mĂ„ grejet sendes videre. Det er ikke en giv-vĂŠk- eller salgs -trĂ„d. Ændrer ejerskabet sig under en tour, skal det selvfĂžlgelig fremgĂ„ af trĂ„den.

re 7:
Forsendelse betales af den, der har grejet i besiddelse.

re 8:
Hvordan skulle jeg kunne vide det?Billede
Der skal sikkert vĂŠre et indlĂŠg #1, der viser Ăžnsker og muligheder, samt en eventuel venteliste; jeg har ikke tĂŠnkt det helt igennem endnu, men det kommer nok.
Niels

 

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 13. sep 2011, 22:39

SÄ har jeg fÄet tÊnkt lidt mere konkret over det :-)

Jeg synes idéen er god, ingen tvivl om det.

Men efter at have sovet pÄ det mÄ jeg vÊre Êrlig og erkende, at nÄr det kommer til stykket, er der nok ikke ret meget af mit grej jeg har lyst til at "sende pÄ tur". MÄske nogle af de billige transportable bÞffer jeg leger lidt med i Þjeblikket, men her kommer man hurtigt til at bruge flere penge pÄ porto end grejet i sig selv koster.

Hvis jeg skal lÄne mit grej ud, vil det primÊrt blive til en enkelt person ad gangen, efter indbyrdes aftale. Som du selv er inde pÄ er det jo et spÞrgsmÄl om hvem man fÞler man kan have tillid til. Og jeg tror det bliver lidt "kringlet" at skulle udvÊlge hvem jeg har lyst til at lÄne ud til, og hvem jeg ikke har, blandt dem der tilmelder sig trÄden. I praksis vil udsigten til dette "bÞvl" nok afholde mig fra at starte en trÄd i det hele taget.

Men igen, det kommer selvfÞlgelig an pÄ hvilket grej der er tale om. Men jeg kan bare ikke lige forestille mig, at jeg ville oprette en trÄd med titlen: "Hvem har lyst til at lÄne mine HD800?". Dermed ikke sagt at jeg ikke ville lÄne dem ud, men ligefrem at sende dem pÄ tur...hm....

Forhandlernes lÄneture ser jeg som noget andet, i det de jo har en kommerciel interesse i at vise deres produkter frem. Og selv om sandsynligheden er den samme, er konsekvensen dog, alt andet lige, mindre for en forhandler end for en privatperson, hvis det skulle vise sig at der er en skurk iblandt os.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. sep 2011, 01:08

AltsÄ mine JVCer kommer Aldrig pÄ tour, der skal vÊre mÄde med galskaben..

Jeg vil gerne have koblet feedback afdelingen til dette fordi sÄ kunne man sige at man kun ville lÄne ud til medlemmer med mindst 2 gode feedbacks, eller 7...

Man kan jo bare klargĂžre de regler man vil have i sit fĂžrste indlĂŠg, kun medlemmer med mere end 1000 indlĂŠg kan deltage rulle6 rulle6

Jeg synes ikke man bĂžr beslutte sig fra sag til sag, for det er ikke rart at skulle sige nej til en som er en ĂŠrlig og velmenende person, bare fordi man ikke kender vedkommende..

Jeg vil benytte denne del af forum til at argumentere overfor producenterne om hvorfor vi skal have sendt gratis udstyr pÄ rundtur her, sÄ de ting som jeg sender rundt har ikke kostet mig det helt vilde i indkÞb om jeg sÄ mÄ sige musik15 musik17
SÄ hvis noget gÄr tabt er det da trist, men noget jeg ville kunne overleve..Nogle af tingene kan for min skyld vÊre pÄ tour for evigt. 4musik

Hvis det gÄr som jeg hÄber og drÞmmer om vil vi ende om med en hulens masse trÄde om alle mulige produkter og jo flere produkter vi skriver om des mere synlige blive vi i de forskellige sÞgemaskiner 1musik 1musik
Hvilket vil Ăžge trafikken og gĂžre os mere attraktive at sende grej til 3musik
SÄdan en "Sneboldeffekt" er da hvad jeg hÄber pÄ..

SÄ jeg vil gerne opfordrer de af jer der har gode forbindelser til at kontakte dem og hÞrer om de vil vÊre med, bare skriv vi er Nordens stÞrste headfi forum musik11 musik11 og vist ogsÄ det eneste 7musik 7musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf nc8000 » 14. sep 2011, 05:58

HM-601 + RE272 sÊttet som jeg formoder du stadig har mÄ vÊre kandidat til sÄdan en formel trÄd tour
nc8000

 

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Buyer no 1 » 14. sep 2011, 09:48

Claus-DK skrev:AltsÄ mine JVCer kommer Aldrig pÄ tour, der skal vÊre mÄde med galskaben..

... snip ...
.., sÄ de ting som jeg sender rundt har ikke kostet mig det helt vilde i indkÞb om jeg sÄ mÄ sige musik15 musik17
SÄ hvis noget gÄr tabt er det da trist, men noget jeg ville kunne overleve..Nogle af tingene kan for min skyld vÊre pÄ tour for evigt. 4musik



Ja, det var vist ogsÄ noget i den retning jeg prÞvede pÄ at skrive ;-)

Lad os fÄ gang i trÄden, sÄ vi kan fÄ startet den sneboldeffekt. SÄ mÄ vi bare justere konceptet undervejs, hvis der skulle vÊre behov for det 2musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. sep 2011, 10:21

nc8000 skrev:HM-601 + RE272 sÊttet som jeg formoder du stadig har mÄ vÊre kandidat til sÄdan en formel trÄd tour


Havde sÄdan hÄbet at lÊse det ovenstÄende, den er i Þjeblikket hos mig og jeg sender den til Jonathan bagefter, men Jonathan har insisteret pÄ at jeg hÞrer den sammen med mine REF5, sÄ de er blevet lidt hÊngende, da de tager for evigt at fÄ lavet musik10

Skal vi starte en ny trÄd eller flytte den anden herover ??
Jeg mener den anden har en del indtryk og sÄrn, sÄ mÄske skulle vi Êndrer overskriften pÄ den og bruge den til det ??
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf nc8000 » 14. sep 2011, 10:54

Jeg synes du skal flytte den og ĂŠndre overskriften
nc8000

 

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. sep 2011, 10:59

Dit ord er min lov-
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Ostebaronen » 14. sep 2011, 21:22

Jeg tÊnkte pÄ, hvad gÞr man hvis produktet skulle gÄ i stykker, blive vÊk i posten, stjÄlet eller noget helt 3.? Jeg tvivler pÄ at der er nogen forsikring der dÊkker udstyr som man har lÄnt ud.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
IndlĂŠg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: SĂžllerĂžd

FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf nc8000 » 14. sep 2011, 22:25

Hvis det stjÊles hos en lÄner bÞr lÄnerens indboforsikring dÊkke. Forsvinden under forsendelse kan man jo kÞbe vÊrdidÊkning pÄ pakken.
nc8000

 

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 14. sep 2011, 22:35

Jeg synes at sÄdan nogle problemer mÄ man tage nÄr og hvis de opstÄr, der er alt for mange ting man kan bekymrer sig om og det mÄske uden grund og det er spild af tid..

De ting jeg vil stÄ for vil ogsÄ vÊre demoting, som jeg prÞver at nasse mig til alle mulige forskellige steder, men jeg kan godt forstÄ bekymringen hvis man sender sine dyre ting af sted, men har man bekymringer om sÄdan noget bÞr man ikke gÞre det..

Hvis det viser sig at alle tingene forsvinder i "sorte huller" vil det nok stoppe ret hurtigt, men jeg tror pÄ at vi er Êrlige og reelle personer..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf hks777 » 15. sep 2011, 17:55

nc8000 skrev:HM-601 + RE272 sÊttet som jeg formoder du stadig har mÄ vÊre kandidat til sÄdan en formel trÄd tour


super ide rulle2
Gear:
custom made stationĂŠr pc->v-link III->colorfly c4->RSA sr71b->He-500
Asus u46s->Fiio E10->HyperX Cloud
ipod classic->RSA sr71b-> ????
hks777

Brugeravatar
 
IndlĂŠg: 537
Tilmeldt: 1. apr 2011, 16:19
Geografisk sted: 20 km fra kolding

Re: FormÄl og regler for Tour de Hoved-fi

IndlĂŠgaf Claus-DK » 29. mar 2012, 00:50

Har lige en lille bĂžn...
HUSK at skrive om de ting der er pÄ tur, formÄlet er jo at vi alle skal lÊre noget og have gavn af turene, det behÞver ikke vÊre store lange reviews, slet ikke, men skriv noget, del jeres meninger, alle meninger er velkommen bÄde gode og dÄrlige indtryk er brugbare for andre..

Vi har alle glĂŠde af at lĂŠse forskellige indtryk og alles meninger er gyldige..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
IndlĂŠg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

NĂŠste

Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der lĂŠser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gĂŠster

cron