Hoved-fi's venner Grand Tour



Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf telum » 17. jan 2018, 22:05

EDIT: note to self: ha' ikke flere tabs med hoved-fi trĂĄde ĂĄbne pĂĄ een gang...
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 17. jan 2018, 22:58

Mortenhoe skrev:Lige så meget som jeg glæder mig til at se hvad CHIbsen har fundet på, glæder jeg mig også til at læse indtrykkene af hvad jeg selv har fremsendt :-D Det her var en rigtig god idé.
Helt enig

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 17. jan 2018, 23:06

Jeg har hængt lidt i bremsen, men får det i posten i morgen, jeg kom til at lægge gulv i stuen og så glemte jeg da alt om det..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf telum » 18. jan 2018, 11:37

Det er også en meget rar hus-feature det der med gulv, det har vi faktisk haft i en længere periode nu og er glade for det! Jeg får også først sendt i dag, så vi er vist mange i samme båd rulle4
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 18. jan 2018, 15:07

Ja det er så meget bedre end det der ler/jord mudder vi vadede rundt i førhen, næste år håber jeg vi kan få råd til et tag..

Jeg har da også lagt et tæppe på mit gålv .. thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 19. jan 2018, 19:14

Cleer DU fra CHIbsen. Bliver spændende! Billede
Billede
Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 19. jan 2018, 19:48

Udemærket

Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Euklid » 19. jan 2018, 21:30

IMG_20180119_201726.jpg
IMG_20180119_201726.jpg (76.2 KiB) Vist 9113 gange


Jeg har fĂĄet et par smukke IEM fra Peter thumbs

Skallen siger Shure 535, men de ligner ikke helt den 535'er jeg har haft tidligere, sĂĄ spekulerer pĂĄ om det er noget hjemmelavet :-o

Glæder mig til at få tid til at høre dem i morgen.

Jeg har fået postet en lille pakke til Claus. jeg er for doven til at undersøge de mange transport muligheder der findes i dag, så han må pænt vente på at et B-brev når frem. Til gengæld er det et objekt med en lang hoved-fi historie ;-)
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 19. jan 2018, 22:56

Jeg leder efter en helt speciel ting...
Den har forputtet sig inde pĂĄ museet, men jeg graver og graver, den skal nok dukke op..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Peter Jensen » 20. jan 2018, 00:00

Ja, det er noget DIY. Der sider 4 BA drivere i hver side, og den lyder ikke helt som en original Shure 535. Glæder mig til at høre hvad du syntes og måske hvordan den er i forhold til noget af det andet du har...

Den kan tunes til anden signatur ved at skifte filter, men sĂĄ skal den eller du en tur forbi Valby :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 20. jan 2018, 11:18

Mortenhoe skrev:Cleer DU


Som du måske har bemærket, er det ikke de originale puder (de gik til i kampens hede). Og det kunne da være interessant at høre hvordan du omfatter dem i forhold til "2smcc44" på head-fi:
https://www.head-fi.org/showcase/cleer- ... 80/reviews
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 20. jan 2018, 12:24

CHIbsen skrev:
Mortenhoe skrev:Cleer DU


Som du måske har bemærket, er det ikke de originale puder (de gik til i kampens hede). Og det kunne da være interessant at høre hvordan du omfatter dem i forhold til "2smcc44" på head-fi:
https://www.head-fi.org/showcase/cleer- ... 80/reviews


Mit umiddelbare indtryk da jeg lyttede til dem første gang, var faktisk at de trængte til et par læder puder. Jeg læste efterfølgende samme review som du linker til.

De har da et potentiale det her hovedtelefoner. Bygge kvaliteten er jo absurd lækker ifht. til listeprisen på amazon.

Metal, det kan de ikke... overhovedet.. men meget andet jeg har smidt efter dem, klare de meget godt. Jeg mangler stadig lidt head burn in, da næsten alt herhjemme er u-shaped med ekstra vægt på de lave frekvenser ;-)
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Peter Jensen » 20. jan 2018, 23:06

Jeg har fået denne spændende Philips SHL5905FB ind af døren fra tourens fader.

Billede

Den er godt nok en del lettere end mine øvrige hovedtelefoner (Hjemmelavet Open Alpha, T5p, HD6xx og LCD3) - jeg troede næsten han havde glemt at fylde noget i pakken, eller at det var en snydepakke med en lille in-ear i en stor kasse ruller1

Ved første lyt direkte fra iPhonen lød den egentligt ganske udemærket. Den har en hel del mere klarhed og kvalitet i lyden end det Sennheiser headsæt jeg har på kontoret, så vidt jeg lige husker i hvert fald. Jeg vil nok umiddelbart beskrive signaturen som "rolled off treble" da jeg syntes den har lidt mere bas end hvad jeg mener er neutralt, men den er egentligt rimeligt ok med på mellemtonen.

Her til aften har jeg så sammenlignet den op imod min Open Alpha og Beyer T5p. Begge hovedtelefoner i en lidt dyrere klasse, så det var mest for at kunne få sat lidt flere ord på den. I forhold til begge 2 har den ikke den samme renhed og klarhed i lyden. Det betyder at den klare dårligere indspilninger ganske udemærket, men man får ikke det fulde udbytte af en god indspilning. Det blev især klart når jeg satte noget metal på hvor det hele flød lidt for meget sammen og bassen var en del mere boomy.

Komforten er ganske udemærket, om end den måske ikke er så velegnet til dem med større øre. Den har en fin clampforce og man vil sagtens kunne have den på rigtigt længe. Byggekvaliteten er godkendt. Så vidt jeg kan se og læse er det aluminium, og den virker da også stærkere end ren plast. Memoryfoam puderne er behagelige at have på, og jeg syntes egentligt også den havde en rimeligt fin isolation som er en af dens features. Hovedbåndet er "riflet" hvilket skulle gøre det mere behageligt at have på i længere tid.

Stadig en rigtig fin hovedtelefon til prisen og fedt at den er sĂĄ let.
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf toppe » 21. jan 2018, 00:31

@Peter:

Du bør måske kaste et blik på denne tråd: https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=4488

Solderdude har lavet en fin trĂĄd om at modde en SHL5905xx/10 - jeg antager at det er samme hovedtelefon?

:-)
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf telum » 22. jan 2018, 10:43

Yes det er den og jeg fik aldrig moddet noget som helst, selvom det egentlig var planen :-) Jeg smutter ned og henter min pakke i dag - passende da det er min fødselsdag rulle2
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Peter Jensen » 22. jan 2018, 11:19

Flot tråd og artikel... jeg har nogle HM5 puder samt filt og paxmate, så prøver nok at se om det også kan du. Kan se vi også er meget enige om signaturen om end jeg måske har misforstået upper mids for treble (muligvis pga musikvalg).... Jeg vender tilbage når jeg har prøvet mods, eller genopliver måske endda den originale tråd :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 22. jan 2018, 13:49

Peter Jensen skrev:Flot tråd og artikel... jeg har nogle HM5 puder samt filt og paxmate, så prøver nok at se om det også kan du. Kan se vi også er meget enige om signaturen om end jeg måske har misforstået upper mids for treble (muligvis pga musikvalg).... Jeg vender tilbage når jeg har prøvet mods, eller genopliver måske endda den originale tråd :)


Som jeg ser det ville du og Frans, være et fantastisk team, jeg ved ikke hvor aktiv han er for tiden, men han ved stort set alt om alting, altså når det kommer til vores hobby. Han ved ikke så meget om fisk og den slags ting, men kredsløb og lyd, der er han min guru.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf telum » 23. jan 2018, 09:45

Så fik jeg hentet min gave - hele to sæt earbuds (uidentificer-bare for mig, men på den ene står der DIY 150ohm), og ca. 700 foams til hver i hver deres fine case, så nu skal der skamlyttes rullw3 1musik 1musik

Indtryk og billeder følger snart!
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1729
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 23. jan 2018, 16:45

telum skrev:Så fik jeg hentet min gave - hele to sæt earbuds (uidentificer-bare for mig, men på den ene står der DIY 150ohm), og ca. 700 foams til hver i hver deres fine case, så nu skal der skamlyttes rullw3 1musik 1musik

Indtryk og billeder følger snart!


Dem med smĂĄ shells er Yuin PK2S.

DIY 150ohm er resultatet af at have prøvet MANGE forskellige drivere og shells. Og at have øvet sig i at justere lyden med tuning foams. Havde et ekstra par af dem og glæder mig til en second opinion!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 23. jan 2018, 22:09

SĂĄ kom der en af sted til Ibsen.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12673
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

ForegåendeNæste

Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron