The mighty and feared Philips SHIPS (SHP9500)



The mighty and feared Philips SHIPS (SHP9500)

Indlægaf Krellef » 8. nov 2018, 17:40

Endnu en dag – endnu et par hovedtelefoner.

Endda nogle, der har lidt af et ry for at nærme sig HD 600-territorie.

Der er naturligvis tale om Philips SHP9500.

Jeg har læst og set stolpe op og stolpe ned om disse hovedtelefoner, og stor var glæden, da jeg dagen efter at have besluttet mig for et køb, fandt et par til salg.

Jeg fik kastet nogle penge i sælgers generelle retning, og vupti – I dag kunne jeg hente dem.

Den oprindelige indpakning skal jeg ikke kunne udtale mig om, da mine ankom i en anonym papkasse, godt pakket ind i boblefolie.

SHP9500 er, i mine øjne, et par flotte hovedtelefoner. De er primært sorte med lidt hvid tekst på, og designet er relativt afdæmpet.

De vejer ikke alverden, hvilket er med til at gøre bærekomforten god. De klemmer ikke om hovedet – i hvertfald ikke mit. Her kunne jeg godt ønske, at de klemmede bare en anelse mere fra fabrikken, og at man så selv kunne ”motionere” dem, hvis man ønskede.

Nu kommer mine godtnok ikke lige direkte fra Philips, men en generel ting der nævnes i anmeldelser af disse hovedtelefoner, er at de nærmest sidder løst på hovedet, første gang de tages på.

De er derfor ikke en headbangers bedste valg...

Byggekvaliteten, spørger du?


Med udgangspunkt i, at de (såvidt jeg kan finde frem til) blev lanceret til blot 50$, synes jeg ikke der er noget at udsætte på dem. Jovist, de knirker lidt nu og da, og justeringsmekanismen til hovedbåndet er ikke så stramt, som det engang var – men vi bliver alle ældre, og uden at kende disse kanders alder, synes jeg at de er ældet med ynde.

De kommer ligeledes med et aftageligt kabel, som er i en ganske fin kvalitet. Jeg kunne godt finde på at købe en ModMic eller BoomPro, og lave dem om det et ypperligt headset.

Nåh ja, lidt info om lyden er nok en god idé...

I mine diskant-favoriserende ører, lød de mig en kende mørke, bastunge og anonyme ved første lyt.

1, 2, 3, however, og jeg fik tryllet lidt med dem – skumskiven foran driveren blev fjernet, og jeg introducerede et papstykke bag ørepuden, således at puderne blev lidt tykkere og der kom lidt mere luft mellem driverne og mine ører. Tadaa, nye hovedtelefoner! De er nu lysere, mindre bastunge og lyder til at have lidt mere personlighed.

OBS: Hvis du, ligesom jeg, har tænkt dig at sætte en papring bag puderne, skal du være forberedt på, at puderne, eller nærmere stoffet på dem, går i stykker i et vist omfang, og at du derfor IKKE kan gøre det om – det samme gælder skift af puder – her ødelægges de oprindelige puder fuldstændigt, for at blotte det plasticstykke, de nye puder skal monteres på.

Jeg synes, at soundstage på dem, er RET så vid med det rette musik. Seperationen af instrumenter er god, og de lyder umiddelbart til at være lidt af en multikunstner, hvad angår musikgenrer.
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: The mighty and feared Philips SHIPS (SHP9500)

Indlægaf Krellef » 8. nov 2018, 18:01

Her ses hovedtelefonerne, samt hvordan det ser ud med pap bag skummet...og nej, det er ikke pænt - men det virker BilledeBilledeBillede

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: The mighty and feared Philips SHIPS (SHP9500)

Indlægaf Krellef » 14. nov 2018, 20:31

Det oprindelige indlæg er at finde her: viewtopic.php?f=11&t=7054
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst