Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro



Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro

Indlægaf Mataugust » 7. jul 2012, 14:20

Nu har jeg spillet på dem nogle dage, og jeg bliver mere og mere begejstret, med det forbehold at jeg håber på lidt mere mellemtone når de er helt spillet til. Bassen er dyyyb og markeret, mellemtonen er tydelig og detaljerig, men virker lidt "dåset" i forhold til Shure SRH940 - diskanten er bare lækker til mit brug. Umiddelbart virker de bedst til rock/pop/ musik der kræver punch, men de kan sagtens spille klassisk. Der er jeg bare mere følsom overfor kedelige indspilninger, og hovedtelefonerne redder ikke noget. Hvis lyden er kedelig, så lyder det kedeligt.
Flere indtryk senere.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Sv: Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro

Indlægaf Mataugust » 11. jul 2012, 12:13

Væk er dåselyden, væk er den overdrevne bas, væk er den overdrevne punch og tilbage er der ren vellyd. Detaljerig i hele frekvensområdet, afslappet at høre på, uanset om jeg bruger den med ipod/fiio eller dacmagic+. De lyder selvfølgelig bedst med dacmagic. Kunne godt tænke mig at høre dem på sådan en fa1 forstærker- måske til efteråret. Jeg har altid haft det svært med historiske klassiske optagelser, og det ændrer de ikke på, dertil afslører de for meget, men jeg kan sagtens høre eks. Hank Williams der er optaget i 50'erne (eller er det 40'erne?)
Pro'erne er bedre, på alle områder, end mine borede Shure SRH940, men forskellen er ikke så stor som forventet. Det siger nok mere om 940 end om pro'erne. Det kunne være rigtig spændnde at høre pro mod beyers T5p og Denon D7000, det må være dem de skal sammenlignes med, den lukkede konstruktion taget i betragtning. Jeg er ikke særlig god til at huske lyd, men jeg er lige så glad for disse som jeg var for Hd800, selvom HD800 selvfølgelig giver et meget større rum.
Hvis jeg skal sige noget negativt, så må det være at jeg slet ikke kan holde ud at bruge mine triplefi 10 nu. De er simpelthen for utilfredsstillende at høre på.

Sendt fra min Galaxy Nexus
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro

Indlægaf Mataugust » 13. jul 2012, 23:58

Det er som om der kommer mere og mere rum i dem, dejligt. Selvfølgelig ikke på HD800 niveau, men rigtig godt for en lukket telefon at være.
En Naxos triple cd, som jeg havde afskrevet som trist inspillet er nu pludselig kommet til live og lyde aldeles fremragende. Det kunne hverken SRH940 eller HD800 fĂĄ den til. SĂĄ nu kan jeg side og nyde noget af J.S. Bach's orkestermusik rulle2.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro

Indlægaf Mataugust » 23. jul 2012, 00:26

Det virker som om Shure 940 har et større soundstage end pro'erne, men samtidig er der rigtig mange lyde der kommer længere væk på pro'erne end på 940'erne. Det virker lidt mærkeligt.
Hører lige nu Heard it through the grapewine med The funkomagic orchestra på pro'erne, og der er nogle fingerknips der står knivskarpt, men samtidig lyder som om der bliver knipset i langbortistan. Resten af orkesteret står forholdsvis tæt på.
På 940 breder orkestret sig mere, men til gengæld bliver knipsene inden for orkestret.
Pro'erne har udviklet sig sådan (ellers har mine præferencer) at 940 er eftertrykkeligt sat af. Pro har simpelthen mere af det hele, men kun når musikken kræver det. Mere punch, dybere bas, klarere mellemtone, mere afslappet diskant.
Jeg ville ønske jeg kunne komme til København på onsdag så jeg kunne sammenligne den med D7000, det tror jeg kunne være rigtig interessant.
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro

Indlægaf Mataugust » 24. jul 2012, 23:35

Jeg var hos Stollesen i Næstved for at sælge mine SRH940, og vi fik samtidig mulighed for at sammenligne lidt forskellige bøffer. Jeg havde også medbragt Signature Pro, og Stollesen har et helt arsenal af hovedtelefoner hvoraf den "ringeste" er slut destinationen for de fleste mennesker.
Vi brugte CD -->Ear Dac-->Violectric V200.

Startede med JVC DX-1000 vs. Signature Pro. Jeg synes DX bassen virkede svampet og ganske ude af kontrol i forhold til Signature Pro ligesom der ikke var så meget smæk og smæld i dem. Så mit førstevalg blandt dem,uanset musikstil, ville helt klart være Signature Pro. Stollesen mente at kunne høre et lidt større soundstage i DX, jeg hørte det ikke rigtig, så det er ikke en meget stor forskel der er.

Beyerdnamic T1 vs. Signature Pro. Det er som at spørge hvad der smager bedst - en belgisk luksus munkeøl eller en 18 år MacAllan whisky. Hver ting til sin tid. Jeg savnede punch og drive i T1'erne, men dens soundstage gjorde underværker for de Bach kantater jeg havde tage med. Da jeg stadig kun har penge til en af dem må jeg sige at Signature Pro er den mest alsidige af de to, så jeg er godt tilfreds med det valg jeg har truffet ----Meeeen det kunne være rart med en T1 til noget af musikken.

Denon AH-D2000 vs. Signature Pro. Der er ikke så meget at sige. Denon fik ikke et ben til jorden i den konfrontation, så jeg brugte ikke mange kræfter på at høre hvor forskellene lå. Denon har dog et lidt større soudstage end Signature Pro, jeg formoder det er på grund af den ringere isolation, men det er gætværk.

Shure SRH940 vs. Signature Pro. Shure lyder egentlig meget som Signature Pro, men Pro har bare mere af det hele. Fastere og dybere bas, mere detaljeret mellemtone, lækker og åben diskant. Og punch og attack i en grad som jeg er ved at blive dybt forelsket i...
Audioquest Diamond-->
Denafrips Ares -->
Cambridge CXC --> Luxman LV-107u --> HL Adapterboks--> AKG K701/Grado GS100/Philips A5pro
Thorens TD320 -->Trichord Dino -->
Mataugust

Brugeravatar
 
Indlæg: 2755
Tilmeldt: 25. sep 2011, 22:37
Geografisk sted: Slagelse

Re: Lytteindtryk af Ultrasone Signature pro

Indlægaf Buyer no 1 » 3. jan 2014, 20:44

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=1941&hilit=signature+pro hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst