Fischer Audio Oldskool'70



Re: Fischer Audio Oldskool'70

Indlægaf librarian » 7. jun 2013, 10:40

Billede
Billede
Billede

SĂĄ fik jeg den!!!

Det lille jackstik passer fint til min Colorfly C4. Stikkets udformning er lidt spidst i enden, og det betyder at det ikke kommer i karambolage med hukommelseskortet i afspilleren, og det er da dejligt!

Hovedtelefonen kom meget fint pakket ind, og emballagen lignede egentlig noget meget dyrere...men det er nu ikke noget, jeg personligt vægter særlig højt. Der følger en lille stofpose med, men det er egentlig også ligegyldigt for mig, da den ingen beskyttelse yder alligevel...men fint ser det ud:_)

Den virker meget solidt bygget, og det er til gengæld godt, da det netop er en hovedtelefon, jeg har tænkt mig at smide i tasken og den slags. Kablet er fladt i udformningen, relativt tyndt. Sådan lidt mat, fedtet, gummi...ikke lige min favorit. Jeg kan bedst lide mine kabler glatte, lige som beyerdynamics meget tynde, glatte og faktisk utrolig holdbare kabler. Splitteren er såmænd pæn nok, men måske en anelse for stor, hvis jeg virkelig skal gå i detaljer. Også til at leve med.

Komforten virker umiddelbart ok. Der er et vist pres på ørerne, meget centralt. Føles som en lille blød kugle, der presser midt på øren (på den dér dims, der sidder og stritter lige inden selve ørekanalen begynder... (den formulering kunne nok forbedres...). Jeg vurderer at bøjlen kan bearbejdes, hvis man vil justere presset. Måske ikke helt så god komfort som Yuin, da presset virker meget centralt, hvor Yuin fordeler presset over hele koppens flade. Men jeg kan nok vænne mig til det. Den sidder på ingen måde ubehageligt. Bøjlen er trin-justeret, og det virker rigtig godt. Solidt og brugbart.

Lyden (spiller fra Colorfly C4): Uden at konkludere noget som helst, så er lyden helt sikkert ingen skuffelse. Af en hovedtelefon til ca. 600,- pakket ind i en meget fiks, lille og praktisk form, synes jeg, at der er tilfredsstillende lyd. Den kunne godt være på niveau med G1A. Det er lige deromkring i hvert fald. Den tåler ingen sammenligning med de DT-1350, jeg skiftede fra, da jeg netop havde udpakket Oldskool '70. Så ingen sensationer her...

Bassen er meget tilstedeværende. Nogenlunde fast i kødet. På noget musik kan den spilde lidt på mellemtonen, men ikke noget meget alvorligt. Den går egentlig ret dybt, og vil nok klare det meste tilfredsstillende.

Mellemtonen er relativt flad/neutral, og detaljeringen er ret god. I den øvre mellemtone på vej op i diskant-frekvenserne mærker jeg en lidt ubehagelig skarphed. Jeg håber den fortager sig med lidt tilspilning.

Diskanten virker meget udstrakt for sĂĄ lille (og billig) en hovedtelefon. Men det er lidt tidligt at sige noget konkluderende om, hvor raffineret den er. Der er lidt skarphed hist og her, men jeg er meget tilfreds med detaljeringen.

Isolation er der ikke meget af, selvfølgelig. Jeg tror faktisk at Oldskool '70 lukker mere lyd ud end Yuin. Og det er ikke så godt.

Overordnet er jeg imponeret over hvor godt det hele spiller. Helhedsindtrykket er virkelig godt. Der er en god sammenhæng og klarhed. Soundstage er heller ikke skidt.

Hvis den nævnte skarphed fortager sig, er der ikke ret meget at være irriteret over. Lige nu er jeg glad, synes den er skidesmart!!! Når jeg har fået lyttet dem godt til, vender jeg tilbage med noget mere konkluderende.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Fischer Audio Oldskool'70

Indlægaf librarian » 10. jun 2013, 12:14

Lyden er fortsat meget tilfredsstillende. Ikke samme høje opløsning som dyrere hovedtelefoner, men den gør det generelt godt. Også fra mobiltelefon, faktisk. Jeg synes også at skarpheden har fortaget sig lidt - eller også har jeg bare lært at acceptere den. Den er stadig lidt generende ved høj musik.

Eneste problem er komforten, da jeg bliver lidt øm på ørerne efter et par timer. Dette kan nok løses ved at rette lidt på bøjlen, så trykket mod øret bliver mindre, men jeg ved ikke rigtigt...Lydmæssigt vil det ikke være alt for godt...men det ender nok med at jeg eksperimenterer lidt med det.

Hmm...nu har jeg to nyanskaffede hovedtelefoner (den anden er dt-1350), der hver især lyder temmelig godt, men ikke er behagelige at have på i timer ad gangen...
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Fischer Audio Oldskool'70

Indlægaf Buyer no 1 » 30. jan 2014, 21:03

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=3084 hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst