Re: Sv: Indtryk af Hisound Nova N1 og N3



Re: Sv: Indtryk af Hisound Nova N1 og N3

Indlægaf odderen » 30. aug 2013, 21:33

Jeg har haft dem på besøg de sidste par uger. Og for at være helt enig synes jeg ikke de er noget specielt. De kan ikke spille specielt højt. De har sub-bas roll-off. Men de har ikke "hiss" problemerne som min gamle amp3 havde. Deres interface er for at sige det mildt. Noget bras. Sd-kort er nærmest en umulighed. Alt i alt kan jeg ikke anbefale dem når man kan få en afspiller der er mindst lige så god for en 4-6 del af prisen. Og så uden de irriterende problemer.

Jeg holder mig bare til min clip+ for nu...
7musik Autoriseret Odder 7musik
odderen

Brugeravatar
 
Indlæg: 952
Tilmeldt: 3. jan 2013, 23:33
Geografisk sted: Helsinge

Re: Indtryk af Hisound Nova N1 og N3

Indlægaf Ostebaronen » 28. nov 2013, 02:52

Jeg har Nova N1 og N3 på besøg lige pt og må sige at de er lidt skuffende efter nutidens standarder med Ibasso DX50 og Fiio X3 på markedet. Ser man dem dog i forhold til hvad der ellers var på markedet inden de to kom frem, så kan man måske godt forstå prisskiltet. HiSound burde nok have justeret prisen derefter.

Men der er tale om to fyskisk næsten identiske afspillere, hvor farven på kabinettet afgør hvad der er hvad. N1 den midste model er Sølvfarvet, med logo på forsiden som er nedsænket, hvor der står NOVA. Selve fronten hvor skærmen sidder er sort med et sort/sølv ternet mønster. Når enheden er tændt lyser knapperne blåt, hvilket ser ret flot ud. Derimod er N3 guld farvet (guld er jo bedre end sølv!) fronten er i guld/sort ternet mønster med guld knapper. Ligeledes er logoet hævet i stedet for nedsænket, hvilket gør det modtageligt mod slag og ser allerede nu ud som det har fået slag og ridser. Ikke pænt :-( Men det er jo en smagssag, men ikke noget der fanger mig.

Interfacet på begge enheder er ens. Rent ud sagt ringe. Mage til lort skal man lede længe efter. Sætter man dem til dansk sprog så forstår man intet af hvad der sker, for der er en eller anden der har siddet med google translate og oversat menuerne. Generelt er der rigtig mange ting som irriterer mig ved enhederne, her er en liste:

  • Ingen global shuffle
  • Ingen tags, dvs. man navigerer rundt i en filstruktur
  • Ingen global volumen, sĂĄ skifter den sang mens du er ude et sted i menuen kan du ikke skrue op eller ned
  • Kan ikke afspille alle slags FLAC filer, sĂĄ snart man kommer over en vis komprimering eller bitrate sĂĄ nægter den at afspille dem :-(
  • Visualizer er ubrugelig
  • Batteri indikator viser 3 streger, ikke nok til at vide hvor lang tid man har tilbage
  • Piller man hovedtelefonerne ud, stopper den ikke med at afspille musik.
  • Den slukker ikke selv nĂĄr musikken ikke spiller længere, man kan dog sætte en timer, men pĂĄ max. 1 time
  • Den spiller ikke særlig højt, selv ikke med de medfølgende hovedtelefoner, mangler POWER!
  • NĂĄr enheden er "on-hold" tænder skærmen bare man snitter en knap
  • Optage funktionen fungerer slet ikke
  • Ingen labels pĂĄ knapper
  • Knapper pĂĄ fronten er touch kapper
  • Der er noget elektronisk baggrundsstøj med følsomme hovedtelefoner (sĂĄdan ca. det eneste som man kan bruge med N3 og N1)

Ja jeg kunne blive ved og ved, N1 og N3 har virkelig mange skavanker. Jeg har også forsøgt mig i at opdatere firmware, men det virker ikke med Windows 8.

Nu har jeg nævnt en masse skidt om de to enheder, så er der noget som helst godt ved dem? De er små og jeg synes de lyder hæderligt. Meget bedre end f.eks. mine sidste par smartphones. Men $199+told+frag+moms for N3, er den det værd? Nej.

Dog var jeg lidt overrasket over Paa-1 og Paa-1 Pro earbuds som var med på tour, klart de bedste earbuds jeg nogensinde har hørt (det skal siges at jeg ikke har lyttet til så mange forskellige). Lidt utroligt af sådan nogle små hovedtelefoner kan lyde så sprødt, samt faktisk have en del bas, hvis man får dem sat ordenligt i ørene. Jeg kan ikke sige meget om de to In-ear hovedtelefoner som også var med, kunne ikke få dem til at passe i mit venstre øre.

Så konklusionen er: N1 og N3 er for dyre i forhold til hvad man får og alt alt for kluntede. Det er nogle ufærdige produkter. At købe dem for kun at få et par earbuds er heller ikke pengene værd.

For ikke at være alt for negativ her er et billede af en sød kat
Billede
Mmm... Ost...
Ostebaronen

Brugeravatar
Code Poet
 
Indlæg: 2481
Tilmeldt: 17. maj 2011, 10:00
Geografisk sted: Søllerød

Re: Sv: Indtryk af Hisound Nova N1 og N3

Indlægaf toppe » 3. jan 2014, 23:40

Den oprindelige trĂĄd kan findes her:
http://www.hoved-fi.dk/viewtopic.php?f=17&t=3360
toppe

Brugeravatar
Redaktør
 
Indlæg: 2037
Tilmeldt: 13. aug 2011, 16:46
Geografisk sted: Nørrebro


Tilbage til Lydkilder

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster