Vurdering av HE-500, HE-6, LCD-2, LCD-3, m.fl.



Vurdering av HE-500, HE-6, LCD-2, LCD-3, m.fl.

Indlægaf Loevhagen » 3. maj 2012, 21:13

En kjapp uhøytidlig (les; magefølelse) av mine subjektive inntrykk av de hodetelefonene jeg bruker. Sammenstillingen viser f. eks. at jeg vurderer tre av dem totalt sett likt, selv om de hver for seg yter totalt ulikt. Avhengig av "dags-/ukeform" så velger jeg de som gir meg det jeg er ute etter. Det er mao. særdeles prisverdig å ha flere hodetelefoner å velge mellom. Noen vil muligens anse det som et stressmoment, men det er det faktisk ikke. Tvertimot. Når man ønsker å få presentert musikken annerledes (som mange her inne gjør - ref. "Torget"), så er det bare å koble opp en annen hodetelefon fra porteføljen.

Inntrykkene av de tre siste i tabellen er de vanskeligste, da det å huske hvordan noe låter er særdeles vanskelig. Kanskje direkte feil, men det er nå slik jeg husker dem.

Inntrykkene er basert på samme forsterker / DAC (utenom Stax, som hadde driveren 007tmkII).

Uten navn.png
Uten navn.png (43.12 KiB) Vist 1861 gange


(Red. af Buyer no 1: Billede indsat, da vedhæftet fil med sammenligningen ikke længere er tilgængelig)
Billede
Senest rettet af Buyer no 1 25. jan 2014, 20:15, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Vedhæftet fil ikke tilgængelig. Har sat billede ind i stedet.
Loevhagen

Brugeravatar
 
Indlæg: 272
Tilmeldt: 28. maj 2011, 14:57
Geografisk sted: Norge

Re: Vurdering av HE-500, HE-6, LCD-2, LCD-3, m.fl.

Indlægaf Claus-DK » 12. maj 2012, 14:16

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=1703 så kan man komme med spørgsmål og/eller kommentarer
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12675
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst