Beyerdynamic T1 – balanceret



Beyerdynamic T1 – balanceret

Indlægaf Buyer no 1 » 10. maj 2012, 21:10

Som man kan læse om i denne tråd, har jeg balanceret mine T1. Og hvordan er det så med lyden? Har det givet noget?

Det simple svar: Oh Yes!

Efter at have lyttet til dem i et knap et par uger er jeg ikke i tvivl om, at det har givet et løft på stort set alle områder. Som med HD800 oplever jeg det som et trin op i næste klasse. Og med T1 føles det faktisk som om dette trin er endnu større end det var med HD800. Her kan det godt være euforien løber lidt af med mig, da jeg ikke har mulighed for at sammenligne direkte. Men umiddelbart oplever jeg det som et lidt større ”trin”, end som jeg husker det med HD800.

Lyden bliver mere komplet og med mere ”klangfylde”. Der kommer en ro og naturlighed over lydbilledet, måske den berømte sorte baggrund. Dynamikken bliver bedre. De stille passager virker mere stille og de kraftige passager virker kraftigere. Forskellen opleves simpelthen som større (Så ja, mcfrede, de er blevet mere buyer-dynamiske :lol: ). Soundstagen virker også som om den lige har fået en tand mere, det samme med detaljer og opløsning. Men fremfor alt fremstår de med et lydbillede som jeg oplever som mere uanstrengt og naturligt, og med en høj grad af autencitet over sig. Helt tilsvarende det jeg oplevede med HD800.

På ét punkt er der dog en endnu mere markant forskel: Bassen. Efterhånden som jeg arbejder mig igennem min musiksamling, bliver jeg igen og igen overrasket over hvor god den er blevet. Jeg ved man skal passe på med at sige den slags, men dette er nok den bedste basgengivelse jeg indtil videre har hørt fra et par hovedtelefoner, inklusiv HD800 og Stax 009.

På nogle indspilninger er den svag og tilbagetrukket. På andre er den fremhævet og oppustet. På de rigtige indspilninger sidder den lige i skabet. Tør, kontant og frem for alt meget meget kontrolleret. Dyb og samtidig meget artikuleret. For første gang hører jeg ”rumlebassen” på Laurie Andersons My Compensation på et par hovedtelefoner. De ”indvendinger” jeg havde omkring bassen da jeg første gang skrev om T1, er stort set forsvundet :-o

Samlet set har det igen været en overraskelse for mig, hvor meget en balancering egentlig kan betyde. Jeg kan stadig ikke helt gennemskue de tekniske aspekter, men løftet i gengivelseskvalitet er for mig ikke til at tage fejl af. Så alt i alt en relativ billig opgradering, med stor effekt.

Jeg er en glad mand 1musik
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden

Re: Beyerdynamic T1 – balanceret

Indlægaf vaskebjørnen » 14. maj 2012, 22:09

Oprindelig trĂĄd ligger her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=1739
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst