Monoprice Monolith m1060 indtryk!



Monoprice Monolith m1060 indtryk!

Indlægaf Maerkedahl » 20. nov 2017, 14:28

Har lige fået dem ind ad døren. Har lyttet 30 min og jeg må sige... Jeg er blown away! Hold nu op, hvor lyder de godt!

Første indtryk. Meget balanceret lyd, synes jeg. God separation. Helt andet niveau af detaljer end fra mine Sennheiser hd580. Dybere og mere defineret bas. Mindre rod i mellemtonen - bedre definition/opløsning. Vokaler er dejligt luftige. Diskanten er super detaljeret, men ikke trættende. Luftig eller sød vil jeg næsten kalde den. Soundstage er måske lidt bedre end hd580, men jeg synes alt lyder tæt på hovedtelefoner ift. mit anlæg.

Kæden er spotify på pc til audiolab m-dac til min "high version" zero zone Lehmann BCL kopi til m1060'erne.

Har hørt:
Jennifer Warnes - the hunter
Diana Krall - The girl in the other room
Jens Jefsen trio - Bejazzled
The Dave Brubeck Quartet - Time outBillede

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Monoprice Monolith m1060 indtryk!

Indlægaf Maerkedahl » 20. nov 2017, 16:28

Nu har jeg jo ikke hørt LCD-2, men man kan sikkert komme tættere på dem med diverse mods, men til mine ører, der lyder de virkelig godt stock. Jeg kan heller ikke høre nogen ringen ved 5 khz, som folk snakker om. Tror måske folk har haft for store forventninger til dem fordi de har været hypet sådan. Men når det er sagt, så lyder de faktisk også godt bare fra telefonen. De er i hvert fald ikke lige så svære at få til at lyde godt, som mine HD580. De lyder noget rodet på telefonen...

Jeg sidder pt. og hører "Snarky Puppy - We like it here" i FLAC. Tror det er første gang jeg for alvor har kunne høre forskel på lossless of spotify.
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Monoprice Monolith m1060 indtryk!

Indlægaf Maerkedahl » 25. nov 2017, 22:13

Øj, jeg må sige, jeg er begejstret. Det er klart de bedste hovedtelefoner jeg har hørt, selvom jeg ikke har hørt så mange. Muligvis kan sennheiserne komme til at lyde lige så godt, hvis de får en virkelig god forstærker bag, men m1060 lyder sgu godt, selv direkte fra min mobil. De lyder selvfølgelig bedre gennem forstærkeren, men de er dælme fede.

Kender I denne fornemmelse man får i maven, når man kan høre sprødheden i strengeinstrumenter eller horn? Dét kombineret med de meget fine detaljer, virkelig stor dynamik og afgrundsdyb bas er de største sell points i mine øjne. Al ting lyder bare rigtigt. Mere kan jeg ikke sige, tror jeg.

Og nåja, så lyder de også godt på den Q350 DAP jeg fik af Kvik



Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Monoprice Monolith m1060 indtryk!

Indlægaf Maerkedahl » 6. maj 2018, 23:24

Øv øv, så skete det også på mine bøffer, at træet knækkede... Indtil videre er det kun et kosmetisk problem, men ærgerligt, hvis den knække helt over.

Nu må jeg lige finde ud af, hvordan det er med reklamationer på Amazon.

De lyder stadig fremragende. Jeg er virkelig glad for dem!

Sendt fra min ONEPLUS A5000 med Tapatalk
Maerkedahl

 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 1. aug 2017, 18:52

Re: Monoprice Monolith m1060 indtryk!

Indlægaf Krellef » 14. nov 2018, 20:41

Det oprindelige emne er at finde her: viewtopic.php?f=11&t=6443
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 3 gæster

cron