Jeg savner touren.



Jeg savner touren.

Indlægaf Claus-DK » 25. sep 2018, 09:56

Jeg savner at have ting på tour, jeg savner den kontakt det har givet mig til deltagerene og jeg savner de indlæg vores toure skabte.

Jeg løb sur i det for snart 2 år siden.
Jeg ved ikke rigtigt hvad der skete, men folk holdt op med at skrive om de ting de lĂĄnte og sĂĄ fik min butik ikke nogen reklame ud af at bruge penge pĂĄ tourene og sĂĄ kom der mindre penge i kassen og ikke rĂĄd til tourene.
Det var en dum cirkel vores lækre concept endte ud i..

Jeg prøvede lidt af hvert, men der var ikke rigtigt noget der kunne få folk til at skrive, touren blev en ting hvor jeg udlånte ting og havde mere sorg end glæde ud af det.

Sådan har det ikke altid været.
De første 3-4 år gik det noget bedre, der var større deltagerantal og flere der var aktive bagefter, for det var det der var hele idéen, aktivitet og en slags garanti for at der tit kommer indtryk og reviews på forumet, alt sammen noget der er godt for os alle.

Den tour vil jeg gerne have igen.

Min egen butik er for lille til at kunne holde vore toure kørende, så de der evighedstoure med få produkter er ikke vejen frem.

Jeg vil så gerne og håber at få nogle gode idéer og forslag lige nu og her, af verdens bedste medlemmer 9musik
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Peter Jensen » 25. sep 2018, 11:00

Jeg nævnte før min ferie at jeg gerne ville prøve at stable en DIY tour på benene, så indenfor få dage vil jeg oprette sådan en og så må vi se om der er nok deltagere. Tænker at man godt kan deltage hvis man bare vil prøve og have noget inspiration fra DIY verden, også selvom man ikke selv har noget at sende med rundt.

En lignende tour kunne være at sende noget grej man har men sjældent bruger på tour... Hvis man har til hensigt at sælge det kunne det jo være en måde at skabe reklame omkring det.

Det ville derudover også være lækkert hvis vores nye medlem af forhandlerafdelingen sender noget ud - der må vi vente og se...
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Claus-DK » 25. sep 2018, 12:01

Jeg er allerede i gang med at se om jeg kan fĂĄ dem til at smide ting efter os.

hvordan kan man motivere deltagerene til at skrive om grejet ?

Hvis jeg vidste at folk ville skrive om de ting jeg sendte på tour, ville jeg købe ind til det og alle modeller fra Aune ville komme på tour..

Jeg ved at der sidder en del der har været med og har skrevet eller siddet med en ting der er skrevet stolpe op og ned om, det er ikke de store problem, det er de første på listen der er vigtige.

At sende noget på tour som de 2 første ikke skriver om, er det samme som at smide penge i skraldespanden for min butik, er min erfaring her..

Mine tanker går på begrænset antal deltagere.
præmier til en af deltagerne på touren af hvert produkt. (tour produktet)

Så med 10 deltagere og et indlæg som lyder "jeg synes de pæne og lyder godt", måske med et godt foto, så har man 10% chance for at vinde.

Det er holdninger og meninger der er gode at læse om, ikke datablade og flotte billeder, det er bare pynt, det vigtige er at finde ud af hvad ham der skriver synes om tingen, derfor kan alle være med og skrive gode reviews/indtyk, for det handler mere om at underholde end undervise..
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Euklid » 25. sep 2018, 20:40

Jeg savner ogsĂĄ touren!

Tourerne var helt klart der hvor man virkelig kunne lære noget om grej og sine præferencer. Det var en enorm luksus at kunne afprøve et produkt på den måde.
Send hvad som helst til mig, jeg skal nok skrive (mĂĄske ikke sĂĄ meget hvis det er fiskegrej :grin: )

En model kunne være max ti deltagere og de første tre skal være nogle der tidligere har været aktive tour-skribenter eller bare nogle du er sikker på vil skrive. Jeg tænker at hvis du sender noget ud kan der næppe være nogen der brokker sig over at du bestemmer rækkefølgen det skal køre rundt i.
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Peter Jensen » 25. sep 2018, 20:52

Jeg er nok ikke selv sååå vild med ideen, men man kunne jo også opkræve depositum for at deltage i touren - og så betale det tilbage hvis deltager skriver om produktet.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Jensen

 
Indlæg: 894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 12:31
Geografisk sted: København

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Mortenhoe » 25. sep 2018, 23:00

Jeg savner ogsĂĄ touren!
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Claus-DK » 25. sep 2018, 23:09

Depositum tror jeg vil være en total dødsejler.

Jeg er begyndt at bearbejde vores nye sponsor, fandt den dyreste inear og skrev den så lækker ud og foreslog dem at sende 2 enheder til mig, en til touren og en til mig, til gengæld ville jeg så PERSONLIGT skrive en review på dem..
(ingen ved det men reviews er ikke noget jeg har gjort, det jeg var rigtig god til var at skabe opmærksomhed omkring et godt produkt som så i kraft af sine egenskaber sælger i hobetal, altså mere eller mindre være en spejder der berettede om sine fund, altså de gode ting de 50 par der var noget hø kommer ingen til at hører om, det ville bare skade min trackrecord..

Noget jeg er er god til at overtale og jeg er meget tæt på at være i mål, de vil gerne sende mig et par, men vil vide mere om touren og overvejer det seriøst, det skal nok komme igennem og Mads du er allerede nummer et på listen, så må vi håbe det holder sig frostfrit ruller1

Det som jeg synes er vigtigt i vores lille genfødsel af touren, er at vi får som absolut minimum 5 reviews ud af 10 deltagere, hvis det ikke kan lade sig gøre, kan vi lige så godt pakke sammen med det samme igen..

Jeg har en ret god mavefornemmelse om hvem der skriver og også hvem der ikke skriver, så der vil jeg de første toure være lidt hård og kræsen, der er rigtig mange her jeg gerne vil have med og enkelte der populært sagt "kan pisse ved en sten".
Det er ikke nogen sjov eller rar opgave, men det vil blive gjort, jeg vil i det hele tage tage mere styring med tingene og holde snorene meget kortere end tidligere..

Jeg er stadig en sød og rar mand, men jeg vil bruge de muligheder jeg har til at få så godt et resultat som muligt. Hvis vi først får en Kinesershop på krogen, ved jeg bare at der vil komme flere og spørge om de må være med og så er vi kørende.. musik11 musik11 musik11

jeg er backer på Verum headphones på kickstarter og er de gode, vil jeg se om jeg kan nasse et sæt til touren.

Hvis vi fĂĄr touren til at rulle, vil jeg ogsĂĄ begynde at smide ting i potten igen, mit problem er sortimentet, det er ganske enkelt ikke stort nok.
Samtidigt er det lidt svært at finde nye producenter.

Mange af de klassiske mærker er så pressede på avancen at toure kke er realistiske, f.eks var min indkøbspris på Ultrasone 25% lavere end udsalgsprisen, hvilket efter skat og andre grimheder efterlader omkring 10%, hvilket vil sige at jeg med en tour skal sælge 11 enheder før jeg har tjent 10 kroner på en tour med en 1000 kroners vare.
Samtidigt skal man også leve med at det er Bilka/Elmutanten/Power der bestemmer min udsalgspris, hvilket ofte i realiteten gør at jeg ville sætte penge til hvis jeg skulle sælge samme modeller. Sådan nogle ting gjorde toure med f.eks ultrasone umulige da jeg havde dem i biksen.

Det gør ikke noget at lave en tour der giver underskud, man kan ikke ramme hver gang, men at starte en man på forhånd, ved vil være en udgift er ikke vejen frem, det skal helst give et lille overskud eller gå lige op.
Det er jo ikke kun salg man får ud af en tour, det giver også goodwill og det er bedre end penge, bare svært at betale med oppe i Brugsen 2musik

Som det nok kan spores lidt er jeg ret opsat på at få det her i luften, så jeg er lidt rodet og har mange mange ting der kæmper for at komme ud af hjernen på mig, nøjagtigt så struktureret som altid *suk*
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Claus-DK » 26. sep 2018, 10:56

SĂĄ er der tourting pĂĄ vej fra Gearvita
Jeg har også fået svar fra Verum Audio, han vil da lige bygge et sæt til os, så den kan komme på tour.

SĂĄ nu har vi en 5 drivers inear pĂĄ vej og en prototype fra verum audio.

Jeg overvejer at få ryddet op i tour afsnittet, få fjernet de inaktive tråde og hvad der ellers er og så starte med en ren røv, ligesom for at sende et signal om at det ikke er den gamle tour der fortsætter, men en ny og forbedret udgave.

SĂĄ kom vi sĂĄ langt pĂĄ 25 timer musik15
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Claus-DK » 26. sep 2018, 13:02

Mortenhoe skrev:Jeg savner ogsĂĄ touren!


Hvad siger du til at være den første på Verum turen ?
SĂĄ sender jeg et ekstra kabel med som du mesterligt terminere med en XLR, sĂĄ der kommer et balanceret kabel med i pakken.

Det giver en guldstjerne i den hemmelige bog thumbs thumbs
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Euklid » 26. sep 2018, 14:33

Claus-DK skrev:SĂĄ er der tourting pĂĄ vej fra Gearvita
Jeg har også fået svar fra Verum Audio, han vil da lige bygge et sæt til os, så den kan komme på tour.

SĂĄ nu har vi en 5 drivers inear pĂĄ vej og en prototype fra verum audio.

Jeg overvejer at få ryddet op i tour afsnittet, få fjernet de inaktive tråde og hvad der ellers er og så starte med en ren røv, ligesom for at sende et signal om at det ikke er den gamle tour der fortsætter, men en ny og forbedret udgave.

SĂĄ kom vi sĂĄ langt pĂĄ 25 timer musik15


Flot arbejde thumbs
Glæder mig
Euklid

Brugeravatar
 
Indlæg: 510
Tilmeldt: 12. okt 2013, 14:16
Geografisk sted: Køge

Re: Jeg savner touren.

Indlægaf Mortenhoe » 26. sep 2018, 22:23

Claus-DK skrev:
Mortenhoe skrev:Jeg savner ogsĂĄ touren!


Hvad siger du til at være den første på Verum turen ?
SĂĄ sender jeg et ekstra kabel med som du mesterligt terminere med en XLR, sĂĄ der kommer et balanceret kabel med i pakken.

Det giver en guldstjerne i den hemmelige bog thumbs thumbs


Det skal jeg nok sørge for. Du skal snart skifte side i den stjerne-bog :lol:
Elektrikeren.
Stationary: Aune S6 Pro. Sennheiser HD800 balanceret.
Portable: Mifo O7 og O5 Pro. Anomoibuds Capsule. Radsone ES100. Balanceret Audio Technica M50x. Balanceret EMXs-500.
Collection: Bravo Audio Ocean. Zishan Z3. Balanceret HiFiMan HE-400. Cleer DU. Yamaha YH-3(Custom). Superlux HD-681. VE Monk + lidt mere.
Mortenhoe

Brugeravatar
 
Indlæg: 2048
Tilmeldt: 28. jun 2015, 22:49
Geografisk sted: Horsens


Tilbage til Tour de Hoved-fi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster