Indtryk af Superlux HD 668 B



Indtryk af Superlux HD 668 B

Indlægaf Krellef » 6. nov 2018, 15:52

1musik


Jeg har af et par omgange hørt om Superlux, og at deres hovedtelefoner, trods den lave pris, ikke skulle være helt i skoven rent lydmæssigt.

Forleden dag fik jeg mulighed for at købe et par brugte HD 668 B, endda med ekstra velourpuder, for en sølle hundredekroneseddel + fragt.

Jeg havde naturligvis læst og set en masse anmeldelser inden jeg modtog dem, men når jeg sjældent finder en reviewer at dele lydpræference med, synes jeg ikke altid at det er nemt at afstemme forventninger.

Så oprandt dagen hvor jeg modtog dem. Læderpuderne røg straks af, da de i samtlige anmeldelser jeg har set og læst, får læsterlige klø for at være – ja, billige og ukomfortable. Velourpuderne er yderst behagelige, og da HD 668 B ikke vejer meget, er de også behagelige til længere lyttesessioner.

Den øvrige byggekvalitet beskrives vist bedst med ordene: ”Man får som oftest, hvad man betaler for”.

Udover hovedbøjlen og holderne til ”vingerne”, som hviler på hovedet, er hovedtelefonen lavet af plastik. Hovedtelefonerne knirker ikke når man håndterer dem, men ellers er der vist ikke så meget andet pænt at sige om byggekvaliteten. Hermed ikke sagt at man bør frygte, at de falder fra hinanden ved almindeligt brug, men på ”lækre-materialer-skalaen”, scorer de 2/10 - fordi der trods alt er lidt metal involveret i konstruktionen.


Hovedtelefonerne kommer oprindeligt med 2 kabler – 1 på 1 meter, og 1 på 3 meter, hvoraf jeg kun fik et 3-meters med.

Kablet er ret tyndt, men til gengæld er det aftageligt, så hvis man træder i det med hovedtelefonerne på, skulle kablet gerne bare følge pænt med – og ellers kan det som beskrevet udskiftes.

HD 668B gør brug af, hvad jeg vil beskrive som ”vinger”, der hviler på hovedet, og forhindrer dem i at glide nedad. Det er for så vidt en udmærket idé, men for optimal komfort, kan det ske at man er nødt til at bøje dem lidt, for at justere hvor meget eller hvor lidt de skal presse på hovedet.

Lidt om lyden:

Jeg har haft et par HiFiMAN HE-350, som jeg - før jeg ejede HD 668 B – ville have beskrevet som værende lyse. HD 668 B er dog lysere endnu, og med lidt mere kant på lyden. Ønsker man mindre diskant i lyden, kan man med fordel sætte flere lag skum foran driverne – prøv dig lidt frem.

De er detaljerede og direkte at lytte til, og med en god portion ”attack” i lyden. Jeg vil også beskrive dem som værende relativt hurtige.

Hvis du en dag har et par hundrede kroner, du ikke ved hvad du skal gøre med, vil jeg anbefale dig at prøve HD 668 B, såfremt min beskrivelse af lyden er noget for dig.

Mere vil jeg ikke skrive om lyden, da jeg ikke ser mig selv som værende en erfaren nok lytter til at beskrive yderligere termer – og jeg ønsker ikke at lede folk på afveje :-)

Tak fordi du kiggede med thumbs thumbs
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers

Re: Indtryk af Superlux HD 668 B

Indlægaf Krellef » 14. nov 2018, 20:36

Det oprindelige emne er at finde her: http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f= ... cc2ea7e9d4
Focusrite Solo Gen 3 --> ZS10 Pro
Krellef

 
Indlæg: 792
Tilmeldt: 29. mar 2017, 19:13
Geografisk sted: 8900 Randers


Tilbage til Hovedtelefoner

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst