Hoved-fi's venner Grand Tour



Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf telum » 23. jan 2018, 22:58

Skal lige have lidt tid til at sammenligne, men begge er gode og lidt en øjenåbner ift. earbuds! Har altid ment, at mine ører ikke fik ordentligt fit med earbuds, men begge disse par sidder faktisk OK uden lyden bliver bedre, hvis jeg trykker dem ind mod øregangen - mere lukket, men ikke bedre. Skal have nærlyttet lidt mere inden jeg kommer med rigtige indtryk, men DIY er umiddelbart mere omph ift. yuin som virker meget neutrale.

Nogle tips ift. de forskellige foams? Hvad gør det, at der er hul kontra ikke-hul?
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 24. jan 2018, 00:10

Jeg venter spændt. :-)

Smed jeg donut foams med? De bibeholder forseglingen i øret, men lukker mere treble igennem. Lidt ligesom når man fjerner det stykke stof foran driveren i hovedtelefoner. Jeg bruger dem sjældent, da jeg er lidt treble allergisk.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf telum » 24. jan 2018, 10:15

Næh det gjorde du vist egentlig ikke, men jeg har selv nogle som skal prøves, jeg er ikke så allergisk :-)
telum

Brugeravatar
Ridder af Hoved-fi
 
Indlæg: 1727
Tilmeldt: 12. apr 2011, 12:32
Geografisk sted: Dronninglund

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 24. jan 2018, 16:39

Jeg har fået en Studio fra Hisound, hvordan kunne du vie jeg lige ønskede mig sådan en ?? Min egen døde for flere år siden og den var savnet.. thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Euklid » 24. jan 2018, 17:31

Claus-DK skrev:Jeg har fået en Studio fra Hisound, hvordan kunne du vie jeg lige ønskede mig sådan en ?? Min egen døde for flere år siden og den var savnet.. thumbs thumbs
Gaven var udvalgt før jeg vidste hvem der skulle have den. Gik bare ud fra at alle ønsker sig sådan en


Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 25. jan 2018, 19:05

Forrygende! rulle2 Corda Headsix.
Pakke modtaget fra Claus.

Den ser jeg frem til at fĂĄ lyttet godt til thumbs

headSIX.jpg
headSIX.jpg (45.27 KiB) Vist 10579 gange
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf kvik » 25. jan 2018, 19:30

Og du kan tilsyneladende indstille low/high gain indvendigt.
kvik

Brugeravatar
 
Indlæg: 4718
Tilmeldt: 28. jul 2011, 01:27
Geografisk sted: Norge

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 25. jan 2018, 20:27

Fornemt. Tak for link.
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 25. jan 2018, 22:14

Den er købt i forbindelse med at Jan Meier lavede et antal som blev solgt billigt og en del gik til head-fi.
SĂĄ vidt jeg husker er det en Corda uden crossfeed.
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 5. feb 2018, 19:03

Det kunne være interessant at vide om I er blevet glade for det i har modtaget? det var jo fine ting der blev sendt rundt.

Jeg er blevet vældig fornøjet for headsix'en. Den indgår pt i mit lille setup ude på arbejdet. Et setup der er stærkt inspireret af hoved-fi.

foobar med jan meier filter (kvik)
lee portable dac (kvik, mortenhoe)
inakustik rca til jack (krellef, Kvik)
headsix (telum, claus-dk)
hisound paa1pro eller ba100 (hoved-grej)

Det er Ikke et setup, der fĂĄr den sidste detalje frem i musikken, men det spiller herlig musik uanset hvor ringe en mp3 jeg smider efter det.
Før det her brugte jeg en audiolab Q-Dac.
Og takker for inspiration thumbs
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 5. feb 2018, 19:13

Jeg fik jo en Studio V5, sĂĄdan en har jeg savnet siden min egen gik til de evige jagtmarker for flere ĂĄr siden, det er sĂĄ vidt jeg kan se og huske ogsĂĄ et lidt anderledes menusystem..
100 timers spilletid og en fantastisk forstærker, vidunderlig maskine, dog kan jeg godt høre at DACen er af lidt ældre dato, men det giver den bare lidt personlighed, så det er fin fin..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 7. feb 2018, 18:01

Jeg fik jo de der Cleer hovedtelefoner. Jeg får umiddelbart en meget stærk fornemmelse af at alle godterne slipper ud af de velour puder der er monteret på dem, og jeg har derfor et par puder på vej med posten. Jeg synes faktisk de lyder fornuftigt, og jeg er temmelig sikker på at det kun bliver bedre med pleather puder!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Krellef » 7. feb 2018, 18:51

Er der potentiale for en runde mere?
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Claus-DK » 7. feb 2018, 23:29

Krellef skrev:Er der potentiale for en runde mere?


Det er vel bare at starte trĂĄden og se hvad der sker ..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 8. feb 2018, 19:29

Mortenhoe skrev:Jeg fik jo de der Cleer hovedtelefoner. Jeg får umiddelbart en meget stærk fornemmelse af at alle godterne slipper ud af de velour puder der er monteret på dem, og jeg har derfor et par puder på vej med posten. Jeg synes faktisk de lyder fornuftigt, og jeg er temmelig sikker på at det kun bliver bedre med pleather puder!
Lyder som en god plan.
Hvad er det for nogen puder du har bestilt?

Inden du ser dig al for gal på velour puderne og smider dem af Pommern til, så vil jeg lige bemærke at det er Brainwavz puder. De originale puder gik til i kampens hede.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Peter Jensen » 8. feb 2018, 22:16

Jeg er også stadig glad for de Phillips hovedtelefoner jeg fik fra Telum. Jeg har nu eksperimenteret med at sætte HM5 puder på, og syntes da gav et løft i fyldel af lyden samt en bedre klang. Muligvis også lidt bedre og dybere bas. I mellemtiden må jeg dog trække lidt i land med udtagelsen "rolled off trebble". En del af de numre jeg har hørt har alt for meget hi-hat, og generelt mangler den ikke trebble, men nærmere mellemtone (som også tidligere er beskrevet om den). Som udgangspunkt har jeg tænkt mig at beholde den som en slags eksperiment og modding bøf. TIl at starte med skal jeg prøve nogle af de ting Solderdude anbefaler. Derudover skal jeg da også prøve lidt overkill med Alpha Dog pads på den :-).

På sigt kunne det også være sjovt at prøve et større mod og lave den om til en trådløs hovedtelefon. Der er nogle DIY tråde omkring hvordan man kan gøre det. Alternativt har jeg en billig bluetooth dongle som måske kan ofres hvis den kan drive dem (forventer jeg den kan).
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 8. feb 2018, 22:41

CHIbsen skrev:Lyder som en god plan.
Hvad er det for nogen puder du har bestilt?
Inden du ser dig al for gal på velour puderne og smider dem af Pommern til, så vil jeg lige bemærke at det er Brainwavz puder. De originale puder gik til i kampens hede.


Jep, jeg har haft disse branwavz hybrid puder pĂĄ et par Ultrasone, sĂĄ jeg er skam bekendt med dem. De ryger ingen steder. :-)

Jeg har bestilt et par kina HM5 puder til en 50'er, til at afprøve min teori om bassen.
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Euklid » 8. feb 2018, 23:38

Efter første lyt til Peters DIY eim var jeg ret imponeret. Lys signatur, hvor alt stod som det skulle. Fremtrædende mellemtone uden at hverken diskant eller bas er fraværende. En behagelig signatur, hvor jeg ikke umiddelbart savnede noget

SĂĄ lavede jeg lidt AB sammenligning med q-jays og der tabte den noget
Q-jays har en væsentlig bedre gengivelse af detaljer, mere klar diskant og en mere naturlig gengivelse.
Det giver umiddelbart 3-0 til q-jays, men det er så også den eim jeg har været mest glad for, så totalt unfair konkurrence
Alt ialt en spændende lyd, som bliver et fint supplement til q-jays. Jeg tror også jeg på et tidspunkt skal prøve at få den tunet lidt mørkere med de filtre Peter omtaler.


Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf Mortenhoe » 10. feb 2018, 10:15

DAG OG NAT FORSKEL!

Velour puderne sluttede slet ikke tæt mod hovedet, og man fik en fornemmelse af at "alt det gode" slap ud. De lød faktisk ikke dårligt. Bare tynde og lyse. Så kom mine kina HM5 knock off puder. De tog 1½ minut at sætte på. Hold nu op, hvor gjorde det en forskel. De slutter nu tæt mod hovedet, og man kan pludselig sagtens høre at Cleer er med dual driver design. Der er masser af oomph bag lyden nu. Jeg sidder lige pt. og hører noget at det gamle Lamb of God, og det klarer de rigtig fint! :-)

Billede
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Hoved-fi's venner Grand Tour

Indlægaf CHIbsen » 10. feb 2018, 22:36

Mortenhoe skrev:DAG OG NAT FORSKEL!

Velour puderne sluttede slet ikke tæt mod hovedet, og man fik en fornemmelse af at "alt det gode" slap ud. De lød faktisk ikke dårligt. Bare tynde og lyse. Så kom mine kina HM5 knock off puder. De tog 1½ minut at sætte på. Hold nu op, hvor gjorde det en forskel. De slutter nu tæt mod hovedet, og man kan pludselig sagtens høre at Cleer er med dual driver design. Der er masser af oomph bag lyden nu. Jeg sidder lige pt. og hører noget at det gamle Lamb of God, og det klarer de rigtig fint! :-)

Billede


Redneck??
Det er mit absolutte ynglingsnummer med dem. Fandt selv Sacrement frem her til aften. Den er eddermame stramt stemt op den lilletromme (2:35 inde i redneck :geek: )
Pachanko Constellation Miniâ–şViolectric DHA V590â–şSpirit Torino Twin Pulse
CHIbsen

Brugeravatar
headphoneus supremus extraordinaire
 
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 27. jul 2017, 20:52
Geografisk sted: Skjern

ForegåendeNæste

Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 4 gæster