Bimmelim
Haps for en småkage der kom ind med 4 toget Det var dog ikke den sædvanlige velkomst man nu engang forventer med Sennheiser i og med at den luksuriøse hatteagtige æske manglede. Næ her får man blot en lille fin papæske til bøffen. Så meget desto bedre hvis I spørger mig, da jeg aldrig bruger æskerne til noget andet end støvopsamling, hvilket de til gengæld klarer til UG.
Det var dog ikke blot der man blev mødt af 'anderledes toner' fra den tyske bøfmanufaktør, for selve bøffen ser også mærkelig ud med dens tildækkede drivere - noget jeg ikke synes er passende til en jubilæums udgave der hylder den legendariske daddyo der startede hele denne kult indenfor bøfverdenen, som så igen satte endnu flere mini-brancher igang. Rørforstærkere har fx haft kronede dage efter denne Sennheiser gren er sprunget ud.
Ellers er det business as usual med hd58X: samme design, samme byggekvalitet og så er dens specifikationer stort set de samme som man finder hos hd660s - en kande jeg vel at mærke aldrig har lyttet til selv.
Lydmæssigt har det været lidt af en gyng-gang-gyng-gang bare de få timer jeg har haft den indenfor døren. Den første time lå jeg og chillede og tænkte at den egentlig mindede mig gevaldig meget om kaffebøffen over alle: hd650/6XX. Laidback, afslappet og en kende mørk i spyttet. Efter endnu en 5 minutter hvor jeg ihærdigt forsøgte at overbevise mig selv om at bibeholde den stock, besluttede jeg mig så i stedet for til at proppe Bo Hanssons udødelige Sagan Om Ringen på playlisten.
Det her er en skive jeg kender ud og ind - selv de små mikroskælv fra hammond orgelet kan jeg huske og jeg ved fx også at denne plade kommer med sin helt egen scene. Det er kort sagt en fremragende plade at sætte på for at få en fornemmelse for hvor panoramisk og dybdegående en bøf man har at gøre med. -Med hd58X var den helt forkert...altså scenen. Den lød sådan lidt småforstoppet og nærmest holdt lidt tilbage, hvilket egentlig giver meget god mening, når man tænker på at kopperne er dækket til med en gang gråt skum.
Nå jeg kunne sgu ikke dy mig længere, så jeg smadrede en kuglepen og brugte den lange tynde skriverolfert til at poppe ydergrillen af begge kopper, vel at mærke efter jeg havde taget puderne af. Operationen tog 2 minutter fra start til slut....og så skete der noget magisk!
Min lejlighede begyndte at smelte og luften begyndte at lugte af vĂĄd ost...nahhh jeg pjatter!
Men jeg fik da min scene! Og klarhed og luft og...ja den samme signatur men vigtigst af alt sĂĄ har man pludselig fĂĄet sig en Ă…BEN hovedtelefon...som den sjovt nok ogsĂĄ er annonceret som
Den lyder fantastisk nu
Jeg er som sagt just begyndt på en lang rejse med denne kande, men jeg vil dog allerede vove pelsen og sige, at den trumfer min forgående yndling i 6 serien, hd600. Hvorfor? Meget simpelt egentlig: større og bedre defineret scene, mere klar i spyttet samt den skønne tilføjelse af underbas Subbas for de mere internationalt bevendte af jer derude.
Jeg tror jeg holder her...men ja det kunne da være spændende at høre fra andre Massdrop kursister i kandeland.