Hisound BA100



Hisound BA100

Indlægaf librarian » 20. nov 2013, 10:23

Jeg har været så heldig at få tilsendt et sæt in-ears fra Claus. Det drejer sig om Hisound Audio BA100. En enkelt ba-driver in-ear (Hisound har vist selv designet driveren, hvilket er usædvanligt - især i denne prisklasse). Her følger billeder og lytteindtryk. Vi begynder med lidt billeder, og så skal der ellers bare lyttes. Lytteindtrykkene vil blive postet efterhånden som jeg lærer den at kende.

Pakken:
Billede
Bagsiden af pakken med specifikationer:
Billede
Transportæske (fin) med indhold:
Billede
3 sæt siliconetips, 1 sæt skumpropper a la complytips, skjorteklip, kabelfisk:
Billede
Og her dem, det i virkeligheden handler om:
Billede
Mikrofon:
Billede
Y-splitter
Billede
Og sĂĄ i gang med at lytte. Begynder med Colorfly C4:
Billede
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hisound BA100

Indlægaf librarian » 21. nov 2013, 15:01

Første indtryk:

Tør. God separation. Relativt neutral/lineær (måske lidt fyldigere i bunden). Solid bas.

Lidt om lyden:
Jeg lytter normalt til Beyerdynamic T70 og Heir Tzar350. Overvejende lyse signaturer. BA100 er noget mørkere, men det er nok de færreste, der vil opfatte den som mørk. Jeg vil tro at signaturen minder om f.eks. Fischer 003 i forhold til mørk-lys skalaen. Relativt neutral. I forhold til T70 og Tzar350 mangler BA100 en masse (primært luftighed, positionering, dybde, detaljer), men den koster også kun ca. en femte- eller sjettedel, så jeg dropper direkte sammenligninger.

De lyder godt, synes jeg. Når jeg glemmer at lytte kritisk, bare lader en playliste køre derudad, opdager jeg, at foden vipper og jeg sidder simpelthen bare og hygger mig. Det er helt klart en seriøs in-ear, men den har også en god sjat "fun-factor". En kombination af god detaljering, godt punch og BA-driverens hurtighed. Den spiller mange forskellige genrer godt. Jeg hører med succes både pop/rock (f.eks. Love Shop, Cardigans, Black Sabbath), Soul (f.eks. Aloe Black, Amy Winehouse, Aretha Franklin), reggae (f.eks. Johnny Osbourne, Barrington Levy, Billy Boyo, Madlibs dj-albums). Den har faktisk en rigtig god bas til reggae. Jazz og klassisk går også ok, men jeg synes at BA100 inviterer mig mere til den rytmiske musik i den populære afdeling. Jeg tror der er noget med tonen...når det bliver akustisk og for nøgent, lyder det ikke altid naturligt nok, men jeg kan ikke rigtigt sætte ord på endnu. Jeg er særligt imponeret over instrument seperationen. BA100 har en meget tør lyd, hvilket jeg godt kan li'. Til gengæld klinger tonen hurtigt ud. Og det er vel et trade-off for den gode seperation. Det er et bytte jeg gerne går med på, for lige så dejligt det kan være, at svømme hen i en varm og forførende lydsignatur, lige så ødelæggende kan det være for oplevelsen, hvis frekvenserne forstyrrer hinanden og instrumenterne flyder sammen til en ensartet grød. BA100 har ikke den mest imponerende soundstage. Og den har ikke en varm lyd. Men det den gør, gør den faktisk rigtig godt. Lige i den sammenhæng kan den måske minde lidt om ER4; den lidt monitor-agtige præsentation med fokus på detaljer.

Jeg afprøvede ganske kort hvordan BA100 ville lyde med dårlige filer og kilde. TDC Play på min HTC Desire telefon. BA100 afslører tydeligt dårligdommene. Det lyder tyndt, livløst og komprimmeret. I øvrigt lyder den bedst på Colorfly'en gennem dennes 6,3mm. udgang, som er kraftigere end dens 3,5mm. udgang. Selvom følsomheden på BA100 er høj, skal de have noget at leve af for at lyde godt. Jeg kan ikke anbefale BA100 til brug med alt for komprimmerede filer, alt for ringe kilde eller alt for svag forstærker. Jeg kender ikke så meget til nyere telefoner, men jeg tror at min telefon er i særklasse dårlig. Så måske er BA100 helt ok med iPhone ol. (har ingen anelse). Baseret på egne erfaringer vil jeg sige, at alt under en clip+ med flacfiler er for dårligt til BA100. Den er faktisk ret afslørende - eller omvendt ret gavmild med detaljerne, hvis man behandler den ordentligt.

Lidt om det funktionelle:
Jeg har ikke haft problemer med at få driverne placeret rigtigt i ørerne. Jeg proppede dem bare ind med de siliconetips, der sad på fra begyndelsen. Og det virkede fint. Efter at have prøvet de medfølgende tips, er jeg gået tilbage til default. Man kan have dem på med kablet over øret, hvilket jeg normalt foretrækker, men i dette tilfælde synes jeg de sidder bedst på mig med kablet hængende lige ned. Minijack-stikket er lidt specielt, det ser ud til at der er fire små hakker i connectoren. Den går helt i bund på colorfly'ens indgang, men da jeg prøvede på min telefon, ville det sidste hak ikke med ind. Den spillede dog alligevel. Kablet virker tyndt og jeg tror man skal være forsigtig med det. Den medfølgende æske er fin til opbevaring. Ved hårdt brug over en længere periode, ville jeg være bange for, at kablet ikke ville holde. Bare et gæt. Mikrofonen har jeg ikke afprøvet, og det kommer jeg heller ikke til.

Jeg lytter videre, og mĂĄske kommer der flere indtryk dumpende efterhĂĄnden.
Stationært: Sansui SR-222 MK-V|Ontech Monsterdac V3>Luxman C/M 02
Transportabelt: Zstella usb dac
Hovedtelefoner:
AKG K240 DF / AKG K400 / ER4S
AKG K340 / Hovedgrej No. 1 / ikko oh1
Stax SRD7 MK2 > Stax Lambda Pro
librarian

 
Indlæg: 2518
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:36
Geografisk sted: København

Re: Hisound BA100

Indlægaf Buyer no 1 » 20. feb 2014, 20:43

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=3581 hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst