FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi



Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf Chris » 24. mar 2015, 12:45

Af hensyn og respekt til en udlåner af et produkt, så foreslår jeg at der indføres en regel om, at man kun kan have et produkt til test i en enkelt weekend og at produktet derefter skal sendes videre senest 2'den hverdag derefter.

Udover at reglen sikkert vil gøre det mere interessant for kommende udlånere, så vil det også betyde, at lånere nogenlunde kan beregne hvornår de vil kunne forvente at et produkt lander hos dem.
Chris

 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 10. apr 2013, 17:04

Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 25. mar 2015, 03:50

Tak for dit forslag..
Tourlisten kommer i klumper, en tur kan ofte ligge død i flere måneder og så kommer der fire nye deltagere på 2 dage og så skal den i gang igen, så det eneste vi ville opnå med kortere lånetid ville være længere perioder hvor tingene stå stille, det tror jeg i det mindste..

Jeg kan godt se det fikse i at man hurtigere kommer til og hvis man kunne lave lidt planlægning ville det være vidunderligt, men så var man nød til at lave det således at man skal skrive at jeg vil gerne have den i uge 23 og svend vil have den i uge 26 per i uge 24 og Chris i uge 27, det ville være et Sisyfos arbejde at skulle holde styr på sådan noget, bare tanken løber mig koldt ned af ryggen, prøv lige at se min kalender foran dig med 8 produkter med 15 deltagere på hver, som alle har hver deres ønske i en specifik uge (og nogle af de uger ville ramle sammen)...

Når man skriver "senest" et eller andet er man også nød til at have en sanktion hvis senest ikke overholdes og det synes jeg er et problem, skulle jeg som butiksejer gå ud og straffe en potentiel kunde fordi han har lånt en vare en uge for længe ?? Så tvivler jeg på jeg nogensinde ser ham i butikken igen...
Jeg tror også at hvis jeg tager forumejer hatten på ville opnå at vores medlemmer helt sikkert ikke gad skrive noget om tingen og ville sikkert også synes jeg var et dumt svin, det er jeg også, dog ikke hele tiden, så jeg tager Claushatten på og spørger høfligt om vi er faldet i søvn...

Det med at tiderne ikke bliver overholdt har været et større eller mindre problem fra dag 1 af, kunne vi gøre det bedre ?? sikkert, jeg ved bare ikke hvordan, jeg har brugt en ganske pæn del af mine tanker de sidste 4 år på dette emne og jeg kan simpelthen ikke finde nogen løsning der ikke indebærer en eller anden form for "straf" og den vej kan jeg ikke gå, jo hvis en eller anden nar ridser og smadrer mine ting ville det hurtigt ende for hans deltagelse...

Der har været nogle gange hvor jeg har været nød til at skælde ud, men ikke ret ofte...

Jeg gør også ofte det at jeg tager kontakt til den sidste deltager på listen og spørger om min vare må få lidt husly til der kommer gang i touren igen, det er de fleste flinke til at sige ja til og på den måde sparer jeg en mindre formue i porto, men jeg kan jo ikke forlange at man står klar til at sende den med en uges varsel, man kan være i Lalandia med hele den pukkelryggede og ikke vide noget som helst om at der er kommet en deltager mere og jeg kan jo ikke nægte folk at tage på ferie, det tror jeg i det mindste ikke jeg kan, det må jeg lige have undersøgt...

Det hensyn og den respekt jeg sætter mest pris på er når man SKRIVER om det produkt man har haft på besøg, for det er ligesom det der er hele idéen med en produkt tour at få samlet en masse meninger om et produkt fra "tilfældige" personer, så kan man bedre selv danne sig et indtryk af tingene, end hvis der kun var 2 eller 3 der havde prøvet udstyret og så en flok der har læst om det på www.Hovedbøfferafguld.eu det er meget meget bedre med en masse (håber jeg) ærlige indtryk ofte fra folk der rent faktisk kender markedet for vores nicheprodukter.

Personer som køber en X1 som deres 8. DAC vurderer den anderledes end ham som har den som den første DAC og det er skidegodt at vi har begge dele, desværre er vore nye og ikke så erfarne lidt for tavse, jeg ville ønske at flere af de medlemmer bare skrev løs, det er dem hele touren er lavet til...
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf Chris » 25. mar 2015, 11:33

Jeg syntes det er en prisværdig holdning du har til det, men der er altså 3 sider at tage hensyn til, nemlig lånerene og evt. andre udlånere, men de er måske ikke ønsket i dette forum. Under alle omstændigheder, så kunne det være rat med andres meninger og forslag.
Chris

 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 10. apr 2013, 17:04

Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf McM_dk » 25. mar 2015, 12:51

Claus er vel mere udlĂĄner end lĂĄner?

Jeg syntes det er fair nok at du ryster træet lidt og beder dem der låner stramme lidt op. Men istedet for at generalisere så burde man måske være bedre til som låner lige at råbe op hvis man føler sig glemt. Det er vel også menneskeligt at glemme.
Oplever ikke de gange jeg har været med på tour det som et stort problem. Så hvorfor piske stemningen op?

Du kan lave alle de regler du vil, men hvad hjælper det hvis folk ikke overholder dem anyways. Det må dreje sig om almindelig sund fornuft og respekt for andre der også gerne vil låne.

Det er så bare min mening, om den tæller. :)

Chris skrev:Jeg syntes det er en prisværdig holdning du har til det, men der er altså 3 sider at tage hensyn til, nemlig lånerene og evt. andre udlånere, men de er måske ikke ønsket i dette forum. Under alle omstændigheder, så kunne det være rat med andres meninger og forslag.
* Zigis RnG * HAD Maestral II * Eufonika H3 * Eufonika H14PE *
* Varna II * Henry MK1 * Aune X8 * *EWCG Discrete R2R HAT PI *
* Beyer DT990 * Beyer Amiron * Ollo S4R * Ollo S4 |
McM_dk

Brugeravatar
 
Indlæg: 428
Tilmeldt: 26. mar 2014, 19:42
Geografisk sted: 6600 Vejen

Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf Claus-DK » 25. mar 2015, 13:14

Chris skrev:Jeg syntes det er en prisværdig holdning du har til det, men der er altså 3 sider at tage hensyn til, nemlig lånerene og evt. andre udlånere, men de er måske ikke ønsket i dette forum. Under alle omstændigheder, så kunne det være rat med andres meninger og forslag.


Andre udlånere har nøjagtig samme forhold og muligheder som jeg har, jeg har ikke så meget som en eneste særregel for min egen butik, så det med om andre er uønskede, gider jeg ikke engang kommentere..

Vi kan lave alle de regler vi har lyst til, men vi kan ikke tvinge folk til at overholde reglerne, når reglerne ikke bliver overholdt har vi på det nærmeste ingen sanktions muligheder, det er hele kernen..

Er der nogen der sidder med en patent løsning på det, er jeg lutter øren..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf telum » 25. mar 2015, 16:12

Jeg synes ikke man som låner kan stille krav om, at man får produktet i hænderne til en given dato. Hvis det passer skidt når det bliver ens tur, må man jo så springe bag i køen...

Når det er sagt vil der selvfølgelig være tilfælde hvor en låner kommer til at sidde for lang tid på et produkt, men så må man jo lige hive op i vedkommende, og så plejer det at løse sig.

Keep it simple
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: FormĂĄl og regler for Tour de Hoved-fi

Indlægaf sorenb » 28. mar 2015, 11:02

telum skrev:Når det er sagt vil der selvfølgelig være tilfælde hvor en låner kommer til at sidde for lang tid på et produkt, men så må man jo lige hive op i vedkommende, og så plejer det at løse sig.

Keep it simple
....ja, det er egentligt ret simpelt.

Jeg har selv oplevet, at få en dims til låns omtrent 1½ måned efter vedkommende lovede at sende den. Jeg kunne sikkert have 'prikket' til ham og fået den hurtigere ... for mig gjorde det nu ikke noget. Oplevede så efterfølgende, at nøjagtig samme dims blev efterspurgt fordi en anden ville til lidt hurtigere (tror jeg havde haft den i knap 2 uger), og var egentlig færdig med at lytte til den, og havde ikke fået den sendt videre af andre årsager, så jeg fremsendte den bare med det samme.

Til gengæld synes jeg den halter mere med review's af det, der bliver sendt på tour. (har review'et det jeg har haft. Det seneste ligger hos ejeren af dimsen p.t.)
Dernæst er det min oplevelse, at det er knap så animerende at modtage en dims fyldt med fedtfingre og et tykt lag støv - hvorfor ikke lige tørre den af, og pakke den pænt ned, inden den bliver sendt videre?

McM_dk skrev:Det mĂĄ dreje sig om almindelig sund fornuft og respekt for andre der ogsĂĄ gerne vil lĂĄne.
sorenb

 
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. jun 2013, 00:50

ForegĂĄende

Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron