Lake People G100



Re: Lake People G100

Indlægaf Kena » 22. aug 2012, 10:16

Anda var så venlig at udlåne sin Lake People G100 til mig en uges tid. For nylig anskaffede jeg mig en Denon D7000 hovedtelefon som jeg benytter på min Yulong D100 DAC/forstærker, og jeg var derfor nysgerrig efter at høre om der var yderligere forbedringer at hente med en god forstærker.

G100 er en meget lille forstærker. Sidste måned lånte jeg en Musical Fidelity M1HPA forstærker af Toppe i forbindelse med et mini-meet, og G100 er en dværg i sammenligning. Selv i forhold til min Yulong er den lille og fylder vel kun lidt over halvt så meget. Det betyder dog ikke at der mangler tilslutningsmuligheder, så den var koblet på min Yulong med et par XLR-kabler. Smag og behag er naturligvis individuelt, men jeg kan godt lide det rå og kompakte look .

Jeg har ikke haft noget at udsætte på min Yulong/Denon kombo, men med G100 bliver lyden lige et nøk bedre. Der kommer et større rum, instrumenterne bliver bedre adskilt og især bassen bliver mere præcis. Denon D7000 har en meget tung og karakteristisk dyb-bas gengivelse, og her bliver den med G100 mindre mudret. “The Last Resort” med “Trentemøller” er godt bas demo-materiale, og her flyder dybbassen meget mindre sammen. Det betød, at jeg for første gang simpelthen bare satte mig tilbage i stolen og nød musikken i stedet for bare at benytte det som sub-bas test.

I flere anmeldelser af Denon D7000 bliver problemer med “sibilance” nævnt, hvilken jeg oversætter som en ubehagelig skarphed i diskanten. Hidtil har jeg ikke mærket noget til det, men med G100 var der visse numre hvor det opstod. “Problemet” var ikke til stede hele tiden, og det var faktisk først sidst på ugen at jeg begyndte at lægge mærke til det. Det er ikke sikkert at det er forstærkeren i sig selv der giver denne skarphed, men i nok højere grad kombinationen af D7000, Yulong D100 ,G100 samt musikken. Fordi G100 gengiver musikken præcist, er der også nogle numre hvor man simpelthen bare må konstatere, at det er dårligt indspillet. Her tænker jeg især på moderne rock/pop.

Lake People G100 er klart på ønskelisten, eller afløseren G109P der står til cirka 3500 kr. hos Thoman. Nu glæder jeg mig også til også at lytte til Violectric V200 der nu er på vej rundt på lånetur.
AudioQuest NightOwl Carbon & PowerBeats Pro & Chord Mojo
Kena

Brugeravatar
 
Indlæg: 665
Tilmeldt: 6. dec 2011, 16:33
Geografisk sted: Amager

Re: Lake People G100

Indlægaf Buyer no 1 » 4. jan 2014, 18:27

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=10&t=1300&start=20#p36580 hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefonforstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron