Baldoor/Mrice Earbell E100 - Review



Baldoor/Mrice Earbell E100 - Review

Indlægaf Psymon » 8. maj 2015, 11:17

Jeg faldt over et review af Baldoor E100 (også markedsført som Mrice E100) på Head-fi HER

Jeg har en kammerat i London der tilfældigvis skulle et smut hjem til danmark, så jeg købte dem til 120kr hos Amazon.co.uk og fik dem sendt til ham. (De kan umiddelbart købes Her.

Jeg har aldrig rigtig gjort mig i earbuds, så vidste ikke hvad jeg skulle forvente. Jeg har dog haft lidt problemer med in-ears og mine CIEMS, da jeg har store og dybe ørekanaler, min kæbeposition påvirker derfor fit enorm meget :( så tænkte earbuds måske var vejen frem.

Jeg har nu haft mine E100 i 2 ugers tid, og må erkende at mine CIEM fra CustomArt ligger i skuffen og mine Sennheiser HD650 bare hænger på væggen. Det er lidt skræmmende at et par Earbuds til 120kr i 2 uger har pensioneret for alt for mange penge høretelefoner :shock:

Jeg er ikke den bedste til at beskrive lyd sĂĄ selve lydafsnittet bliver lidt kort, og jeg vil fokusere pĂĄ nogle af de ting der har givet mig en god oplevelse og overrasket mig positivt.

Første positive oplevelse var hvor meget en earbud minder om brug af åbne full size bøffer. Det er virkelig rart at de ikke isolere mig fra omverdenen. På kontoret kan mine kollegaer få fat i mig uden at vinke vildt og voldsomt. Samtidig giver de ikke den lidt indelukkede lydoplevelse som jeg synes min CIEMs godt kan give mig.

Bas:
Grundlæggende synes jeg rigtig godt om bassen. Den er ret kontakt og dyb, og passer godt til mine præferencer af musik. Jeg har lyttet en del til Sean Rowe de sidste par dage, og hans dybe vokal lyder rigtig godt på dem.
Når der ryger noget elektronisk på, så følger bassen godt med, og der leveres både dybde og punch, alt efter hvad der efterspørges. De levere ikke helt samme punch som mine CIEMs, men synes ikke jeg mangler noget når jeg sidder og lytter.

Mellemtone:
Grundlæggende så synes jeg vokaler gør det rigtig godt på disse earbuds, og det har været en fornøjelse at lytte til Fink og Nick Cave på dem.

Diskant:
Jeg har ikke oplevet nogen reel sibilans, men de første par dage syntes jeg godt diskanten kunne være lidt metallisk. Den er dog blevet rundet lidt af over de sidste par dage, og om det er burn-in eller brain burn-in ved jeg ikke. Min oplevelse er at den er udstrakt og fint følger med.

Soundstage og detaljer:
Jeg er meget imponeret over hvor stort et soundstage disse små earbuds har. Umiddelbart føler jeg den er både bredere og dybere end på mine HD650. Samtidig er detaljegraden og instrumentseparationen ret imponerende. Sidder mens jeg skriver dette og lytter til Biosphere - N-Plants og det er en fornøjelse at lytte til de små detaljer der forekommer i de ret minimalistiske elektroniske numre.

Komfort/Fit:
For mig sidder de noget nær perfekt, men men men, der kan jo ikke skiftes tips, så hvis de ikke passer kunne jeg forestille mig at de vil være et skidt bekendtskab. Jeg bruger dem med de små skumringe der følger med, hvilket gør at de ikke rykker sig rundt i øret. Jeg har bestilt et sæt Jabra Eargels jeg skal have testet på dem når de engang kommer fra kina. Jeg har dog mest gjort dette for at se om silikone er bedre end skum i forhold til komfort.
Skumringene kan godt "kradse" lidt engang imellem, men for det meste så glemmer jeg at de sidder i ørene, hvilket er et stort plus.

Amping:
De er enormt nemme at drive, hvilket er rart, da min Sony Z3 lyder ret godt, men ikke har så meget power at rykke med. Jeg synes dog de skalerer ganske godt når de ryger i min O2/oDAC eller min Creative E5. I min O2/oDAC kombo er baggrunden helt sort, hvorimod der er en svag susen i min E5, det kan dog kun høres når der ingen musik spiller. Det er dog en generel ting ved E5'en, den har ikke en helt sort baggrund.

Konklusion:
Alt i alt er jeg enormt tilfreds med mine E100. De gør det enormt godt med alt hvad jeg smider efter dem. Eneste ulempe er at de ikke kan bruges til at lukke verdenen ude, så de komplimenteres godt af en lukket full size eller en godt isolerende (c)IEM.

Billede
Psymon

 
Indlæg: 786
Tilmeldt: 18. nov 2012, 13:11
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Baldoor/Mrice Earbell E100 - Review

Indlægaf Buyer no 1 » 25. maj 2015, 18:53

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=11&t=4746 hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron