Myst Nail 2



Myst Nail 2

Indlægaf Ostebaronen » 10. maj 2014, 22:38

Jeg var jo så heldig at få et sæt Myst Nail 2 af Claus, som tak for det arbejde jeg har gjort her på forumet. Så der skal lyde et veldigt stort tak til Claus for denne dejlige gestus. rullw3

Indpakning
Myst gør sig ikke det store ud af pakke deres produkter særlig fancy ind. Så måden jeg modtog Nail 2 var i en gennemsigtig zip-lock pose. Der fulgte hverken dutter, manual eller noget andet med. Så ved man at alle pengene er brugt på at producere selve hovedtelefonen.

Byggekvalitet/fit/kabel
Men første indtryk er at de er små! Set i forhold til nogle af de andre In-Ear monitorer jeg ejer, så er Myst Nail 2 helt klart den mindste, det er utroligt at man kan bygge dem så småt. Jeg har nogle Brainwavz R3 som indeholder 2 dynamiske drivere som set i forhold til er monstrøse! Selvom de er bitte små, så er der lagt en del håndværk i dem for de føles ikke skrøbelige på nogen måde. De er ganske solide. En god ting ved at de er så små så kan de komme ind i selv de mindste ører, det ser jeg ganske positivt på da det ikke begrænser hvem der kan lytte til dem.
Kablet på Nail 2 er noget jeg ikke bryder mig super meget om da det har tendens til at sno sig rigtig meget, men det er medgørligt hvis man ikke ruller det rundt om hånden eller sin enhed. Ellers former kablet sig efter dette og vil meget gerne sno sig. Jeg har ikke oplevet noget mikrofoni med kablet, men det er fordi jeg bruger dem over øret, men da det er lidt stift i sin natur tror jeg gerne på at det kan skabe lidt mikrofoni hvis man ikke har dem over øret. En anden ting ved kablet er at man har valgt at sætte et vinklet Neutrik mini-jack stik på, som ikke er et af de små af slagsen, det kan måske forbedres i en anden revision af hovedtelefonen hvor man sætter noget på som er lidt mindre.

Billede

På billedet ses Myst Nail 2 i forhold til Brainwavz R3, JBL j33a og Brainwavz S1. Under hele mit lytte forløb har jeg benyttet mig af mine custom sleves, så det der høres med et sæt almindelige propper er muligvis ikke det samme.

Billede

Lyd
Da jeg modtog mine sleeves brugte jeg dem med de Brainwavz S1, som findes på billedet ovenfor. De er virkelig nogle baskanoner, men bas af den gode stramme slags, men nogle gange kunne det blive lidt for meget. Myst Nail 2 har en helt anden lydsignatur i forhold til S1 det var noget af en omvæltning da jeg var ret vant til den tunge lydsignatur S1 har og over til en meget mere neutral lydsignatur som Nail 2 tilbyder. Men siden jeg modtog dem har Nail 2 været min daily driver og har fået ganske meget spilletid og har nok spillet de første 200 timer. Så vil mene at de har fået den burn-in de skal have. Jeg vil dog ikke mene at de har ændret sig drastisk i deres lydsignatur.

Soundstage
Jeg synes selv at soundstage med disse in-ears er ganske bred og dyb. Jeg har slet ingen problemer med at seperere instrumenter fra hinanden og de føles på ingen måde klaustrofobiske. Jeg føler det som om at musikken kommer lidt udenfor hovedet, men størstedelen bliver dog indeni. For en IEM synes jeg det er ganske godt klaret.

Bass
Som nævnt er bassen ganske anderledes i forhold til den på Brainwavz S1, men det er nok mest fordi S1 har en større fokus på denne og meget mere impact og er meget mere boomy i de nedre regioner. Myst Nail 2 er meget hurtigere og aldrig boomy. Bassen går også super dybt, helt helt ned i kælderen. Ligeledes spares der ikke på detaljerne i bassen, alt står krystal klart! Så her mangler den slet ikke noget, men nok ikke noget for bassheads.

Mellemtone
Myst Nail 2 gør et rigtigt godt job i mellemtonen området også. Jeg vil sige de er mellemtone centreret i og med at denne er fremhævet i forhold til de andre regioner. De er dog en lille bitte smule varme i det i dette område eller med andre ord en smule rullet af. Men der mangler slet ikke nogle detaljer, jeg synes det hele stadig kommer med, selvom det er lidt rullet af.

Diskant
Hvis du er følsom over for diskant, sibilans og skarpe S'er, så er denne IEM måske noget for dig. For det er der ikke særlig meget af med denne hovedtelefon. Det betyder dog ikke af kurven ruller af lige efter mellemtonen slutter. Men den ruller den bare en smule af så den giver en lidt mere høflig repræsentation af denne. Du bliver slet ikke overfaldet, som du måske ville med et par Grado SR325. Omkring de 9-11 kHz begynder de stille og roligt rulle af, så nogle vil måske mene at de lyder en lille smule mørke end de er vant til. Personligt synes jeg ikke de er mørke, selvom de måske lyder en smule mørkere end SR325 f.eks.

Konklusion
Jeg synes det er en rigtig god IEM, og synes det er utroligt hvor meget vellyd der kan komme ud af disse små huse og enheder. De har en lidt unik lydsignatur, som jeg ikke har hørt med andre IEM's. De er super flade fra ca. 10kHz og helt ned til det ikke er hørtbart mere. Hvor mellemtonen er varm i det og diskanten er rullet af. Den vil næppe fornærme nogle men synes denne blandning virker rigtig godt. Det eneste jeg savner lidt er lidt mere tyngde i bassen, da jeg er lidt af et basshead.
Så alt i alt for en hovedtelefon som bliver lavet i fritiden af en par Russere, så synes jeg det er en rigtig god IEM de har fået lavet sig der. Jeg har ikke hørt så mange IEM's i den høje ende, men jeg synes man får rigtig meget vellyd for det Nail 2 koster.
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Myst Nail 2

Indlægaf Buyer no 1 » 17. jun 2014, 21:04

Den oprindelige tråd er her https://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=4032 hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst