You break it you buy it - Hvad mener i?



You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Gerner » 12. jul 2016, 18:01

Hej Hoved-fi,

Jeg har fornyligt fået lavet en aftale med MEZEheadphones om, at få et af deres produkter til touren. I denne tour har jeg skrevet, at hvis man ødelægger hovedtelefonen, så kommer man til at betale for den. Jeg er lidt nysgerrig for, hvad i egentligt siger til, at nogle tourer kommer til at køre under de forhold? viewtopic.php?f=44&t=5677

Jeg ser det som en måde, hvor vi kan få flere forhandlere med i touren, da vi 'forsikrer' dem om, at deres produkt ikke bliver mishandlet.

HÃ¥ber i har lyst til at lufte jeres holdninger omkring "You break it you buy it" politikken.

Hilsen
Gerner
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf telum » 12. jul 2016, 18:43

Jeg er forbeholden for at deltage, for det der typisk ødelægger eller slider på et produkt et alle de forsendelser frem og tilbage med postdk, gls osv., og hvem ender med problemet?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Gerner » 12. jul 2016, 18:48

Slidtage og brugspor er MEZE ligeglad med, det er jo et tour produkt. Det er kun hvis man ødelægger hovedtelefonen fuldstændigt, at man skal betale for produktet.
Der var en episode på Head-fi touren: http://www.head-fi.org/t/794833/meze-99 ... -wanted/60
Personen tabte deres hovedtelefon på asfalt, de fik en god ridse i siden, og MEZE var ligeglad med ridsen, bare de virkede.

Jeg mener heller ikke selv, at der skal betales noget for, at der kommer diverse slitage spor på dem.. Men hvis produktet går i stykker, fordi låner har mishandlet eller tabt dem fra 5. sal, så synes jeg selv, at det er fair man betaler. Altså en selvforskyldt skade.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf kvik » 12. jul 2016, 19:02

Tænkte nok, at det var dårlig erfaring fra HeadFi, der lå bag. Problemet er, hvem afgør, om en låner har ødelagt hovedtelefonen i ‘ond’ mening? Meze’s produkter koster fra DKK 2300 og nedefter. Hvis de ikke mener, at omtalen er det værd, eller hvis de ikke har tilid til, at folk på hoved-fi passer på tour-grejet, så synes jeg, at du/vi skal give dem løbepas.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf telum » 12. jul 2016, 19:07

Lad os sige en høj mand fra Ceylon med vilje / uforsigtigt ødelægger et tour produkt - vil denne type ikke bare lade være at betale? Og hvad er sanktionsmulighederne overfor ham?

Jeg er umiddelbart på linje med Kvik, men hvis folk vil deltage under de betingelser der stilles, så lad dem endelig det! :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Gerner » 12. jul 2016, 20:13

Problemet er, hvis størstedelen ikke har lyst til, at være med i touren pga. de betingelser. Det kan vi ikke have, vi skal helst have en tour, hvor alle er glade, for så bliver det bare det sjovere! :-)
Jeg mener, at det ville være synd, at lade en sådanne betingelse ødelægge en tour som MEZE, hvilket også er derfor, at jeg har lavet denne tråd. Hvis der er et fælles ønske om ingen betingelse, ligesom hidtil, så er det OK, og er hvad jeg fremover vil arbejde hen imod.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Claus-DK » 12. jul 2016, 20:22

Som udgangspunkt er det almindelig sund fornuft, at hvis man stiller noget på vejen og kører det over med sin gaffeltruck, så erstatter man det ødelagte..

Går tingene i stykker på "normalvis" er det jo noget der går ind under garanti og reklamationsret, hvis man køber produktet, så sker der sådan noget på en tour er det under garantien..

Jeg ville som deltager tænke "hvor går grænsen for break og buy ??" og ligegyldigt hvor detaljeret man udpensler sådan noget, vil nogle sikkert tænke "men hvad nu hvis....??"
Af den grund synes jeg det er noget negativt..
Og ALLE er flinke lige indtil uheldet sker og der kommer penge i klemme..

Også hvad skal det koste, hvis man smadrer den ?? udsalgsprisen ??

Jeg har ikke noget imod sådan en politik og at det bliver skrevet, men jeg ville ikke selv bruge det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Gerner » 12. jul 2016, 20:34

Jeg er også kun ude i, at få en idé om, hvad i tænker om tingene. For som du selv siger Claus, så er det utroligt svært, at fastlægge hvor grænsen går for, hvornår man skal betale.
Der er intet ønske fra min side af, for at skabe utryg til turene, jeg ønsker kun det bedste. I den forbindelse har jeg derfor taget kontakt til MEZE, og har spurgt om en bedre løsning.
Hvis der så hurtigt kommer tre, som er modstander af betingelserne, så skal de betingelser også væk, for tre er for mange.

Jeg ønsker stadig flere holdninger/meninger omkring betingelserne, da vi måske, kunne komme frem til en anden løsning? Det ville være utroligt fedt, at få flere produkter ind i touren, hvorfor en god salgstale vdr. dette emne kunne have sin relevans.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Mataugust » 12. jul 2016, 21:43

Jeg kan godt følge ideen fra udlåners side, der kan være tale om mange penge de har ude at stå, men jeg tror også det kan blive et problem at indrive pengene, og hvad så? Er touren så slut med det produkt der gik i stykker, eller hvordan kommer man så videre derfra?
Så jeg vil klart foretrække en betingelsesløs tur, hvor de har tillid til at vi behandler varerne ordentligt.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2748
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf kvik » 12. jul 2016, 22:10

Gerner, jeg synes, at I Tour-kaptajner gør et fantastisk stykke arbejde. Vil Meze ikke være med baseret på tillid, så finder I garanteret nogle andre producenter, der vil.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Buyer no 1 » 12. jul 2016, 23:13

Jeg har en indboforsikring der dækker i tilfælde af, at jeg ved et uheld beskadiger noget jeg har lånt, mens det er i min varetægt.

Netop krav om indboforsikring er det eneste krav jeg nogensinde er blevet mødt med, i forbindelse med hjemlån af grej.

Mon ikke Meze er lidt usikre på hvordan de skal forholde sig til den måde tourene foregår på? De er formentlig slet ikke vant til, at potentielle kunder ønsker at lytte til grejet derhjemme, før de beslutter sig ;-)
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Claus-DK » 13. jul 2016, 01:14

Gerner skrev:Jeg er også kun ude i, at få en idé om, hvad i tænker om tingene. For som du selv siger Claus, så er det utroligt svært, at fastlægge hvor grænsen går for, hvornår man skal betale.
Der er intet ønske fra min side af, for at skabe utryg til turene, jeg ønsker kun det bedste. I den forbindelse har jeg derfor taget kontakt til MEZE, og har spurgt om en bedre løsning.
Hvis der så hurtigt kommer tre, som er modstander af betingelserne, så skal de betingelser også væk, for tre er for mange.

Jeg ønsker stadig flere holdninger/meninger omkring betingelserne, da vi måske, kunne komme frem til en anden løsning? Det ville være utroligt fedt, at få flere produkter ind i touren, hvorfor en god salgstale vdr. dette emne kunne have sin relevans.



Jeg er ikke modstander, jeg forklarer hvorfor jeg ikke selv gør sådan..

Pyt med om der er 2 der ikke vil der kan være 25 der gerne vil og har de en indbosforsikring er de jo dækket ind..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Decadence » 13. jul 2016, 01:36

Jeg afholder mig også fra at gøre det.

I en butik bærer butiksejeren risikoen, og jeg er bange for hvornår grænsen går. Selvfølgelig skal man betale for hærværk, men der findes defekter.

Og reklamationssager er sjældent morsomme.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rega Apollo R --> Zigis Rock'n Glass --> Philips Fidelio X2 / ZMF Vibro Galaxy / Superlux HD681B
Decadence

Brugeravatar
 
Indlæg: 569
Tilmeldt: 15. mar 2012, 09:39
Geografisk sted: Aarhus

Re: You break it you buy it - Hvad mener i?

Indlægaf Gerner » 13. jul 2016, 12:45

Claus-DK skrev:
Gerner skrev:Jeg er også kun ude i, at få en idé om, hvad i tænker om tingene. For som du selv siger Claus, så er det utroligt svært, at fastlægge hvor grænsen går for, hvornår man skal betale.
Der er intet ønske fra min side af, for at skabe utryg til turene, jeg ønsker kun det bedste. I den forbindelse har jeg derfor taget kontakt til MEZE, og har spurgt om en bedre løsning.
Hvis der så hurtigt kommer tre, som er modstander af betingelserne, så skal de betingelser også væk, for tre er for mange.

Jeg ønsker stadig flere holdninger/meninger omkring betingelserne, da vi måske, kunne komme frem til en anden løsning? Det ville være utroligt fedt, at få flere produkter ind i touren, hvorfor en god salgstale vdr. dette emne kunne have sin relevans.



Jeg er ikke modstander, jeg forklarer hvorfor jeg ikke selv gør sådan..

Pyt med om der er 2 der ikke vil der kan være 25 der gerne vil og har de en indbosforsikring er de jo dækket ind..


Med modstander mente jeg egentligt også kun, at folk ikke ville deltage.
Jeg har i hvert fald kontaktet MEZE, og så må tiden vise, hvad det hele ender ud i.
Gerner

 
Indlæg: 1164
Tilmeldt: 8. maj 2014, 20:36


Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster

cron