Sony EX310



Sony EX310

Indlægaf vaskebjørnen » 2. aug 2012, 08:13

Mine sony ex310 er blevet trukket adskillige gange af Just Audio uHA-120 forstærkeren og med min rockbox'ede ipod som kilde, et fint koncept, meget lækker med iem når jeg bevæger mig rundt på jobbet.

Billede
EX310LPB med supertips GEL

Jeg lyttede til Aerosmith - Janie's got a gun og AC/DC - The Furor.

Jeg måtte konstarer at i begge numre lå bassen som det rullende fundament i musikken med en stortromme der træder fint igennem ved hvert slag. Hele bunden ligger flot som den skal, mellemtonen er ret godt med. men diskanten derimod er en lidt irriterende historie for der skal noget volume på før den træder rigtigt frem, så hvis jeg lytter lavt er den for tilbagetrukken det er irriterende for det er jo ikke altid det er trommehinde massage der ønskes.

PĂĄ Perfect Circle - annihilation

Her ligger klokkespillet fremme og lige bag hviskes lyrikken, de er nemme og hører begge, længere inde i nummeret sniger guitar og trommer frem nærmest underliggende klokker og vokal men alligevel til at seperer ikke noget analytisk men dynamisk og musisk.
PĂĄ Peace Love And Understanding
Klarer de den dovne stortromme overbevisende og med tyngde uden det går ud over diskanten, de er ikke på højde med detaljerne i ultrasone pro900 men klart mere fremme end Audio technica pro700mkII mens bassen er godt placeret mellem de to ikke så dyb og brutal som pro700mkII men lidt raffineret hen mod pro900.

Smides der elektronisk musik efter dem kommer de virkelig frem med masser af dynamik og de virker som om der bare skal hældes mere power i dem, her er de virkelig stærke.

EX310 ligger i den varme side diskanten er ikke påtrængende eller aggressiv men den er der.

Jeg har forsøgt med flere forskellige tips på disse in ears og er end med en Supertips gel som giver mig en god komfort/isolation og en godbas.
Undervejs har jeg prøvet Sony hybrid, Comply foam & Supertips gel.

Sony hybrid:
Jeg startede med hybrid de havde det bedste fit af dem der fulgte med, men med ønsket om en strammere bas og bedre isolering blev hybrid langt på hylden.

Comply foam:
Super fit og komfort syntes dog tyngden / dybden pĂĄ bassen den blev mindre i forhold til hybrid tips.

Supertips gel:
lidt mindre komfortabel end Comply foam, men sidder godt og behageligt, god isolering. god dyb basgengivelse med masser af bund.

Noget negativt må der osse siges, de er håbløse og cykle med pga deres udformning de suser frygteligt i vinden.

Oprindelig tråd ligger her med plads til kommentarer og spørgsmål
WARNING:DO NOT ATTEMPT TO DRIVE OR OPERATE HEAVY MACHINERY WHILE PLAYING YOUR AIR GUITAR

[GEAR] On the go: Ipod 160GB : Qusp LOD : Alo RX : Future Sonics Atrio
vaskebjørnen

Brugeravatar
Kabelsnedker
 
Indlæg: 2165
Tilmeldt: 19. nov 2011, 15:13
Geografisk sted: Næstved

Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron