Fa1 fra Siliconray



Fa1 fra Siliconray

Indlægaf Claus-DK » 28. apr 2012, 00:51

Jeg fik denne dejlige forstærker ind af døren i denne uge og har leget lidt med den de sidste par aftener..
Det er en Beyer A1 klon, dog med nogle forbedringer/forandringer hist og pist, lidt andre komponenter og et relæ der slår udgangen fra ved tænd og sluk så man ikke får et pop, ved så ikke om man gør det ved A1, men det tvivler jeg lidt på man gør..

jeg har siddet og sammenlignet den lidt via forskellige dac/amp kombinationer, altså sammenlignet med de indbyggede forstærkere i min Aune X1 og min GDaudio nfb11 og der er ingen sammenligning, de to andre falder fuldstændigt igennem..

Fa1 har så meget mere styr på tingene, specielt i forhold til NFBen som jeg er kommet til at holde mindre og mindre af efterhånden som jeg har sammenlignet forstærkeren med hvad jeg ellers har i depotet, Aunen er mere konkurrence dygtig for mine ører, men der er bare så meget mere kontrol over musikken i min lille ny at X1 heller slet ikke kan stille noget op..

Den er meget neutral i sin lyd hvilket jeg ellers ikke er den store fan af, men det er nok bare fordi jeg ikke har hørt en GOD neutral forstærker siden jeg lyttede til Burnings Concerto til diverse træf, man kan ikke rigtigt bedømme sådan noget ud fra hukommelsen, så den eller den originale A1 kan jeg ikke tillade mig at sammenligne med, Pandaen som ellers også er en rigtig fin forstærker, bliver også efterladt i kølvandet, dog ikke så voldsomt som de to andre..

Det der imponerer mig mest er den kontrol der er over den helt dybe bas, som gør at den manglende "sjove" signatur med masser af bas som jeg ellers er lidt forud programmeret til at holde mest af, slet ikke betyder noget, for der er BAS så dyb og fast at mine plomber sidder løst efterhånden..

Jeg var lidt overrasket over størrelsen på den for på de billeder jeg har set af den ser den lille og fiks ud, men det kan man nu ikke tillade sig at kalde den, den er cirka 20 cm bred, 5-6 cm høj og et par og tyve dyb og taber man den ned over fødderne kommer man nok ikke ud og spadsere lige den første uges tid..

Der er dog en lille hage og det er den manglende jordforbindelse som jeg ikke har i mine stik, dette resultere i at ved nul volumen brummer den en del, brummet forsvinder dog så snart man kan hører musikken, det er meget lidt og ikke noget der generer med fullsize bøffer, men den er ikke god sammen med mine Spiralears hvilket er lidt trist...
Brummet kommer nok af at det er en ordentlig møghund af en ringkerne der ligger i den og de har en lidt dårlig vane med at give lidt brum, men jeg tror jeg skal se om jeg kan støve noget op af en lidt bedre kvalitet måske fuske mig frem til en eller anden form for batteripakke, eller en bedre ringkerne...

Men alt i alt er det en fremragende forstærker og til de 1800 incl dummebøde og moms og andre ækelheder er den et rigtigt godt køb og kan på det varmeste anbefales..

Der er lige et billede af den her

Billede

Link til produktet er her
http://www.siliconray.com/audio-amateur/amplifiers-w-case/fa1-beyer-dynamic-a1-design-hifi-headphone-amplifier.html
Claus-DK

Brugeravatar
Administrator
 
Indlæg: 12664
Tilmeldt: 1. apr 2011, 12:57
Geografisk sted: Kliplev

Re: Fa1 fra Siliconray

Indlægaf Buyer no 1 » 16. apr 2014, 23:00

Den oprindelige tråd er her http://hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=10&t=1679 hvor der er plads til spørgsmål og kommentarer.
Buyer no 1

Brugeravatar
 
Indlæg: 3685
Tilmeldt: 1. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Region Hovedstaden


Tilbage til Hovedtelefonforstærkere

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron